Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Beetje trippen met die Virus TI plugin..... sorry geen supersaws hier

Ja, die Virus TI plugin is leuk. Gisteren ook mee zitten spelen, maar niks opgenomen.
Heb de Virus altijd wel een interessante synth gevonden. Tot zover er een exemplaar binnen komt hier maar mee spelen
 
Wat dennenappels in t bos gegooid in de hoop vleermuizen te spotten voor mijn videoclip maar vorige week meer succes. Die komen af als er wat door de lucht vliegt, binnen de 5 seconden. Hun geluid is heel laag en veel meer 'pok pok' dan je ooit zou verwachten. Uiteraard hoor ik dat hoog niet, ik ben 50+ :)

Hier komt ie net langs, afstand 1m gok ik. Ik denk al een week over een tekst voor n lied :)

Hierkomt ie net langs.
Schermafbeelding 2024-08-21 om 00.10.42.png
 
Hier voor in de straat doe ik dat met 10 cent muntjes. Daar duiken ze inderdaad op af. Wist niet dat het met dennenappels ook kon.
 
Alsnog gespeeld met de eerder genoemde TI plugin. Alle geluiden komen uit de plugin. Alleen wat in de mixer volumes gelijk getrokken en een simpele compressor op de master om het geheel wat bij elkaar te houden.
 

Attachments

  • Techno Virus TI.mp3
    1,1 MB
Hier voor in de straat doe ik dat met 10 cent muntjes. Daar duiken ze inderdaad op af. Wist niet dat het met dennenappels ook kon.
Ha het werkt zelfs met n frisbee. Vervolgens komt de hond die dan terugbrengen 😀
 
Enkel twee teruggevonden in 'opslag', ik heb blijkbaar nog een Roland SonicCell en JV-1010, vandaag kaas op brood.
 
M'n werkkamer / thuisstudio beetje opgeruimd. Poly D terug ingepakt, doe er nu niks mee en staat in de weg. Weet nog niet of ik em houd, maar dat zien we wel weer.

Nu de Microkorg en MPK Mini drie op de plek van de Poly D. Oogt een stuk rustiger en dat is fijn.
 
Na een spannende week, werd vandaag eindelijk de E-mu Proteus Orchestra geleverd.
(In feite had ik die woensdag al moeten hebben, maar Fedex maakte er een puinhoop van.:stupid )

Maar goed, ik heb nu een rack-module van 24 jaar oud, die er zo goed als nieuw uitziet.
En dus ben ik bezig om alle klanken (512 presets) 1 voor 1 te beluisteren. Daar ben ik wel nog even mee bezig :)
 
Lekker semi-DAWless zitten pielen met de Pulsar-23, Matriarch, Solar-42, Perkons, TR-6S, LXR-02, SP-404 MK2, TB-3 en een zooi effecten. En, geïnspireerd door de stof-draad, de elektrische plumeau weer eens over de gear getrokken.
 
Ik alweer helemaal niks want werken werken werken. Maar dat is weldra anders 😁
 
Heb vandaag weer eens met mijn JV-1080 zitten pielen en heb me erover zitten verbazen hoe goed de kwaliteit is van de sounds, en dat met slechts 8MB. Echt een huzarenstukje van de engineers van Roland
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Heb vandaag weer eens met mijn JV-1080 zitten pielen en heb me erover zitten verbazen hoe goed de kwaliteit is van de sounds, en dat met slechts 8MB. Echt een huzarenstukje van de engineers van Roland

Ik heb tijdens de coronaperiode vrijwel de hele JV serie uitgebeend. Fantastische synths. :okdan:
 
Wat spullen naar buiten gesjouwt en wat gejammed met medeforum lid mark e.
 

Attachments

  • IMG_0717.mov
    9,3 MB
  • A03AB7D1-470E-4376-822A-182EAD0F8B2F.jpeg
    A03AB7D1-470E-4376-822A-182EAD0F8B2F.jpeg
    106,2 KB · Bekeken: 28
Ik ben de Atari studiocomputer aan het duurtesten na de reparatiepoging (buffer IC's van het ram vervangen).

Tot hiertoe gedraagt hij zich feilloos, alvast langer dan voor de operatie! Als hij weer betrouwbaar blijkt kan ik hem afbouwen en de studio weer up and running maken.
 
Uitgebreid de onlangs aangeschafte Erica Nightverb en Specular Tempus getest. Eerst afzonderlijk, toen samen en daarna nog met de Erica Zen Delay erbij. Mooi allemaal!
 
Ik ben de Atari studiocomputer aan het duurtesten na de reparatiepoging (buffer IC's van het ram vervangen).

Tot hiertoe gedraagt hij zich feilloos, alvast langer dan voor de operatie! Als hij weer betrouwbaar blijkt kan ik hem afbouwen en de studio weer up and running maken.
Fixed! Na 14 testpasses nog steeds 0 ram errors. Voorheen ruim 1400.

Hopelijk is het na afbouwen nog steeds fixd en zijn die spook midi noten dan ook verleden tijd.
 
Back
Top