Moog Muse

Wat is jouw indruk van het keybed? Ik geloof dat Loopop er een opmerking over maakte.
Keybed is vergelijkbaar met bijvoorbeeld de 3rdwave en de Gemini, dus lijkt me de gebruikelijke fatar.
Zeker niet vergelijkbaar met die van de Moog One. Die voelt een stuk zwaarder en degelijker, maar dat vind niet iedereen fijn (Matt Johnson bijvoorbeeld).
Valt me wel op dat hij heel gevoelig is (velocity), maar dat zal je vast nog wel in kunnen stellen.
 
Fijn om de eerste bevindingen te lezen.
Ik lees nog geen dingen die mij ervan weerhouden er een aan te schaffen.

Vanavond duiken we nog wel even in de PolyBrute 12 omdat ik vind dat als je een klap geld uitgeeft ik wel de concurrerende instrumenten in mijn overwegingen mee moet nemen.
 
Fijn om de eerste bevindingen te lezen.
Ik lees nog geen dingen die mij ervan weerhouden er een aan te schaffen.

Vanavond duiken we nog wel even in de PolyBrute 12 omdat ik vind dat als je een klap geld uitgeeft ik wel de concurrerende instrumenten in mijn overwegingen mee moet nemen.
Die mag gerust naast de Muse staan....Of andersom.
 
Fijn om de eerste bevindingen te lezen.
Ik lees nog geen dingen die mij ervan weerhouden er een aan te schaffen.

Vanavond duiken we nog wel even in de PolyBrute 12 omdat ik vind dat als je een klap geld uitgeeft ik wel de concurrerende instrumenten in mijn overwegingen mee moet nemen.
Ik heb de gewone Polybrute en die gaat alleen nog weg voor een 12. Die morph functie is de beste implementatie ooit. Daar kun je echt geweldige dingen mee doen :okdan:
 
Die mag gerust naast de Muse staan....Of andersom.

Mogen wel, kunnen niet.
Ik moet nu al enorm gaan goochelen met ruimte en budget technisch wordt het ook wel een klein beetje een probleem...en ik hou best van pindakaas. ;)

Ik heb de gewone Polybrute en die gaat alleen nog weg voor een 12. Die morph functie is de beste implementatie ooit. Daar kun je echt geweldige dingen mee doen

Dat is ook een beetje mijn probleem.
Zoveel interessante instrumenten waarmee je geweldige en interessante dingen kunt doen.

Ik twijfel niet over de kracht en mogelijkeden van de PolyBrute 12.
Die vond ik meteen al lekker klinken, terwijl ik een behoorlijk ingebakken 'Brute' antipathie heb. De gewone PolyBrute heeft me nooit echt getrokken, maar de 12 maakte wel indruk. Dat is enigszins raar omdat er klanktechnisch niet echt verschil is volgens mij.

Kort gezegd, ik moet een keuze gaan maken en mijn voorkeur ligt op het moment sterk bij de Moog Muse en, niet onbelangrijk, de voorkeur van mijn partner ook.
Vanavond nog maar eens luisteren.
 
Polybrute is wel een leuke bak, maar als ik moest kiezen zou ik zonder enige twijfel voor de Muse gaan.
 
Ik heb nog geen bugs gemerkt. Ja het opstarten duurt lang, maar ik heb liever een direct stabiele gestemde synth, dan een synth die moet opwarmen. Het zou alleen fijn zijn als er een laadschermpje was, waarop de voortgang van de opstartprocedure te zien is, zodat je een idee hebt hoe lang het nog duurt.

Ik heb alleen nog niet kunnen ontdekken hoe je een delay time op de LFO zet (en of dat uberhaupt mogelijk is) en of je ook verschillende presets in de stack/split functie kan gebruiken ipv een preset op timbre A en een nieuwe moeten programmeren op Timbre B.

De mensen die er commentaar op hebben zijn óf jaloers of proberen zichzelf aan te praten dat ze geen Muse nodig hebben (of beiden). 😜
 
Ik heb nog geen bugs gemerkt. Ja het opstarten duurt lang, maar ik heb liever een direct stabiele gestemde synth, dan een synth die moet opwarmen. Het zou alleen fijn zijn als er een laadschermpje was, waarop de voortgang van de opstartprocedure te zien is, zodat je een idee hebt hoe lang het nog duurt.

Ik heb alleen nog niet kunnen ontdekken hoe je een delay time op de LFO zet (en of dat uberhaupt mogelijk is) en of je ook verschillende presets in de stack/split functie kan gebruiken ipv een preset op timbre A en een nieuwe moeten programmeren op Timbre B.

De mensen die er commentaar op hebben zijn óf jaloers of proberen zichzelf aan te praten dat ze geen Muse nodig hebben (of beiden). 😜

Delay op een LFO zou je o.a. kunnen fixen door de amount van een LFO (dus depth) via de Vibrato LFO in te stellen via de mod map. Deze kan als ook one shot gebruikt worden - je kunt ook een zeer langzame (andere) LFO gebruiken bijvoorbeeld, afhankelijk van wat voor resultaat je zoekt.
 
