Hoe om te gaan met het leven.

Liefde ontvangen is soms moeilijker dan liefde geven.. dat blijkt wel weer.. En net zoals iedereen de vraag op "Hoe om te gaan met het leven?" totaal anders interpreteert weten mensen ook niet hoe ze moeten reageren op een rolstoel, wat is iemand zijn functie nog.. een wheely doen en dan een overdreven reactie ontvangen is toch 'n 'actie = reactie' gevalletje maar ik snap het gevoel van betutteling en vooral als je in deze beginfase nog in van alles die bikkelharde confrontatie ervaart. Het is niet even een bril die je opzet en iedereen zegt (....)

Op de basisschool had ik een leraar, het ging ooit over god, de hel en de hemel. Iemand vroeg "hoe ziet de hel eruit?" ik weet nog precies hoe ik de leraar lacherig, doch geloofwaardig genoeg om indruk te maken een verhaal begon: Misschien hebben de mensen daar wel geen ellebogen. met alles, eten, drinken, etc.. afhankelijk zijn van elkaar.. ik ben totaal atheïst.. maar vond het wel een wijze levensles.
 
Laatst gewijzigd:
Het is lastig zowel voor degene die in een rolstoel belandt als voor de omstanders die vaak zonder de persoon in de rolstoel (goed) te kennen moeten beslissen hoe ze het beste (wel of niet) helpen. Er zullen vast ook mensen in een rolstoel zijn die het juist fijn vinden als ze niet steeds om hulp moeten vragen. Wat de een prettig vindt dat vindt de ander opdringerig of betuttelend. Het is en blijft behelpen.
 
ik heb nog ooit een game gemaakt om revalidatie leuker te maken met een soort voet pedaal dat voor de training gebruikt werdt, naast omhoog/laag kon deze ook links en rechts en kregen we als thema liefde.. onze game werdt een race game waar je als geil oud mannetje achter een zuster aan raced over straat met vlammen uit de pijp van je rolstol als je wheelies maakt :D

ervaring is dat mensen het of verschrikkelijk vonden (vooral de mensen die niet in een rolstoel zaten) of het juist oer komisch vonden en bijna hun rolstoel uit rolde van het lachen

edit: ff terug gezocht project werkt helaas niet meer maar ff wat van de assets er uit bij elkaar geslapped, behold de horror..
1726318422793.png
 
Laatst gewijzigd:
Wij hadden/hebben plannen om het concept rolstoel wat verder te verbeteren. Als slogan dacht ik aan "the next step in wheelchairs". Dan krijgen die tere zieltjes die buiten de doelgroep staan er meteen gratis wat eelt bij.
 
Er gelden geen algemene regels voor het leven en zelfs niet voor bepaalde situaties.
De goed bedoelde betutteling die @Patat Met beschrijft heb ik menigmaal ervaren en zie ik ook in topics als dit terugkomen.

Nee, hardlopen en wandelen helpen niet per definitie als je in de put zit!

Het mag dan 'goedbedoeld' zijn, maar op een gegeven moment was ik wel klaar met goedbedoeld.
Vooral ook omdat het allemaal vaak zo simpel wordt gesteld: "gewoon gaan hardlopen!" en daarmee de suggestie wekkend dat je problemen met een paar simpele handgrepen zijn op te lossen. Ook werd ik vaak getroffen door de arrogantie van degene die het 'goedbedoelde' advies gaf.
Alsof diegene met de heilige graal kwam aanzetten en alsof ik zelf al niet alles heb bedacht en gedaan.

De kunst in hoe om te gaan met het leven is denk ik om je eigen modus te vinden en dan nog is er niet de garantie dat die modus altijd blijft werken.
Het is, voor mij althans, voortdurend het wiel uitvinden en langs kronkelige paadjes voortmodderen.
Na veel vallen en opstaan kwam ik op een gegeven moment in een rustige situatie waarin ik mij goed kon standhouden en mijn leven in een aangename cadans voortkabbelde en ik grip had op de zaken die destabiliserend werkten.

En dan val je zonder enige waarschuwing om, wordt je in allerijl naar een spoedeisende hulp gereden en ben je bang of je er morgen nog wel bent en zo ja in welke staat.
En daar gaat je goede modus.
Ik heb geluk gehad. Op wat meer verhaspelingen bij het typen na heeft de tia mij geen echte restverschijnselen gegeven, maar ik ben de afgelopen anderhalf jaar wel weer bezig met het uitvissen van een nieuwe modus.

