FF Simpel Rammen (Hardcore Kicks) I

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
titel van de bijlage zegt het al

indd wel SIMPEL rammen
 

Attachments

  • hydra+ eq+exciter.mp3
    764,8 KB · Bekeken: 58
die van 8:54 heeft veel meer punch en sublaag, die van 9:30 klinkt een beetje als een kapot pak cornflakes imo.

pak cornflakes op 9.30.. goeie tijd voor ontbijt . niet dan?!:P
ik vond die 2e wel goed..
de eerste was gewoon een kick uit microtonic waar ik verder niks aan veranderd had,dat was ook als voorbeeld op een reactie van aftersho-Q
 
dat bedoel ik, hoe heb jij dat gemaakt?
dat klinkt wel bruut.. heb je gewoon een kick in de piano rol gezet en daar wat mee gespeeld? of gewoon eindeloos ge,edit ofzo?

Ik sample men kick altijd als ie klaar is. Dan directwavesampler in en dan gwn piano-editor gespeel. Ik zet ook altijd een audiochannel met sample erin. Kan je nog reversen etc...:D
 
die mid schreeuw kicks zijn meer in trek tegenwoordig (vaak ten koste van sub en punch), maar een beetje punch moet er wel inzitten denk, ofnie ?

je hebt zeker gelijk.. ik zou er nog een 909 sample onder kunnen gooien..


Ik sample men kick altijd als ie klaar is. Dan directwavesampler in en dan gwn piano-editor gespeel. Ik zet ook altijd een audiochannel met sample erin. Kan je nog reversen etc...:D

ga ik ook eens proberen,klinkt wel lekker vind ik altijd,dj promo heb ook van die gruwlijke edits met zn kicks af en toe
 
raggen met een vleujeFLS Peak controller op de cuntoff van sylenth op de sound
kick is wel lekker dacht ik
 

Attachments

  • cuntstyle.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 60
Wat een vergelijking!:mega:



Staat wat traag.;)
1 ik bedoel die variatie.. ik ken wat ouwe nummers van rond 1999/2000 waar hij ook zoiets gebruikt

2 traag als in te lage bpm? want als je dat bedoeld... als ie snel is word ie niet mooi meer en heb geen zin alles weer bij te stellen
 
Bijdrage van der Davos. Lekker vettige randjes met de big muff.

Zo zat het achter elkaar:

NordRack2 kick -> SAE para eq -> EH big muff -> kanaal mackie met wat gain -> DBX 166xl gate -> kanaal mackie met wat gain -> Drawmer DL241 voor compressie.

En wat NR + para eq gespeel!

Iemand een betere tip als de DBX 166xl gate ? die doet nie wak wil...
 

Attachments

  • LSDeef - Dusty old big muff.mp3
    6,8 MB · Bekeken: 62
klinkt in principe best lekker ,zou bijna zeggen dat er ook een sherman filterbank tussen zit ,maar dat zal die sae wel zijn?
 
even een vraag aan de sylenth gebruikers hier...
ik heb wat problemen met het laag omhoog krikken als een een kick heb gemaakt met sylenth,moe ik hier perse een fx op zetten? multiband compressor/eq? of valt dit ook binnen sylenth te doen? ik heb wat met die interne eq lopen kutten maar die veranderd de kick zodanig dat ie lelijk word,dan is ie zn mooie filter aktie kwijt.en de filter bijstellen is ook geen optie want dan ben ik wederom mn power kwijt..
het gaat met name om een stukkie beukwerk wat ik al eerder gepost heb ,dit is te vinden op pagina 21 - 3e bericht
 
even een vraag aan de sylenth gebruikers hier...
ik heb wat problemen met het laag omhoog krikken als een een kick heb gemaakt met sylenth,moe ik hier perse een fx op zetten? multiband compressor/eq? of valt dit ook binnen sylenth te doen? ik heb wat met die interne eq lopen kutten maar die veranderd de kick zodanig dat ie lelijk word,dan is ie zn mooie filter aktie kwijt.en de filter bijstellen is ook geen optie want dan ben ik wederom mn power kwijt..
het gaat met name om een stukkie beukwerk wat ik al eerder gepost heb ,dit is te vinden op pagina 21 - 3e bericht

Gewoon met een goede eq het laag wat omhoof krikken ja. Zoals jij het mooi vind. (de kick moet nog wal klinken met andere sounds in het arrangement )
 
klinkt in principe best lekker ,zou bijna zeggen dat er ook een sherman filterbank tussen zit ,maar dat zal die sae wel zijn?

Dat geskriieekk enzo is de attack van de modulatie op OSC2 van de NR2 waar ik mee aan het spelen ben, in combinatie met de filter cut-off (Highpass) en de pulsewidth
 
kheb weer eens wat lopen kutten met hydra en wat fx
ik geloof dat dit meer lijkt op een hardcore kick met wat meer laag

graag wat feedback!
 

Attachments

  • hydra-camel-dist-eq.mp3
    132,3 KB · Bekeken: 67
hmzz heel weinig laag/punch ...
kzal er eens aan werken... klote monitoren.. moet er nog flink aan wennen
ze geven geen laag weer(behringer MS20)
en als ik naar de metertjes kijken van de eq,s en compressors staat het laag wel goed,en met mn logitec thx is er juist weer te veel laag..zelfs met de bass volledig uit..
krk,s halen?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top