FF Simpel Rammen (Hardcore Kicks) I

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
bedankt voor comment (Y).. helemaaltop :D

. detunen doe ik niet meer. die staat al op 100% namelijk Die variatie Pitch ? Wat bedoel je daar mee? Edits of hogere toon van de screech?? ..

Semi wat? Ik ben nog niet zo thuis met die termen :D...
ff klein editje zodat je wat meer idee krijgt van lead http://www.speedyshare.com/313387922.html


Ik heb jouw kick ook ff beluisterd maar IDD zoals SHOQ al zei... gaat wel de goeie kant op maar moet nog flink aan gesleuteld worden.. vind em zelf wat stoffig klinken zegmaar en het randje ruist ipv dat het een lekkere distortie is :P.

Je edits zijn wel vet. welke filter gebruik je? En gebruik je fruity?
 
Laatst gewijzigd:
bedankt voor comment (Y).. helemaaltop :D

. detunen doe ik niet meer. die staat al op 100% namelijk Die variatie Pitch ? Wat bedoel je daar mee? Edits of hogere toon van de screech?? ..

Semi wat? Ik ben nog niet zo thuis met die termen :D...
ff klein editje zodat je wat meer idee krijgt van lead http://www.speedyshare.com/313387922.html


Ik heb jouw kick ook ff beluisterd maar IDD zoals SHOQ al zei... gaat wel de goeie kant op maar moet nog flink aan gesleuteld worden.. vind em zelf wat stoffig klinken zegmaar en het randje ruist ipv dat het een lekkere distortie is :P.

Je edits zijn wel vet. welke filter gebruik je? En gebruik je fruity?

uuhm de toonhoogtes een beetje laten glijden bedoelde ik van de screetch indd .semitone staat hier op mn virus.. das gewoon je octaaf geloof ik
vind je detune niet bruut klinken dan? als je nou 2 oscilators neem zet ze allebij op stereo de een wat hoger en daar detune op de ander wat lager dat vind ik meestal wel lekker klinken

ik heb bij die Bass (geen kick)gewoon de filters gebruikt van de virus.. ik moet indd nog flink sleutellen maar dat komt wel goed .. ik heb nog niet veel met de virus controle gewerkt .. das wel eens stuk makkelijker maar fruityloops trekt dat niet met latency
 
Ik ben de hele dag al op zoek naar een oud bericht met daarin een uitleg van de frequentiegebieden van een (hardcore) bassdrum.

Er wordt in dit bericht aangegeven rond welke frequentie de sub zit, het oomph gedeelte en de pok.

Het is een vrij oud bericht, ik heb alle kicktopics doorgezocht (pff :) ), maar ik kan hem niet meer vinden. Weet iemand welk topic dit is, of heeft iemand dit overzicht voor mij?

Thanks!
 
gewoon ff 50 hz wat verwijderen en 150 boosten.. krijg je meer punch en meer mid.. ligt er ook beetje aan wat voor een kick het is enso van extra 150 krijg je wel meer mid
 
Ik ben de hele dag al op zoek naar een oud bericht met daarin een uitleg van de frequentiegebieden van een (hardcore) bassdrum.

Er wordt in dit bericht aangegeven rond welke frequentie de sub zit, het oomph gedeelte en de pok.

Het is een vrij oud bericht, ik heb alle kicktopics doorgezocht (pff :) ), maar ik kan hem niet meer vinden. Weet iemand welk topic dit is, of heeft iemand dit overzicht voor mij?

Thanks!

Pak een complete (professionele) kick, zet er een EQ als FL Parametriq EQ 2 overheen, gooi alle frequenties omlaag en gooi per frequentie gedeelte iets omhoog, bijv. 150hz omhoog, dan hoor je wat 150hz precies in die kick is en kun je 'm zo ongeveer ontleden :) Werkt vrij handig om het zelf te leren. Zo probeer ik het altijd met van alles :)

Succes!
 
Bedankt voor de antwoorden, toch ben ik op zoek naar dat overzicht, dat was erg handig.
 
ik gooi die kicks gewoon door een spectrum en ik weet wel welke freq het heeft
 
kleine automation met de unison detune in pro53
kick is 909 camelphat/multiband compressor en een vleuge peakcontroller naar de cutoff van camelphat
 

Attachments

  • koekblikcore.mp3
    279,3 KB · Bekeken: 52
Heb ook ff een nieuwe rag kick gemaakt. :P

Gewoon Microtonic en D16 Devastor er over verder niets.

Vind dat er wat power ontbreekt , klinkt beetje dunnetjes.;)
 
Ja eigelijk wel moet wat meer distortion in.

Ik denk niet dat het daar aan ligt. Heb al minder gedistorded kicks gehoord die toch véél harder knallen als jouwe.:D
Mss zit er iets niet goed in je basis kick?:P
 
Ff simpel rammen dan maar. :D 10min werk.:P
 

Attachments

  • simpel rammen.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 48
Niks voor niks hé Leez :D
Lol!!!
 
ik bedoelde de kick indd
ik heb een voorbeeldje gemaakt.. eerst normaal 4/1 beat en dan na de hithat het gestuiter .. dat bedoel ik, hoe heb jij dat gemaakt?
dat klinkt wel bruut.. heb je gewoon een kick in de piano rol gezet en daar wat mee gespeeld? of gewoon eindeloos ge,edit ofzo?
 

Attachments

  • dat na dit.mp3
    181,9 KB · Bekeken: 61
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top