FF Simpel Rammen (Hardcore Kicks) I

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Iets wat een 909 kickdrum nabootst softwarematig... heb een BDX vst gebruikt
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt nu idd zoals het zou moeten klinken

Ik vind die compressie een beetje raar van je kick.. golft een beetje als een ruis zegmaar achter je kick aan.. hoe kan ik dit omschrijven.. uhm blubber achtig ofso.. Wat heb je voor effect gebruikt?
Beter een GOEIE kick pakken met decay open gegooid (pak een goeie kickdrum synth)... die samplen en met die kick aan het werk gaan en er effect over gooien.. o.a een compressor of evt 2.

Dan komt die staart ook goed!
 
Laatst gewijzigd:
(Excuses, lang verhaal)
In ieder geval dank voor je reactie want daar kan ik zeker wat mee!
De kick is nu een standaard sample en zal eens proberen met decay open icm een synth kick.
(K gebruik Battery 3 voor drums enzo)
Deze kick is op basis van sysnthese, voorheen (test4) was het een andere kick en deze klonk me meer punchy in de oren.
Er is nu compressie @ elk geluid apart toegevoegd, en op de master.
NIet gek veel in totaal, 2 x synth + eenmaal voor de kick op aparte kanalen.
Wel met effect op ieder kanaal & bij 3.1 heb ik de synth die gelijk begint zelf gemaakt.
Over de kick dan nog 2 extra versterkers (2 verschillende), EQ & Pro-53 filter die op 50Hz staat.
Voor de variatie een phaser. De compressie van de kick zelf is een FX filter eigenlijk.
Deze heb ik gekozen omdat de kick dan het beste klonk en verder naar mijn idee.
Het volume van deze en overige bij de compressie zijn niet versterkt (laag opgenomen) en @ master gedaan, zodat het volume net niet over de max gaat.
Dus bij de compressie zie je geen tresh terug en hoge volumes, enkel bij de master. (Daar pompt ie zeg maar 1/4 'tresh')

ps Eerste hardcore dat ik gemaakt heb, voor zover dat zo mag heten. :P
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt niet slecht voor een beginner!

Beetje chaotisch verhaal :P maar goed veel mee spelen kom je vanzelf steeds meer in de buurt! Gebruik je ook FL?
 
Ja, zeker met goede hulp. ;)
Gebruik FL Studio .8.
Lang verhaal inderdaad.
Het komt erop neer dat de kick 2 versterkers, eq, Pro(phet) 5, en phaser heeft als effect, met compressie @ eigen kanaal & master.
(Door middel de effecten en compressie komt dat bass achtige geluid erachteraan)

Wat is zeg maar simpel gezegd de bedoeling van de kick in combinatie met de compressie?
Dus kick en dan?

Edit: Of is een goede kick de oplossing, want dat geef je eigenlijk al aan. :P
 
Goede kick zonder staart dus........ door compressors krijg je dat ie op 0.0 blijft hangen beetje kutten met compressor instellingen tot er een goeie smerige staart aan je kick komt soort rond pomp effect... dit heet ook wel OVERSTUREN! du u get it

daarna pas verder kutten met je kick.. wat EQ ... FAST DIST.. Camelcrusher (op 'tube warmth') / O.A maar geen phasers :S !! en een beetje reveerb ofso met 2% kan nog wat dimensie toevoegen (optie)

- (optie) Transient van je kick aanpassen voor persoonlijker effect > klik op je kick in je sampler klik op SMP en zet em op 'transient' en speel wat met 'MUL'

als je laag mist kan je dat altijd nog op je master toevoegen maar doe dat lekker als je track af is!! Probleem van fruityloops is dat je geen laag kan toevoegen nadat je een compressor in gebruik hebt bij je kick.. typisch fruityloops probleem!! (ik heb het nu dus NIET over de master channel) Ik raad iig aan om tijdens het samplen van een kick gelijk een EQ te pakken en de 60hz met 20% (of iets) op te schroeven en het 100hz gedeelte


Zorg er iig voor dat je droge sample GENOEG PUNCH/relatief fel geluid!! heeft! dat laag kan altijd nog.. dan de kick samplen en beginen met compressors fine tunen etc

En aan einde van de rit een maximus toevoegen oid.. iig een goeie master plugin als compressor zijnde voor de 'final touch' ../ in Maximus de preset clear master gebruiken kan ene optie zijn


maar goed zo doe ik het iedereen doet het weer anders




En als je zon gil wilt moet je gewoon ff een distortie plugin gebruiken en die zo instellen dat je kick vet gaat 'schreeuwen'! DMV open en dicht gooien door geautomatiseerd aan te sturen is grappig effect

De cutoff van de camelcrusher gebruiken is ook aan te raden in combinatie met RES op 50% in je camelcrusher.. krijg je een mooie cutoff van.. ;).. en evt nog de fruity filter cutoff erbij!
Om echt rare effecten te creereren is om specifieke delen in compressors te gaan automatiseren das wel lache! :P beetje fokken
 
Laatst gewijzigd:
Leez, af en toe sla je best de plank mis. Je praat in absolute wijsheid terwijl ik in je posts steeds en slechts 5 verschillende (en basis) Fruity VST's voorbij zie komen.

Als je laag mist kan je dat altijd nog op je master toevoegen maar doe dat lekker als je track af is!!
Dus jij pompt je kick op door laag bij te draaien wanneer de gehele track af is? Wat dacht je van basis eerst goed?

Probleem van fruityloops is dat je geen laag kan toevoegen nadat je een compressor in gebruik hebt bij je kick..
Goed instellen, resamplen een idee en dan weer door de compressor? Je wijst een probleem aan een pakket terwijl je met meer moeite er om heen kunt werken en dus zo jezelf te kort doet.

