Hoe om te gaan met het leven.

Vind echte liefde, investeer daar je kostbare tijd in voordat je iets anders gaat doen, want anders komt het wellicht nooit op je pad.
In jezelf , daar begint het mee, als je niet van jezelf houdt dan kan je ook niet geven en ontvangen.
Eigenlijk is dat het meest makkelijke en natuurlijke wat er is omdat je goed bent als je geboren wordt maar door allerlei gebeurtenissen van buitenaf, opvoeding, school, trauma's raken we van onszelf af en neem je besluiten om te zorgen dat je dat niet meer overkomt, op dat moment kan zo'n besluit bescherming bieden maar kan later je vijand zijn omdat je een pantser om je heen hebt, een masker waardoor je niet jezelf bent en er onrust is.
Als je jezelf bent in daily life en niets verbergt dan voelen mensen dat, die ontwapenen dan en zijn ook zichzelf en hoeven niets te verbergen of zich te wapenen, dat vinden mensen prettig en zal het je aan vrienden en liefde niet ontbreken omdat mensen graag dicht bij je zijn.
Maak jezelf niet wijs dat je het best alleen af bent, dat zeg je alleen om jezelf comfort te geven en passief te kunnen blijven. En doe er GVD moeite voor, niks komt vanzelf. Eerst liefde, dan kan je daarna alles aan, de rest is bijzaak. Echt.
Dat is een eigen keuze maar je hoeft er geen tot weinig moeite voor te doen, als je bent wie je bent dan kan de ander die bij je past ook zichzelf zijn, heel simpel en zo ontstaan er weinig problemen omdat je grotendeels in hamonie leeft met elkaar en elkaar ruimte geeft, dan is geven en delen heel makkelijk omdat je om de ander geeft en graag ziet dat ook de ander het goed heeft en dan is het een wisselwerking tussen beiden.
Ik zeg grotendeels omdat je altjd wel 'ns ergens over van mening kan verschillen maar het zal nooit zo oplopen dat er daardoor steeds weer ruzie of grote spanningen ontstaan zoals je in slechte relaties nog wel 'ns ziet gebeuren.

Daarnaast is het helaas zo in onze wereld dat geld niet gelukkig maakt maar het maakt het leven wel makkelijker, dus zorg voor jezelf op dat gebied en genoeg is genoeg om fijn te leven, rijk worden is niet zo belangrijk maar als het je overkomt dan is dat mooi meegenomen, maar laat geld niet een probleem worden, zowel in tekort als in het rijk willen worden.
 
Laatst gewijzigd:
Neem een goede baan. Neem een leuke partner.. Tuurlijk.. of het een soort keuze is.. ik vind het zeker wel de veiligste keuze maar soms kom je nu eenmaal dingen op je levenspad tegen die je een beetje afleiden van de geijkte paden.. :eureka:

Ik had 25 jaar terug een buurman.. (nog steeds 'n vriend). Zijn beste vriend ging vreemd met z'n vriendin.. Toen is de bom daar behoorlijk gebarsten en duurde het niet lang meer voor ze uit elkaar gingen en ik nieuwe buren kreeg.. paar maanden later overleden beiden zijn ouders (kort na elkaar). En hij ging zelf bezig met shit. Mensen in zijn nieuwe omgeving deden dit ook.. Het was een periode voor hem en het gaat nu beter met hem gelukkig. Afentoe ging ik bij hem langs maar hij is nooit meer echt teruggekeerd in de maatschappij, terwijl hij ooit een leuke vriendin had.. Eigen huis, toekomstplannen had.. Wat is liefde dan nog?? Liefde doet gewoon fucking veel pijn soms..

Ik las in dit topic ergens.. omring jezelf met mensen die positief zijn. Dat is het!! En zorg dat je zelf sterk genoeg in je schoenen staat, misschien mensen de goede kant op proberen trekken als ze niet lekker gaan.. Je bent, of je nu wilt of niet, als mens eenmaal 'n kuddedier. Ik denk dat iedereen weleens wat geprobeerd heeft.. Toen ik bij mijn oude buurman op visite ging, zijn nieuwe vrienden leerde kennen, kon ik de verleiding soms ook niet weerstaan.. gewoon omdat het bij mezelf ook ff niet lekker ging. Het vlees is zwak.. oh.. en ik weet nog toen een leuk meisje mij ooit een XTC aanbood om eens te proberen.. had ik echt never nooit moeten doen.. alles wat je niet kent, mis je niet.
En zo is er tegenwoordig ook een hele generatie naar de klote aan het gaan op iets wat chemsex heet. Designer chemicaliën die je helemaal naar de klote helpen. het is zelfs legaal verkrijgbaar geloof ik..

