Hoe ga jij om met (gebrek aan) views of plays op je eigen inzendingen online?

"24% have zero streams", je hebt geen familie, kennissen, bekenden die het willen beluisteren omdat het anders wel heel erg sneu is?

't Is een te hoog percentage om het ermee te verklaren, maar een stream op Spotify telt pas mee na 30 seconden. Found out the hard way, met een intermezzo-track van 23 sec die jaren later nog netjes op nul staat.
 
Ik heb altijd het idee dat muziek maken zonder optreden heel moeilijk een publiek vind. Als het dus alleen in de studio en dan online is. Ik merkte dat een keertje toen ik met een groep gasten een gelegenheidsbandje had voor 2 weken en toen optrad op een klein festival. De reacties die je dan krijgt kan online publiceren niet tegenop.

Verder denk ik dat succes in de muziek vaak te maken heeft met netwerken of onderdeel zijn van een of andere scene of genre. Ook jong of knap zijn of onderdeel van een band of groep helpt denk ik. En doelgericht succes nastreven.

Maar goed ik zit gewoon thuis met mijn gitaren en electronica al jaren lang tracks te bouwen in Ableton, tegen betet weten in hssl ik er nog steeds veel uit.
 
om mijn punt nog maar eens te bewijzen dat algoritmes sucken... 3 dagen amper gekeken omdat het gewoon niet getoond wordt door YT (je kan namelijk zien hoevaak je bent aangeklikt/weggeswiped wat bijde laag was), vervolgens besluit het algoritme om dan toch maar wel je filmpje te tonen en hoppa dikke spike

1726745776603.png



leuk dat het filmpje inmiddels meer gekeken is maar wel frustrerend om te zien dat je er zelf niet heel veel invloed op hebt
 
Er zijn nog n boel kanalen met geweldige content en amper views te ontdekken. Zo stom hoe moeilijk die te vinden zijn
 
Er zijn nog n boel kanalen met geweldige content en amper views te ontdekken. Zo stom hoe moeilijk die te vinden zijn
heel af en toe krijg ik er een in mijn main feed voorbij (shorts heb ik geblocked met addblock) maar anders zijn ze echt niet te vinden vaak nee tenzij je naar iets heel erg specifieks opzoek bent
 
Er zijn nog n boel kanalen met geweldige content en amper views te ontdekken. Zo stom hoe moeilijk die te vinden zijn
100% mee eens.

Ook vervelend zoek algoritme:
Een mede forum gebruiker poste een filmpje dat ie de GR1 mega aan het testen was.
Dus ik dacht savonds voor de TV ik ga die eens ff opzoeken. Gr mega filmpjes vind ik nooit veel dus ik dach ik zoek op "gr1 mega" en dan vind ik m wel... nou mooi niet... dezelfde 10 filmpjes van de GR mega en vervolgens een hele batterij van de gr1.
Toen toch maar weer ff opgezocht via dit forum.

vond ik stom... er is al weinig beeld materiaal van dat ding op youtube en dan laat ie ook nog zoek resultaten weg.
 
het grootste probleem is vooral dat algoritmes hard sucken/je content gewoon niet tonen en voor mijn idee ook zo zijn opgezet zodat je premium/promoties koopt

Logisch toch? Iedereen wilt alles maar gratis, ze moeten toch wat doen om ook geld te verdienen. Zeker als diezelfde gratis gebruikers er ook nog eens adblockers tegenaan gooien ;)
 
helaas is het internet niet meer zonder te gebruiken, vroeger kreeg je wat reclames aan dat zijkant van je scherm dat vond ik echt niet zo erg maar tegenwoordig krijg je midden in je filmpje een minuut lang reclame en op bijvoorbeeld facebook krijg je meer reclame dan posts van vrienden tegenwoordig als je die niet blocked

ik vind het ook logisch dat je niet boven aan staat als je iets nieuws post op zon media, maar wat ik frustrerend vind is dat het tegenwoordig zo gericht is op clicks farmen in plaats van doel gericht op je zoek term/tags of interesses, of bijvoorbeeld na 5 filmpjes op je gezochte term krijg je "misschien vind je dit ook leuk:" met compleet willekeurige dingen

om een voorbeeld te geven, inmiddels zijn ze gelukkig wat bekender maar als je een jaar geleden op heilung zocht kreeg je 1 nummer van de band, en vervolgens iets van 6 "vocal coach reacts too heilung" ieder met een nog dommere uitdrukking op hun kop op de foto en dan pas een volgend nummer
 
Ik snap je frustratie ook zeker wel, zo heb ik sinds een maand toch maar YouTube premium aangezet, wat een verademing is dat en gezien de hoeveelheid content die ik bekijk is het mij het waard. Websites die constant verspringen waardoor het onmogelijk wordt om ze te gebruiken probeer ik links te laten liggen, snap ook niet hoe dat zo ontwikkeld is door de advertentiemarkt, moet toch gebruiksvriendelijker kunnen zou je zeggen...
 
heel af en toe krijg ik er een in mijn main feed voorbij (shorts heb ik geblocked met addblock) maar anders zijn ze echt niet te vinden vaak nee tenzij je naar iets heel erg specifieks opzoek bent

Die indruk heb ik niet. Zonder dat ik echt naar iets specifieks zoek, maar gewoon hier en daar wat muziek beluister op YT, er komt vrij regelmatig iets voorbij in de suggesties van YT dat leuk is en soms met heel weinig views.
 
Ik heb al vele jaren yt premium. Ik kijk al 20 jaar geen tv. Die reclame op yt was jaren terug al te irritant om te ondergaan
 
Geardemos, vooral wat obscuurdere gear, scoren vaak vrij goed op YT. Beter dan muziekjes in elk geval. Filmpje dat ik met de Solar-42 maakte heeft meer views dan die van OB-X8 (ruim 2x zoveel), terwijl de laatste toch meer voor het grote publiek is. Maar ja, ook veel meer content van te zien (en door de 'grote' Youtubers) dus dan moeten ze ook maar net bij jou uitkomen.

1726758430551.png
 
Back
Top