vraag over bepaalde hardcore kicks

dat was voor unkowner, maar die heeft ineens zijn post verwijdert

ik heb geen post verwijdert?
 
je zei van " maar ik weet nu nog steeds niet wat een piek is".

ik zei "pieken"

ik begreep niet of er maar 1 piek gemaakt moest worden of meerderen pieken.
 
Heb hier nice tricks kunnen vinden maar idd gaat het weer over de zelfde soort kicks waarom niet eens wat info over kicks zoals Blood Omen en alles wat nog eer die kant op gaat :]
 
Die Enzyme X-track? Dat lijkt me een harde punch van een kick met veel mid-distortion en niet al te lange decay, met daaronder een kick die voor het laag en een stukje staart moet zorgen.
 
Die "Playah" kick is een 909 die ze overstuurd hebben op een preamp...vervolgens hebben verschillende producers 'm verder verkracht met plug-ins...en hoor je nu in heel veel producties dezelfde kick alleen in andere variaties...

Die Tommyknocker kick is op dezelfde manier ontstaan : ooit eens een 909 overstuurd en gesampled,en in de loop van de tijd steeds verder verneukt...o.a. ook met een Fireworx...zo heb ik ook veel kicks gemaakt...

Na veel met pluggins te hebben gekloot eens die Fireworx gehaald om te kijken hoe dat klinkt om kicks te oversturen. Eerste wat mij opvalt is dat het laag blijft staan als een huis :okdan: Terwijl normaal dat vaak het eerste probleem is als je softwarematig overstuurd (vooral gratis pluggins). De Fireworx klinkt sowieso top in alles wat ie doet, galmpjes en rare spacy geluiden door pitch-delay-chorus-vocoders-formant blokjes aan elkaar te koppelen. Vette presets zitten erin. vooral vocal verneukers met gepitchte chorussen waardoor je van die m.o.c. "i've got you under control" stemmen krijgt.

Ik heb er net 2 cd speler loopjes doorheen gegooid (+ cd speler filter).
Eerst hoor je wat er droog inging, daarna wat de fireworx ervan maakt.
Het distortion (crunch) effect heb ik gebruikt, met wat snelle tweaks:
 

Attachments

  • fireworx.mp3
    513,8 KB · Bekeken: 108
  • fireworx2.mp3
    256,2 KB · Bekeken: 105
Klinkt heel erg vet Niel. Je kan ook direct horen dat de mannen van neophyte dit veel gebruiken. Tha Playah kick is volgens mij ook met deze machine gemaakt. Laag blijft idd staan als een huis.
Ga binnenkort ook eens kijken of ik mijn sherman kan verruilen voor een Fireworx. Zit op het moment ook heel veel met software te prutsen.
 
als je een fireworx gaat zoeken, kan het in je voordeel zijn als je zorgt dat je er eentje met os v2 kan krijgen en dat je een zo hoog mogelijk serienummer hebt (als je keuze hebt uit meerdere fireworxen). Ik heb nog de gegevens van een sf'er uit 020 die er eentje heeft met redelijk hoog serienummer. Dit ivm dat de interne power supply board stuk kan gaan.
Zie: http://www.gearslutz.com/board/so-m...-electronic-fireworx-dead-power-supplies.html
Je kan het risico wel lopen als de prijs goed is (ze doen het vaak al jaren probleemloos) maar repareren door het door TC erkende service center http://www.music-service.nl/ kost nu rond de 170 euro incl. btw.
Alle fireworxen na 2004/2005 hebben dat nieuwe board (dit is mij bevestigd door tc zelf, maar ze hebben geen serienummerlijst om exact te bepalen welke wel/niet dat verbeterde board hebben).

Het gaat om dit board, wat rechts aan de zijkant zit: http://www.gearslutz.com/board/atta...reworx-dead-power-supplies-component-side.jpg
Mijn heeft op dat zwarte blokje, met 8 armpjes links van het midden, text staan, die op de foto niet.

Lang verhaal geworden zo ....
 
Laatst gewijzigd:
als je een fireworx gaat zoeken, zorg dat je os v2 hebt en dat je een zo hoog mogelijk serienummer hebt (als je keuze hebt uit meerdere fireworxen). Ik heb nog de gegevens van een sf'er uit 020 die er eentje heeft met redelijk hoog serienummer. Dit ivm dat de interne power supply board stuk kan gaan.
Zie: http://www.gearslutz.com/board/so-m...-electronic-fireworx-dead-power-supplies.html
Je kan het risico wel lopen (ze doen het vaak al jaren probleemloos) maar repareren door het door TC erkende service center http://www.music-service.nl/ kost nu rond de 170 euro incl. btw.

Helaas is mijn interne power supply bij mijn mpx1 ook al een keer stuk gegaan. Kostte me ook iets van 150,- euri. Weet er dus alles van met die wat oudere machines. Ga er over een maandje eens naar op zoek. Als ik dan vragen heb stuur ik je wel even een pm.
Zou wel grappig zijn om nu wat nieuwe tracks van jou te horen waarin ik de fireworx terug hoor Niel. :okdan:
 
Had eerder verwacht dat je hierop zou reageren:

"heiligschennis :duivels: etc etc etc. " ;)

Why? Ook al heb ik met beiden nog niet eerder gewerkt, het zijn beide dikke apparaten.
Je zou ze eigenlijk alle 2 moeten hebben ;)
 
waarom willen mensen toch alles voorgekauwd hebben?
gebrek aan creativiteit? gebrek aan inspiratie? of isdit gewoon luiheid/cloon gedrag?
verzin/maak zelf wat dan lijkt alles wat minder op elkaar
of is creativiteit iets wat je in die hardcore,terror,gabber of weet ik veel hoe die saaie herrie heet not done?
 
maar dan is het toch helemaal niet meer leuk om muziek te maken?
en geen wonder dat al die shit opelkaar lijkt dan
het leukste van de electroniese muziek vind ik is de ontdekkingsreis in geluid
al die voorgekauwde prut klinkt zowiezo altijd standaard dus de muziek sterft dan een eerloze dood
het is dan gewoon kant&klare shit bijelkaar zetten na stapelen...hoppa 1 nummer
erg zielloos en saai
 
en geen wonder dat al die shit opelkaar lijkt dan

Dat komt door de platenlabels!! Die willen shit die verkoopt. De experimentele labels bestaan al lang niet meer. Dus lijkt alles nu op elkaar. Daar zijn volgens mij een heleboel mensen het over eens in de hardcore.

Dat verhaal over lui zijn en experimenteren trek ik mij dan maar persoonlijk aan. Ik maak graag iets dat lekker klinkt en dat mee kan komen met de huidige standaard. Als ik geen drukke baan zou hebben en genoeg tijd had om te experimenteren dan zou ik dat wel doen. Ik zit juist op dit forum om duidelijk te krijgen wat werkt voor de mensen die er veel mee bezig zijn. Kan ik het gratis beluisteren en meenemen in mijn producties. Dat is ook het doel van dit forum. Dingen delen met elkaar. Zo kan ik snel muziek maken....iets waar ik ontspanning in vind.

Ik kom er dan ook eerlijk voor uit dat ik graag makkelijk aan de slag ga met advies dat ik hier heb opgedaan. :engel: en met mij nog een heleboel mensen hoor. Krijg ik nu een ban?
 
Gewoon een vraagje uit intresse, hoeveel hardcore kick topics zijn er wel niet op dit forum? Iemand ooit uitgezocht? :P
 
Back
Top