Sinds ik gescheiden ben heb ik al deze verleiding ver achter me kunnen laten en heeft wat later GAS kennelijk dan toch iets positiefs aangericht in mijn leven.. Wellicht zijn de nieuwe contacten die ik kreeg ook van invloed geweest. Goede vrienden, of vriendinnen. Er voor elkaar zijn en het positieve in elkaar naar boven weten te halen, eerlijk kunnen zijn.. Voor veel mensen is het gemakkelijker om te accepteren dat de perfecte partner (of ware liefde) niet bestaat.. misschien wel een overlevingsmodus ook. Maar er keihard naar opzoek gaan.. of jezelf storten in de datingswereld.. iedere keer is het, het toch niet helemaal.. of ben jij het toch niet.. beschadigd raken.. gedumpt worden.. leuk hoor. Het overkomt je gewoon ooit of niet.. maar geforceerd ernaar opzoek gaan werkt niet voor iedereen.
 
Laatst gewijzigd:
Even wat nuance.. Ik had 25 jaar terug een buurman.. (nog steeds 'n vriend). Zijn beste vriend ging vreemd met z'n vriendin.. Toen is de bom daar behoorlijk gebarsten en duurde het niet lang meer voor ze uit elkaar gingen en ik nieuwe buren kreeg.. paar maanden later overleden beiden zijn ouders (kort na elkaar). En hij ging zelf bezig met shit. Mensen in zijn nieuwe omgeving deden dit ook.. Het was een periode voor hem en het gaat nu beter met hem gelukkig. Afentoe ging ik bij hem langs maar hij is nooit meer echt teruggekeerd in de maatschappij, terwijl hij ooit een leuke vriendin had.. Eigen huis, toekomstplannen had.. Wat is liefde dan nog?? Liefde doet gewoon fucking veel pijn soms..
Ja, soms is het leven niet makkelijk voor je en kan het even duren voor je weer back on track bent maar na een tijdje en dat kan zomaar een paar jaar duren, kom je uiteindelijk toch bij jezelf uit en probeer je weer verder te gaan, dat is aan jou.
Kwaad of verdrietig worden en omkijken in wrok is wat we vaak als eerste doen maar als je dat blijft doen dan heb je uiteindelijk ook jezelf er mee, dan blijf je cynisch en kom je misschien niet meer in een beter spoor en wordt je een verzuurd mens.
Als je na enige tijd merkt dat je weer positief bent en er kan weer een lachje af dan weet je dat je weer de goede kant op gaat maar dat kan soms best even nodig hebben, zeker als je beste vriend vreemd gaat met je vriendin, de mensen die je dacht te kunnen vertrouwen, dan loop je wel even een deuk op en ik zou me ook zwaar genaaid voelen in zo'n geval.

Ik kreeg ook een keer de kans om vreemd te gaan met een vriendin van een goede vriend, hij was op dat moment in Spanje met nog een begeleidster met wat mensen met een verstandelijke beperking.
Z'n vriendin en ik gingen uit op zaterdagavond en 's nachts toen we thuis kwamen begon ze me uit te dagen maar ik liet haar weten dat ik er niet in mee wilde gaan want ik zei dat ik daarna Rick (die vriend) niet meer recht in de ogen kon kijken en hield m'n handen thuis.
En wat denk je; een week later komt ie terug van die vakantie en deelt z'n vriendin mee dat hij en die begeleidster verliefd op elkaar waren geworden in Spanje en met elkaar verder wilden, toen dacht ik wel op dat moment; als ik het van tevoren had geweten had ik lekker bij z'n vriendin in bed gekropen, maar ja, dat weet je niet van tevoren.
 