Dat is niet alleen maar slecht trouwens.
Het zoeken naar een nieuwe modus heeft mij de afgelopen anderhalf jaar veel goeds gebracht en ik heb in veel opzichten mezelf opnieuw uitgevonden.
Alle ervaringen en stappen die ik heb gezet sinds die avond hebben positief uitgepakt en maken het voor mij één van de interessantste en een hele positieve en leuke periode in mijn leven.
 
Laatst gewijzigd:
1 oplossing voor iedereen gaat idd niet werken. De ene wordt gek als hij geen mensen ziet, de andere als hij geen rust heeft. En zo is dat met alle trucjes en tips.

Vinden wat jou energie geeft/kost en je leven daarop richten ja, maar hoe dat dan concreet moet en kan is een tweede en een groot vraagteken.
 
Ik heb het wel steeds makkelijker met me weinig aantrekken van wat anderen vinden over niet-essentiële zaken. 3 problemen die ik niet heb: te kleine tv, te kaal hoofd, te oude fiets. Ik héb een kleine TV, kaal hoofd en oude fiets, maar dat zijn voor mij geen problemen. Als ik (niet mijn buurman) morgen de behoefte zou voelen, haal ik wel een grote tv. Epic beard, ik wou dat ik nog kaler was voor de complete look. Die fiets brengt me bij de broodautomaat en kost me niks. Ik trap zelfs zelf, scheelt fitnessabo.

Als je zo nadenkt over je eigen wil, dan "moet" er plots veel minder. En "moeten" er misschien wat dingen die je voorheen niet deed.
 
Ik heb eens een vrij weekend en de klusjes stapelen zich op. Dus ik dacht hop, ik begin er aan. Komt de schoonbroer en zus ongevraagd op bezoek. Ik denk, hop ik ga in de tuin werken. Drinken jullie maar koffie, geen zin in.

Wat oogst je? Een proper tuinhuis en n boze vrouw. Dus dat ‘ik trek me niks aan van anderen’ is toch niet altijd probleemloos. Ik ben n austist, ik kan echt niet tegen onaangekondigd bezoek. Grr laat me met rust 😎
 
Elk nadeel heb-se-voordeel in het uitgaansleven. Voorheen ging ik altijd al alleen naar gratis conserten.
Voor horeka ondernemers ben ik een ramp. Ik drink alleen nog water uit de kraan omdat ik niet tegen drank of zoet kan.
Lekker goedkoop.
 
Nu ik op pensioen ben, kan ik de hele dag thuis stinky farten.Dat lucht enorm op.😊
 
Vind echte liefde, investeer daar je kostbare tijd in voordat je iets anders gaat doen, want anders komt het wellicht nooit op je pad. Maak jezelf niet wijs dat je het best alleen af bent, dat zeg je alleen om jezelf comfort te geven en passief te kunnen blijven. En doe er GVD moeite voor, niks komt vanzelf. Eerst liefde, dan kan je daarna alles aan, de rest is bijzaak. Echt.
 
Vind echte liefde, investeer daar je kostbare tijd in voordat je iets anders gaat doen, want anders komt het wellicht nooit op je pad. Maak jezelf niet wijs dat je het best alleen af bent, dat zeg je alleen om jezelf comfort te geven en passief te kunnen blijven. En doe er GVD moeite voor, niks komt vanzelf. Eerst liefde, dan kan je daarna alles aan, de rest is bijzaak. Echt.
F*ck liefde. Geld is het antwoord, VEEL geld. Om synthesizers te kunnen kopen, verse biefstuk en goede whiskey.
 
Ik ben gescheiden en weet nu dat ik niet zo geschikt ben voor echte liefde. Ik richt me nu dan maar op echt goede seks, je moet toch wat.
 
Ik ben al heel mn volwassen leven een heel gelukkig mens.
Mensen die heel dicht bij me staan zijn bijna altijd heel gelukkig en succesvol.

Buiten de bootschap dat het voor iedereen mogelijk is, wil ik daar verder niets over zeggen.
 
Ik ben al heel mn volwassen leven een heel gelukkig mens.
Mensen die heel dicht bij me staan zijn bijna altijd heel gelukkig en succesvol.

Buiten de bootschap dat het voor iedereen mogelijk is, wil ik daar verder niets over zeggen.
Succesvol zelfs :D Of neem je ons nu in de boot?
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Back
Top