Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Vandaag toch aan de daw geraakt en de sporen van de sf lid bezoeker avond wat uitgesmeerd tot n 909 dingetje. Staat al op soundcloud maar ik werk er mogelijk nog verder aan. Die idiote presonus fader wordt totaal genegeerd door ableton en ik heb geen geduld om uit te vlooien waarom.
 
Vandaag getracht wat oude geluiden van mijn DX bordje in de Opsix te krijgen en dat is gelukt.
Ik verkocht dat bord jaren geleden, maar één patch gebruikte ik in een nummer waar ik sindsdien niets meer mee heb gedaan.
Ik kon de bank waar hij deel van uitmaakte online terugvinden en importeren in zowel de Opsix, Opsix Native en de Iridium en dat biedt interessante mogelijkheden. Hoewel ik op FM gebied nog nauwelijks begrijp waar ik mee bezig ben is de bediening echt een verademing.

Vanavond ook nog even met Jura in de MPC zitten pielen en dat was ook aangenaam.
Het duizelt me op het moment alleen een beetje. De Opsix en de MPC zij in relatief korte tijd hier binnengekomen (niet helemaal zoals gepland) en dat is best veel informatie om te verwerken. De gordelroos die me de afgelopen week velde helpt daarbij ook niet echt.
Dat de Muse nog even op zich laat wachten komt dus niet eens zo slecht uit.

Verder heb ik de herinrichting van de studio afgerond en werkt de MioXL eindelijk naar wens.
Ik had een probleem med de host reservation, maar dat lijkt met de laatste update opgelost.
Ik heb op dit moment ook een zeer tevreden gevoel. Even geen grote wensen meer.
Met de Muse en de Chromaplane in het verschiet heb ik veel om naar uit te kijken.
heb zelf een oscilloscope gekocht (nts2) om FM(en waveshaping in general) beter te leren begrijpen, neem aan de de opsix net als de modwave (waar mijn opname trouwens op was) een analysizer heeft ingebouwt of op de native pc versie maar ik merk dat het een stuk prettiger is met een losse osciloscope zodat je niet steeds dat window hoeft te openen om te zien wat je doet
 
heb zelf een oscilloscope gekocht (nts2) om FM(en waveshaping in general) beter te leren begrijpen

Er zit inderdaad een analyzer in de Opsix, maar ik heb niet zo lang geleden ook een NTS-2 aangeschaft met een kastje eromheen zelfs.
Daar heb ik nog niet zo heel veel gebruik van gemaakt, maar in combinatie met de Opsix is dat best een goed idee.
 
Er zit inderdaad een analyzer in de Opsix, maar ik heb niet zo lang geleden ook een NTS-2 aangeschaft met een kastje eromheen zelfs.
Daar heb ik nog niet zo heel veel gebruik van gemaakt, maar in combinatie met de Opsix is dat best een goed idee.

let niet op de rest van de spullen dat was voor een opname, maar ik heb mijne meestal zo opgesteld naast mijn modwave als ik bezig ben met sound designen



11111111P1070257.jpg
 
Prachtig 👍❤️

Ik ben niet verder gekomen vandaag dan een vies riedeltje
 

Attachments

  • IMG_0762.mov
    13,6 MB
Begonnen aan een project wat ik al een tijd wou doen, omgebogen naar 909 day. Al behoorlijk gevorderd, de backbone ligt er nu wel.

En natuurlijk, als je bijna alles quantized en een heel basic 909 beat eronder legt, klinkt het resultaat al snel veel meer "house" dan je voor ogen had met het project.

Ondertussen leer ik met Cubase 2 werken. Vanaf links wegknippen uit een part kan ik bv nog niet. :D
 
Er zit inderdaad een analyzer in de Opsix, maar ik heb niet zo lang geleden ook een NTS-2 aangeschaft met een kastje eromheen zelfs.
Daar heb ik nog niet zo heel veel gebruik van gemaakt, maar in combinatie met de Opsix is dat best een goed idee.
In mijn ervaring zal je weinig te weten komen met een oscilloscope op een fm synth omdat er (behalve basisgolfvormen) weinig relatie is tussen timbre (en hoe we timbre percipieren) en de golfvorm. Beter lijkt me om een catalogus aan te maken van ratios tussen 2 en meerdere operatora en hoe ze klinken. Maar bewijs gerust mijn ongelijk.
 
Vandaag een middagsessie gehad op mijn Plumbutter 2 en een avondsessie op de Andromeda A6. Verder afspraken gemaakt over DJ-optredens de komende maanden waar ik veel extracten van mijn dagelijkse live jams (*) ga editen in WaveLab en Ableton tot tracks en dat vervolgens in een 90 minuten opbouw ga plaatsen en via DJ-tafels ga brengen voor zo’n 150-200 man live in mijn woonplaats. ( * Live Jams met o.a. Pulsar23, Ornament-8, Noon, Wingie2, WingPinger, NordDrum3P en voornoemde Plumbutter.)
 
Bezig met de sporen toen broer hier was met gitaar door de mixer te jagen met fx en dan terug naar de DAW. Al dan niet met de oorspronkelijke sporen samen om te horen wat dat doet. Hoe je de opname vd mixer sync krijgt met de DAW zijn sporen is nogal n raadsel. Nu krijg ik een geinige canon van een halve bar of zoiets, ik zeg maar wat.
 
Udo Gemini ontvangen.Imposante verschijning.De klank is nog beter in het echt.vlotte bediening, goede respons keybed,poly AT is een geweldige zet in je creatief proces.Degelijke robuuste bouw,knoppen,schuif,enz.Dit is wel degelijk een state of the art synth.
En ja gewoon in no time klanken fabriceren, daarvoor oa koop je dit.Minpunt is dat je de master volumeknop volledig moet opendraaien via de hoofdtelefoon.Misschien te fixen met een update.
Voor de rest valt er nog veel te ontdekken de komende tijden.
 
Mijn 909 day inzending afgewerkt.

Mijn opname SNR enorm verbeterd door de bewoording op de mixer en de algemene regels te negeren: vanaf heden is "main out" degene die ik opneem en "rec out" degene naar de monitors. Main out is +4dB en rec out is -10dB, dus...enorrrrm verschil! Eindelijk komt het volume op een aanvaardbaar niveau in de PC binnen op mixergain niveaus die je niet hoort ruisen (via rec out zat ik zo op -24dB tot -12dB in de opname, maar met gelijke noisefloor. Brrrr. Nu moet ik niet eens meer normaliseren in post omdat hij al netjes richting de 0 gaat.)
 
hmm interessant, ik durf ook de rec out gebruiken op de mixer en heb soms ook n bak ruis. Hoewel ik daar eerder sommige effecten van verdacht die send terug op n fader belanden.
 
Back
Top