FF Simpel Rammen (Hardcore Kicks) I

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
testje ... uit BDX (gratis kick plug) ff afstellen (GEEN EFFECT EROVER!!) ff opslaan als wav... ff compressor er over en bloodoverdrive (is ook een compressor BTW)... EQ... Camelcrusher... en de bloodoverdrive ff automaten bij treshhold.. !.. evt nog ff een Guitar Rig 3 distortie erover (on off switchen, autoclippe, klinkt als een gil).

Synth is gewoon Sylenth 1 ff een geluidje upgepitched ;)
EDIT

Ik vind zelf Sylenth 1 een van de weinige die klinkt als een geluid wat je echt HIGH kan noemen vind bijv pro 53 oid verrweg van 'strak' klinkt nogal als een dweil
 
Laatst gewijzigd:
FF kloten

FF kloten

Yo,

M'n arrangement zit tegenwoordig wel goed in elkaar maar blijf altijd de feedback krijgen dat de kick niet goed is. Of er zit een rare frequentie in of hij heeft geen power enz enz. Ben nu al een paar jaar bezig en kan kennelijk nog steeds geen kick maken!

Heb de kick aan het einde even kaal gezet. Wat is er mis mee?
 

Attachments

  • FFkloten.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 71
Frequentie is idd niet zo (lijkt beetje schel ingebakken randje) .. klinkt verder wel bol en stevig (Y)...


dus geen EQ werk soort zelfde sample op een lager octaaf oid
 
Laatst gewijzigd:
Yo,

M'n arrangement zit tegenwoordig wel goed in elkaar maar blijf altijd de feedback krijgen dat de kick niet goed is. Of er zit een rare frequentie in of hij heeft geen power enz enz. Ben nu al een paar jaar bezig en kan kennelijk nog steeds geen kick maken!

Heb de kick aan het einde even kaal gezet. Wat is er mis mee?

Er zit inderdaad geen kracht in. Kan aan je bron materiaal liggen, maar ook aan je distortion / EQ.
 
Yo,

M'n arrangement zit tegenwoordig wel goed in elkaar maar blijf altijd de feedback krijgen dat de kick niet goed is. Of er zit een rare frequentie in of hij heeft geen power enz enz. Ben nu al een paar jaar bezig en kan kennelijk nog steeds geen kick maken!

Heb de kick aan het einde even kaal gezet. Wat is er mis mee?


Ik heb dat probleem ook. Rare frequenties of een licht variërende pitch in een bass. Het lijkt wel of de bass zichzelf moduleert door de decay o.i.d. Het probleem gaat niet weg als ik een enkele beat vanaf m'n drumsynth opneem op m'n MPC en deze vervolgens hierop sequence. Ook een flinke bpm verlaging haalt niks uit. :stupid

In de eerste 4s gebruik ik de zelfde beat maar toch klinken ze verschillend.
 

Attachments

  • BassDr1.mp3
    140 KB · Bekeken: 60
Staat er mss een lfo op fzo? Klinkt nogal vreemd , dit heb ik zelf nog nooit met niets meegemaakt als k een hardcore kick aan maken ben.:P
 
Ik heb dat probleem ook. Rare frequenties of een licht variërende pitch in een bass. Het lijkt wel of de bass zichzelf moduleert door de decay o.i.d. Het probleem gaat niet weg als ik een enkele beat vanaf m'n drumsynth opneem op m'n MPC en deze vervolgens hierop sequence. Ook een flinke bpm verlaging haalt niks uit. :stupid

In de eerste 4s gebruik ik de zelfde beat maar toch klinken ze verschillend.
Hoe lang zijn je bass noten in je sequencer? die rare kick klinkt als een fase probleem, alsof je 2 kicks gelayerd hebt die niet lekker samen gaan. Gebruik je sidechain ducking? heb je de decay helemaal vol open staan?
 
De decay op m'n MPC staat uit maar op de ER-1 staat ie bijna volluit voor 2 voices. Het probleem is dat als ik de decay dan verminder, heb ik meteen geen hardcore bassdrum meer over. Er staat geen LFO overheen het zijn 2 voices die elkaar moduleren (ringmod). Ik zou 't liefst per 16 steps opnemen vanaf m'n drumsynth (lekker tweaken tussendoor). Maar het lijkt er toch op dat ik per beat zal moeten opnemen en deze kortknippen op m'n MPC. Dit heb ik gisteren geprobeerd en ‘t werkte, ik ben alleen niet tevreden over ‘t resultaat.

Ik ga dus weer even helemaal opnieuw beginnen.
De MPC heb ik sinds afgelopen weekend:D, er valt dus nog genoeg te leren.
Ik post binnenkort wel weer ff een nieuwe beat als ik wat verder ben.
 
De decay op m'n MPC staat uit maar op de ER-1 staat ie bijna volluit voor 2 voices. Het probleem is dat als ik de decay dan verminder, heb ik meteen geen hardcore bassdrum meer over. Er staat geen LFO overheen het zijn 2 voices die elkaar moduleren (ringmod). Ik zou 't liefst per 16 steps opnemen vanaf m'n drumsynth (lekker tweaken tussendoor). Maar het lijkt er toch op dat ik per beat zal moeten opnemen en deze kortknippen op m'n MPC. Dit heb ik gisteren geprobeerd en ‘t werkte, ik ben alleen niet tevreden over ‘t resultaat.

Ik ga dus weer even helemaal opnieuw beginnen.
De MPC heb ik sinds afgelopen weekend:D, er valt dus nog genoeg te leren.
Ik post binnenkort wel weer ff een nieuwe beat als ik wat verder ben.

