Hoe om te gaan met het leven.

Binnenkort in dit theater:

  • "Help! Is deze aambei ontstoken?"
  • "Dit is mijn horoscoop - wat is de jouwe?"
  • "9/11 was een inside job en ik heb de bewijzen"
  • "Post hier foto's van je schimmelnagels"
Mogen kalknagels ook?? :dubbel:
 
Ik zie het probleem met een topic dat je niet interesseert niet. Ik drink bv geen bier, dus het biertopic is niet aan mij besteed. Ik open het gewoon niet, kost 0 energie en zit niet in de weg van degenen die het wél een meerwaarde vinden. Klaar! (beter) leven en laten (beter) leven. Een tip die veel breder gaat dan fora.
 
Ik zie het probleem met een topic dat je niet interesseert niet. Ik drink bv geen bier, dus het biertopic is niet aan mij besteed. Ik open het gewoon niet, kost 0 energie en zit niet in de weg van degenen die het wél een meerwaarde vinden. Klaar! (beter) leven en laten (beter) leven. Een tip die veel breder gaat dan fora.

idd gewoon doorzappen als er iets op je beeldscherm komt te staan dat je niet aanstaat, ipv met semi lollige sarcastische opmerkingen het topic te vergallen.

Het staat je niet aan, dus moet het maar weg… ik snap m ook niet.
 
Net gescheiden, nieuwe vriendin, studio aan het downsizen meer als helft van de gear gaat weg (gewoon té veel gear en keuze stress 😁 )
Zwevende vloer eruit, 50% van akoestische panelen in de verkoop, 3 monitoren sets in de verkoop. Zolder gaat compleet in de verbouwing, van dicht hok naar open loft. Nog steeds wel met gear, maar in een relaxtere setting. Budget is in een nieuwe Porsche 911 gegaan, dat is dan maar één item ipv van 50+ om mee te spelen. (is ook niet helemaal waar, is wel m’n 2e Porsche)

Mijn tip - het leven is té kort om aan lopen te kutten, iedere dag waar je ergens over denkt, maar het niet doet, is een verloren dag. Doe wat je leuk vindt, ook al ben je er maar 30% klaar voor, nee heb je, ja kan je krijgen.
Wat een nieuwe vriendin kan teweegbrengen en trouwens een Porsche maakt ook wel een mooi geluid.
 
Mijn tip - het leven is té kort om aan lopen te kutten, iedere dag waar je ergens over denkt, maar het niet doet, is een verloren dag.

Het leven is voor het overgrote deel ook aankutten, toch? 😉 Zoals Mohammed Ali (vrij vertaald) zei: "Iedereen heeft een plan, tot hij een knal voor zijn kop krijgt."

Minderen is ook een goed punt, daar ben ik helemaal voor. Weg met de keuzestress 👍

Wat mij verder helpt:

- Veel buiten zijn
- In beweging blijven, ook als je je niet top voelt
- Zodra ik wakker word 10 minuten mediteren met een YouTube-video (aanrader!)
- Gericht zijn op positiviteit (dus weinig nieuws volgen)
- Vooral doen waar je blij van wordt
- Luisteren naar je gevoel, en niet naar wat 'men' vindt
- Heel vaak dank zeggen
- Relativeren
- Zelfexpressie

En nog een laatste dingetje: een gesprekje aanknopen met een wildvreemde is ook altijd leuk. Gewoon menselijk contact, in plaats van blind staren op je telefoon of continu je koptelefoon op.
 
Ik heb me naast het synthforum ook op ooit op saxforum aangemeld en nog niet zolang terug op een gitaarforum.. beiden op sterven na dood. Sax weet ik van dat het niet erg leeft en mensen het meer doen dan er over praten op het internet.
Gitaarforum had ik toch iets heel anders van verwacht. Ik heb er een paar berichten gepost en zag laatst ineens een privebericht, 'n maand oud toen alweer (zoveel kom ik er..)
Iemand wilde me behoeden voor een groepje mensen.. de gevestigde orde (oid).. ze zouden nieuwe leden wegpesten kwam het op neer. En de mods deden zelf net zo hard mee. Ik mocht naar voorbeelden vragen maar dat heb ik maar niet gedaan. Ik wist eerst even niet zo goed wat ik ermee moest maar nu ik een beetje dit topic lees en het belachelijk maken ervan.. moest ik er toch even aan denken.

Het kan hier in topics soms ook stevig tekeergaan. Maar wat ik vooral mooi vind. Het maakt niet uit wie je bent.. we delen dezelfde passie.. niemand is meer of minder.. (tot de SF contest.. *D). Ook al heb je maar een paar synths of 'n computer met wat VST's, of ben je niet zo goed met muziektheorie.. De tijd die leden nemen om anderen te helpen en elkaar accepteren en soms ook een beetje corrigeren.. Dat maakt het tot een levendig forum.
Volgens mij heb ik ook een keer een topic gezien over het Autisme Spectrum onder leden.. genoeg mensen die een vorm van Autisme hebben.. En leden met ADHD.

Wel leuk om dit te lezen. Ik ben al 21 jaar lid van dit forum. En in de eerste 10 jaar zeer actief. Pas onlangs weer teruggekeerd, na periode van andere dingen in het leven. Vader geworden en van die dingen... Maar ja, als een met GAS besmette ADD'er die ook een kamer vol met lichtjes en knopjes heeft, voel ik me hier na al die tijd direct weer thuis.