Laatst gewijzigd:
Buurman is iets ouder dan ik, gescheiden en 2 zonen van ondertussen 18+ en die leven afwisselend een week bij pa en mams
Hij had vorige zomer even een vriendin. Woont in een mooi huis en werkt al jaren niet want 'hij kan niet mee' en laat zich thuisschrijven. Vriendelijk, babbeltje op straat met de hond uitlatend, ruikt wel elke keer naar alcohol. Vernemen we vorige herfst van zijn ex dat ze hem in een plas bloed in de keuken vond, omdat hij al dagen de telefoon niet opneemt, de deur van zijn huis is los. Blijkbaar een epileptische aanval bij het stoppen met drank. De man gaat naar t ziekenhuis, en zit ondertussen in een instelling en kan nooit meer zelfstandig wonen, de tol van de drank, hersenschade. Het huis wordt verkocht. Zijn zonen wonen bij hun mams. Man heeft geen ouders, broers of zussen, of oudere familie. Enkel zijn ex en zonen. Zijn zomerliefje heeft hem al lang gedumpt. Hij kan nog tientallen jaren leven vertelt men me.

Als ik zoiets hoor denk ik 'wat heb ik te zeiken' - doe voort, de klok tikt en je weet pas wat je mist als je t kwijt bent. Ik zie slecht, mijn rechteroor hekelt lawaai, mijn rug is ellendig en ik snap dat alles wat vandaag vanzelfsprekend is dat morgen niet meer hoeft te zijn.
Dus maar even de studio aanzetten vandaag denk ik. En lief zijn voor mijn vrouw.

If life gives you lemons, make limonade.
 
Laatst gewijzigd:
Hoe komt het toch dat die Nederlanders al die koersen winnen op het Europees kampioenschap wielrennen?
Gaan ze positiever door het leven?
 
Hola.
Hoort dit wel thuis op dit forum..
Er zijn genoeg forums ervoor.
Blijf hier lekker muziek maken.

Groeten van andreos.
8 miljard mensen.8 miljard verschillende meningen.
 
Een flesje bier openen, het niet kunnen bedwingen en daarvoor een topic openen, het kan gewoon. :mega:

Als je de content op een synthesizer forum aan banden zou moeten leggen zou het over synthesizers moeten gaan. Sommigen beschouwen VST's ook als synthesizers. Of Drumcomputers?? Kan echt niet!! En zangers zouden dan eigenlijk gewoon hun mond moeten.. maar ja.. :P
 
Die discussie komt steeds weer terug. Toch lijkt het mij duidelijk. Dit topic valt onder het hoofdje:

Algemene Discussie [overig]


Discussieer hier over algemene zaken die niets met muziek of aanverwante elektronica te maken hebben

En in die afdeling staat het topic ook. Dus wat is het probleem? Wie het wil hebben over zaken die wel met muziek of aanverwante elektronica te maken hebben is hier (in deze afdeling van ons forum) eenvoudig aan het verkeerde adres. Voor discussies over muziek, synths, zelfbouw, etc., etc. bevat ons forum andere specifiek daaraan gewijde afdelingen.
 
Een flesje bier openen, het niet kunnen bedwingen en daarvoor een topic openen, het kan gewoon. :mega:

Als je de content op een synthesizer forum aan banden zou moeten leggen zou het over synthesizers moeten gaan. Sommigen beschouwen VST's ook als synthesizers. Of Drumcomputers?? Kan echt niet!! En zangers zouden dan eigenlijk gewoon hun mond moeten.. maar ja.. :P
Ik hou dus mijn mond voor niemand.
En ik maak ook synth music beste.
Ik kan goed lezen hoor.
Groeten van andreos.
 
Ja dat zou ik doen.
Als het niet prominent Als eerste komt.
Je zou het dus moeten verbergen.zodat je anderen er niet mee lastig valt.
Een verborgen topic op een forum is geen goed plan… want dan ziet niemand m , als t al kan…

Als je dit topic opent, dan kun je op de naam klikken van de starter, in dit geval Patat met. Je ziet dan verschillende dingen; klik op negeer, en je probleem is verholpen…het topic is dan uit de lijst…net getest voor je…

Hoe ik dit ongedaan kan maken weet ik nu ff niet ;) iemand? ;);)

Edit; gelukt ;)
 
Bij "negeer" verdwijnen alle posts van de betreffende schrijver voor jou uit beeld. Het is een paardenmiddel maar soms nuttig als je je groen en geel ergert. Je kunt dat weer ongedaan maken door de betreffende schrijver uit je negeerlijst te ontslaan.
 
Back
Top