Ik raad iig aan om tijdens het samplen van een kick gelijk een EQ te pakken en de 60hz met 20% (of iets) op te schroeven en het 100hz gedeelte
Niet elke kick heeft deze instelling nodig. Verschilt per kick & track. Wat dacht je van 5 EQ's voor 1 kick met verschillende instellingen?

Zorg er iig voor dat je droge sample GENOEG PUNCH/relatief fel geluid!! heeft!dat laag kan altijd nog..
Eens maar ook bullshit. Basis moet goed zijn. Laag is net zo belangrijk als jij de punch vind. Misschien ben je kapot geslagen door de MP3 generatie en de semi Industrial HC tracks van het moment waar stuk minder laag in zit omdat men het gewoon niet kan/wil/lukt.
Ooit eens de titel gehoord: Bass die moet je niet horen, die moet je voelen?

Op jouw manier kom je er een stuk moeilijker.

Probeer eens ook andere VST's buiten het standaard Fruity pakket en lul niet zo almachtig, ook al probeer je de mensen te helpen.

:doei:
 
Gebruik FL voor arrangen, tempo en dat soort dingen.
Voor de rest Komplete 5 (EQ, compressie en alles)
Voor wat hierboven staat, thanks, ga ermee bezig.
Ben nu alleen ff bezig met meer rustigere dance meuk, dus kan even duren voor ik wat nieuws heb. ;-)
 
Leez, af en toe sla je best de plank mis. Je praat in absolute wijsheid terwijl ik in je posts steeds en slechts 5 verschillende (en basis) Fruity VST's voorbij zie komen.

Als je laag mist kan je dat altijd nog op je master toevoegen maar doe dat lekker als je track af is!!
Dus jij pompt je kick op door laag bij te draaien wanneer de gehele track af is? Wat dacht je van basis eerst goed?

Probleem van fruityloops is dat je geen laag kan toevoegen nadat je een compressor in gebruik hebt bij je kick..
Goed instellen, resamplen een idee en dan weer door de compressor? Je wijst een probleem aan een pakket terwijl je met meer moeite er om heen kunt werken en dus zo jezelf te kort doet.

Ik raad iig aan om tijdens het samplen van een kick gelijk een EQ te pakken en de 60hz met 20% (of iets) op te schroeven en het 100hz gedeelte
Niet elke kick heeft deze instelling nodig. Verschilt per kick & track. Wat dacht je van 5 EQ's voor 1 kick met verschillende instellingen?

Zorg er iig voor dat je droge sample GENOEG PUNCH/relatief fel geluid!! heeft!dat laag kan altijd nog..
Eens maar ook bullshit. Basis moet goed zijn. Laag is net zo belangrijk als jij de punch vind. Misschien ben je kapot geslagen door de MP3 generatie en de semi Industrial HC tracks van het moment waar stuk minder laag in zit omdat men het gewoon niet kan/wil/lukt.
Ooit eens de titel gehoord: Bass die moet je niet horen, die moet je voelen?

Op jouw manier kom je er een stuk moeilijker.

Probeer eens ook andere VST's buiten het standaard Fruity pakket en lul niet zo almachtig, ook al probeer je de mensen te helpen.

:doei:

x2:okdan:

Hij heeft gelijk , elke kick pak je anders aan qua EQ en compressie. Hangt er vanaf wat hij mist/teveel heeft. ;)

Gouden tip : Zoek je eigen manier van werken!:D What fits you the best!
 
lekker boeiend :P tis mijn visie erop ;). Het was is een goed fitness schema verhaal :P
Die kerel ken nu lekker geen pielen

Blijft een sowieso een eindeloos verhaal natuurlijk kan op zoveel manieren...
 
Voor de variatie een phaser. De compressie van de kick zelf is een FX filter eigenlijk.
:P

Weet je überhaupt wel wat compressie is? Dat wiebelen van je kick klinkt inderdaad alsof je er een filter op hebt met een lfo aan de cutoff. Compressie gebruikt je vooral om het verschil in volume van de verschillende delen van je kick te beïnvloeden.
 
Uit den lossen hand, met wat samples uit de Apple loops

uberhaupt
 
Weet je überhaupt wel wat compressie is? Dat wiebelen van je kick klinkt inderdaad alsof je er een filter op hebt met een lfo aan de cutoff. Compressie gebruikt je vooral om het verschil in volume van de verschillende delen van je kick te beïnvloeden.

Haha, de flanger ja. ;)
In ieder geval worden de geluiden nog zonder compressie opgenomen & erna per geluid met compressie bewerkt en weer opgenomen.
Hierna alles bij elkaar zetten & weer opnemen.
Gister voor het eerst dit gedaan,
voorheen waren m'n stukjes muziek rechtstreeks een bewerkt potje soep met compressie en alles erbij.
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben bezig geweest met wat plugins om iets in elkaar te flansen, maar echt goed klinkt het niet. Kan iemand het onderstaande bevestigen of ontkrachten?

Als een basis 909 sample/VST meteen met plugins wordt opgepept, door middel van gain, distortion en filter, dan klinkt het resultaat meestal niet al te best. Er komen bij mij dan klikjes in het geluid als je echt gaat oversturen. Is het niet veel beter om de 909 sample via een mengtafel eerst te oversturen, dan daarna met de hoogst mogelijke volume naar een audio track te gooien en daarna pas de plugins wat subtieler eroverheen te laten gaan? D'r blijft ook weinig over qua "body" aan de bassdrum als je hem digitaal laat clippen.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top