Het is een mooi forum gebleven. Ziet er op het oog allemaal anders uit, maar inhoudelijk lijken sfeer en topics nog precies op wat de oprichters voor ogen hadden. Dus hulde voor iedereen! Over de zin van het leven heb ik weinig te zeggen, behalve dat ik gelukkig word van synthesizers en van studio apparatuur en van muziek produceren en van LP's verzamelen. En in mijn optiek geeft dat zin aan mijn leven. Er gaat niets boven mijn kinderen, maar voornoemde zaken komt daar al snel achteraan.

En dit zijn dingen die mij ook helpen "met het leven om te gaan":

bombario

Wat mij verder helpt:

- Veel buiten zijn
- In beweging blijven, ook als je je niet top voelt
- Zodra ik wakker word 10 minuten mediteren met een YouTube-video (aanrader!)
- Gericht zijn op positiviteit (dus weinig nieuws volgen)
- Vooral doen waar je blij van wordt
- Luisteren naar je gevoel, en niet naar wat 'men' vindt
- Heel vaak dank zeggen
- Relativeren
- Zelfexpressie

Maar dat gaat niet altijd vanzelf. Moet me nog regelmatig toe dingen zetten, zoals bijv. dat in beweging blijven als ik me niet top voel.

:baco:
 
Laatst gewijzigd:
Hoewel het leven niet loopt zoals ik had gepland, voel ik mij goed.
Ik kan er genoeg over schrijven, maar voor mij komt het neer op een dosis geluk hebben in het leven (gezondheid, familie, leuke baan, vrienden, etc. etc. ) en verder accepteren wat je niet kunt veranderen.
Dat is makkelijk geschreven, maar ik probeer het wel.
Er zijn nog wat meer ingrediënten die mij persoonlijk helpen, maar daar is dit forum (en 'een forum in het algemeen') wat minder geschikt voor :)
Het leven is wat mij betreft iig niet maakbaar, maar je kunt op die manier wel proberen steeds weer er 'het beste' van te maken.

Muziek maken is één van mijn uitlaatkleppen. Een bubbel waar ik me graag een uurtje of wat in terugtrek. In de oefenruimte, op het podium (met de band) of thuis achter wat lampjes en knoppen.
Ik haal er veel geluk en plezier uit, zonder dat het 'iets' op hoeft te leveren (tracks oid)
En dit forum is een klein onderdeel van 'muziek maken' voor mij en ik haal er veel inspiratie, GAS, tegengas en een luisterend oor voor mijn jam escapades uit.
Dat hoop ik nog veel jaren te kunnen blijven doen (muziek maken en actief lid zijn hier)
 
Daarover nog even: je had er werk van moeten maken met die vrouw nádat je hoorde dat je “vriend” het had uitgemaakt.
Haha ja, nee da's geen goed idee want in het dagelijks leven was het geen makkelijke tante om mee samen te leven en buiten dat; als iemand net de bons krijgt van de ander dan sta je niet echt open voor meteen weer een ander meestal heb je eerst een rouwperiode en dan weer wat nieuws.
 
Als iemand net de bons krijgt van de ander dan sta je niet echt open voor meteen weer een ander meestal heb je eerst een rouwperiode en dan weer wat nieuws.

Eens! Je wilt zelf sterk in je schoenen staan. Als je je geluk laat afhangen van iemand of iets anders, dan is je basis heel wankel.

Een bekende van me kon niet alleen zijn. Na een slechte relatie van decennia ging hij er met een ander vandoor, een nogal dominante tante. Dat was een paar maanden leuk en daarna werd het een drama. Met wat meer zelfvertrouwen was hij er nooit aan begonnen 😕
 
Eens! Je wilt zelf sterk in je schoenen staan. Als je je geluk laat afhangen van iemand of iets anders, dan is je basis heel wankel.

Een bekende van me kon niet alleen zijn. Na een slechte relatie van decennia ging hij er met een ander vandoor, een nogal dominante tante. Dat was een paar maanden leuk en daarna werd het een drama. Met wat meer zelfvertrouwen was hij er nooit aan begonnen 😕
Ja, ook ik heb een huwelijk van 20 jaar gehad met op zich een prima vrouw en het gevoel dat er altijd iemand voor je is da's heel geruststellend, iedereen en ook ik vind dat prettig natuurlijk maar als je na lange tijd uit elkaar gaat dan heb je even nodig om weer op orde te komen, je moet weer een eigen plek opbouwen en dat kost tijd en dan snel weer een ander is wel leuk om even troost te vinden maar als het niet klikt zit je een tijdje later weer met gedoe en ik vond het in sommige opzichten ook wel weer bevrijdend toen ik weer alleen woonde maar de intimiteit die je dan niet meer hebt is dan wel wat ik het meest miste.

Ik zeg altijd van de 10 mensen die je ontmoet zijn er misschien twee die kennissen worden en van de tien kennissen worden er weer twee goede vrienden en van de tien goede vrienden zitten er een paar tussen met wie je echt een relatie kan beginnen want het is heel belangrijk dat je in het dagelijkse leven bij veel dingen op één lijn zit, het is geven en nemen onderling maar als je steeds weer meningsverschillen hebt in daily life dan is een relatie een pain in the ass vind ik.
 
Mensen komen voorbij voor even, voor een periode of een hele tijd..
Gaat om de basis, helaas krijgt niet iedereen diezelfde basis mee als kind.....

Werk van Bessel van der Kolk is erg mooi.

Terug naar nerd modus....
 
Back
Top