Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Vandaag mijn EMU E5000 weer eens van stal gehaald. Fantastisch hoe deze oude sampler nog steeds klinkt en hoe ze meer dan 20 jaar geleden met zo'n piepklein OS zo'n enorm flexibel modulair beest van wisten te maken.
DE nieuwe mode.Bij gebrek aan iets nieuws.Kurzweil gaat de oude k2000 samples van stal halen en in de nieuwe toekomstige K2061 steken.Uiteraard verbeterd,opgepoetst door de technologie van vandaag.
 
(Gisteravond) wat zitten pielen ter voorbereiding op 909-day
 
Voor het eerst zitten pielen met de Opsix.

Ik vond de Reface DX al een verademing na de PLG-140DX die ik ooit had, maar de Opsix laat zich wel prettig bedienen.
Hoewel ik nog niet echt een idee wat ik precies doe klinkt het al snel leuk.
Met een scala aan golfvormen en modi valt er nog een hoop te ontdekken, maar het was een aangenaam uurtje.
 
Op de piano wat experimenten gedaan over hoe ik de opname van mijn volgende nummer ga aanpakken. Gewoon op piano spelen is toch anders dan een meersporen arrangement, dus daar komt wat vertaalslag aan te pas. Zeker als het dan ook nog eens in de maat moet zijn. :)
 
review gemaakt vanuit space, was nog een heel gedoe om zon green screen in de cockpit van je ruimteschip op te zetten :D

1724974952233.png
 
Een nieuw eurorekje ( om mee te nemen) gekocht en gevuld en eerste pogingen er wat uit te krijgen, via ingebouwde (ladik)speaker :

Was een goede aanbieding trouwens met chipz en cellz included 🌞
 

Attachments

  • IMG_0737.mov
    12,8 MB
SF lid op bezoek gehad gisteren om samen (oa) de TR909 uit te laten. Er zijn sporen opgenomen, als ik nu nog moed vind om te gaan knoeien in de DAW (is echt niet mijn hobby) lijkt t wel een kanshebber voor mijn 909 day topic te sieren.
 
Gisteren en vandaag wat geknutseld. 2 belgische stekkers aan wat korgs gezet. Een boss drummertje tot leven gewekt en een kurzweil 1000 px display probleem verholpen. Vervolgens 2 u presets gespeeld vd 1000. Geweldige bak
 
Mja productief zou k niet echt noemen… hopelijk duik ik vanavond nog underground
 
Ferrofish Pulse 16 aangesloten en de hele jamdesk opnieuw ingericht en aangesloten. Foto's volgen.
 
Elektro / New Beat / Kraftwerk achtig iets


 
Ik heb nog wat rackspul verwisseld van plaats en alles vastgevezen. Dat was t. Zelfs niet meer bekabeld. Maar wel veel teveel yt synths en fx gekeken. En te laat opgebleven en tripel… dom dus.

@Nap rij je niet met die stoel telkens tegen die fx heen?
 
@klinkske Nee, die staan op wielen en schuif ik onder het bureau. Ze komen alleen tevoorschijn als ik gitaar speel. Ik kan dus ook gewoon aan dat bureau zitten met de benen eronder.
 
Vandaag getracht wat oude geluiden van mijn DX bordje in de Opsix te krijgen en dat is gelukt.
Ik verkocht dat bord jaren geleden, maar één patch gebruikte ik in een nummer waar ik sindsdien niets meer mee heb gedaan.
Ik kon de bank waar hij deel van uitmaakte online terugvinden en importeren in zowel de Opsix, Opsix Native en de Iridium en dat biedt interessante mogelijkheden. Hoewel ik op FM gebied nog nauwelijks begrijp waar ik mee bezig ben is de bediening echt een verademing.

Vanavond ook nog even met Jura in de MPC zitten pielen en dat was ook aangenaam.
Het duizelt me op het moment alleen een beetje. De Opsix en de MPC zij in relatief korte tijd hier binnengekomen (niet helemaal zoals gepland) en dat is best veel informatie om te verwerken. De gordelroos die me de afgelopen week velde helpt daarbij ook niet echt.
Dat de Muse nog even op zich laat wachten komt dus niet eens zo slecht uit.

Verder heb ik de herinrichting van de studio afgerond en werkt de MioXL eindelijk naar wens.
Ik had een probleem med de host reservation, maar dat lijkt met de laatste update opgelost.
Ik heb op dit moment ook een zeer tevreden gevoel. Even geen grote wensen meer.
Met de Muse en de Chromaplane in het verschiet heb ik veel om naar uit te kijken.
 
Back
Top