Als ik een hardcore bass maak, pak ik de synth naar keuze, bouw mijn bass in elkaar. ik exporteer de noten die ik nodig heb. Deze noten laadt ik in een sampler (kontakt4) Dan kan ik ADSR volume enveloppes toepassen om de lengte en decay enzo verder te kneden. Na elke bewerking exporteer ik de noten weer, en laadt ze opnieuw in de sampler, op die manier kun je makkelijk een stap terug gaan als je teveel getweaked hebt. In jou geval zal de sampler dan de MPC. Hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Als je noten opneemt, maak je dan van elke enkele noot een sample? Of doe je dat per.. zeg 16 noten.
Ik neem gewoon per 16 beats op. Het is een beetje moeilijk om per beat op te nemen als je live tweakt.

Zoals dit stukje bassline wat ik net heb opgenomen. Gewoon kaal van m´n drumsynth af, met wat tweaks erdoorheen.
Dan wil ik de goede paterns eruit knippen, opslaan als losse samples, en sequencen maar. Beetje aandikken. Meerdere basslines mixen, effecten enz.

Dat moet ik nog ff gaan doen. Dus aan de slag maar weer.


Wel leuk trouwens om jouw werkwijze te zien, verschilt volgens mij best wel van de mijne.
 

Attachments

  • ER1 BeatTweak.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 55
Als je noten opneemt, maak je dan van elke enkele noot een sample? Of doe je dat per.. zeg 16 noten.
Ik neem gewoon per 16 beats op. Het is een beetje moeilijk om per beat op te nemen als je live tweakt.

Zoals dit stukje bassline wat ik net heb opgenomen. Gewoon kaal van m´n drumsynth af, met wat tweaks erdoorheen.
Dan wil ik de goede paterns eruit knippen, opslaan als losse samples, en sequencen maar. Beetje aandikken. Meerdere basslines mixen, effecten enz.

Dat moet ik nog ff gaan doen. Dus aan de slag maar weer.


Wel leuk trouwens om jouw werkwijze te zien, verschilt volgens mij best wel van de mijne.

Ik sample alle noten apart ja, kost wel wat meer tijd.
Het stukje basslijn wat je plaatste kun je toch op een audiotrack inladen, en dan op elke hele noot een knipje zetten? zo heb je in no time alle noten apart, dan maak je daar onder een 2e audiotrack, sleept daar de losse bass/pattern heen die je wilt hebben, solo die track en exporteer die dan. Nu open je een sampler en gooi je daar al je geexporteerde bassen/patterns in zodat je ze kan sequencen. Piece of cake lijkt me 8)
 
De decay op m'n MPC staat uit maar op de ER-1 staat ie bijna volluit voor 2 voices.
Mijn hardcore bassen maak ik door met de Drumazon een lekkere diepe kick te maken met niet te veel decay. Vervolgens stuur ik die kick eerst door een eq, om hem wat verder te kneden, vervolgens stuur ik hem via "external fx" naar een kanaal van een hardware compressor, de makeupgain van dat kanaal zet ik net zo ver open totdat ik een lekkere distortion hoor. Dit zorgt voor de decay van de bass! nu stuur ik dit kanaal in een 2e compressor kanaal en stel hiervoor de compressor goed af en exporteer ik de kick. Nu laadt ik een sampler in, gooi daar de kick in, plaats er een adsr volume enveloppe op en tweak de attack. Exporteer opnieuw et voila de hardcorebass is een feit :duivels:
 
hier nog een stukje wat goed past tussen de "Main kick" dus niet als hoofd gezwammel maar als tussenstuk,beetje automation met filters en attack,klinkt een beetje darkcore achtig..:D
ben nog wel in de leer met automation..
 

Attachments

  • darkcore tussenstukje.mp3
    421,9 KB · Bekeken: 71
Zitten er "free-running" oscillatoren op je ER-1? Probeer eens met 1 voice, kijken wat er gebeurt.

Free-Running zegt me niks. Maar met 1 voice krijg ik er echt geen dikke hardcore bassdrum uit. Het lukt me sowieso niet om volle diepe bassen te maken. Ze zijn allemaal druk maar dun.
Ik zie dat jij in ieder geval genoeg mogelijkheden heb om 't wel voor elkaar te krijgen.
Maar 'k blijf bezig. 't gaat wel goed komen.. uiteindelijk
 
Free-Running zegt me niks. Maar met 1 voice krijg ik er echt geen dikke hardcore bassdrum uit. Het lukt me sowieso niet om volle diepe bassen te maken. Ze zijn allemaal druk maar dun.
Ik zie dat jij in ieder geval genoeg mogelijkheden heb om 't wel voor elkaar te krijgen.
Maar 'k blijf bezig. 't gaat wel goed komen.. uiteindelijk
Heeft ook niemand beloofd dat het makkelijk zou zijn ;) Probeer eens een totaal andere invalshoek. Andere kick, andere synth voor de bass. Zolang je doorzet lukt het ooit vanzelf. Ik ben al 2.5 jaar bezig om knallende kicks en bassen te maken.
 
Diei darkcore shit klonk wel geinig idd :P lekker smerig

Heb ook weer iets nieuws :)

EEN gratis 909 uit BDX 1.2 beetje camelcrusher /blood over drive geautomatiseerd bij PRE AMP / en compressor bij compressor de treshold automatiseren.. beetje fast dist erover EQ2 en op de master nog wat EQ2 voor het laag (fruity loops bug.. dus je moet wel op de master laag gaan instellen).. de gil gecreëerd met een guitar rig distortion bak af en toe open en dicht pleuren

http://www.speedyshare.com/files/19819788/testen.mp3.mp3
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top