Mogen wel, kunnen niet.
Ik moet nu al enorm gaan goochelen met ruimte en budget technisch wordt het ook wel een klein beetje een probleem...en ik hou best van pindakaas. ;)



Dat is ook een beetje mijn probleem.
Zoveel interessante instrumenten waarmee je geweldige en interessante dingen kunt doen.

Ik twijfel niet over de kracht en mogelijkeden van de PolyBrute 12.
Die vond ik meteen al lekker klinken, terwijl ik een behoorlijk ingebakken 'Brute' antipathie heb. De gewone PolyBrute heeft me nooit echt getrokken, maar de 12 maakte wel indruk. Dat is enigszins raar omdat er klanktechnisch niet echt verschil is volgens mij.

Kort gezegd, ik moet een keuze gaan maken en mijn voorkeur ligt op het moment sterk bij de Moog Muse en, niet onbelangrijk, de voorkeur van mijn partner ook.
Vanavond nog maar eens luisteren.
Er is nul verschil in klank tussen de PolyBrute 6 en 12. Beide vet maar de 12 heeft polyAT o.a. Moog Muse - ook zeer vet - wil hem ook - maar veel minder mogelijkheden. Wel een bak die op het eerste gezicht meer gebouwd is voor muzikanten zoals bij de Prophet-6/OB-6/Trigon-6 ook het geval is. Minder menu diving, dat spreekt me ook zeer aan aan de Muse. Die gaat er dus komen, maar is nagenoeg overal al uitverkocht?
 
Polybrute is wel een leuke bak, maar als ik moest kiezen zou ik zonder enige twijfel voor de Muse gaan.

Dat is ook hier de conclusie na een aantal demo's etc..

Er is nul verschil in klank tussen de PolyBrute 6 en 12. Beide vet maar de 12 heeft polyAT o.a. Moog Muse - ook zeer vet - wil hem ook - maar veel minder mogelijkheden

Ik vind de expressiemogelijkheden van de PolyBrute 12 echt indrukwekkend, maar ik ben in essentie geen performer en ga er op dat gebied nooit uithalen wat er in zit. Zelfs met de polyphonic aftertouch op de instrumenten die ik heb gebruik ik nog maar beperkt, terwijl ik dat ook echt interessant vind.
Klank en interface geven hier de doorslag.

Dat hij nu even uitverkocht is vind ik overigens niet zo erg.
Ik heb ook nog een hoop uit te zoeken op de MPC.
 
Ik heb alleen nog niet kunnen ontdekken hoe je een delay time op de LFO zet (en of dat uberhaupt mogelijk is)
Zit er geen optie in het LFO 'more' menu? Daar zit de fade in (en andere LFO opties) bij de Moog One in elk geval.
 
Lijkt verder veel op een PolyBrute en Sequential P6 - met voice boards, zie hier een paar foto's:

Naar moderne maatstaven is dit in mijn opinie een top construktie.
Met testpads gelabeld in silkscreen--modulaire construktie.
Gemaakt om te kunnen herstellen.

bij verre toekomst defecten: Schema's erbij en ik kan dit in 99% van de gevallen herstellen.

9/10 I-Moog
 
Ik heb de PolyBrute 12 al besteld en ik heb sinds voorjaar 2020 een zestienstemmige Moog One, dus ik heb een nieuwe analoge poly met ladderfilters niet echt nodig maar wat de Muse onderscheidt van de concurrentie zijn de uitgebreide fm-mogelijkheden. De modulatie-oscillator heeft o.a. een sinus en ruis en kan de andere vco's, de filters en de vca moduleren. De gewone vco's kunnen daarnaast elkaar moduleren. Dat lukt met de Moog One niet. De bijzondere lfo-golfvormen zouden ook in de Moog One kunnen worden ingebouwd, maar Moog heeft de stekker eruitgetrokken en hun nieuwe baby krijgt alle aandacht, hoewel ze eventueel voor een betaalde firmware-update hadden kunnen kiezen.

De Muse is een serieuze concurrent voor de Trigon, die veel minder biedt maar wel feedback heeft, meer effecten en de mogelijkheid om de drie golfvormen van ook de derde oscillator tegelijk te gebruiken.
 
De gewone vco's kunnen daarnaast elkaar moduleren. Dat lukt met de Moog One niet.
Dat kan toch wel? Of begrijp ik je niet goed. Je hebt sowieso al FM opties op het frontpaneel waarbij je kunt kiezen welke VCOs elkaar moduleren en daarnaast kun je volgens mij de VCOs zowel als source als destination kiezen in de mod matrix, al weet ik dat niet helemaal zeker.

-edit- Quick scan manual laat VCO freq niet zien als source. Dus dan zou het beperkt zijn tot de hardwired FM functie van het frontpanel. Al denk ik dat er met trukerij wel een en ander mogelijk is, bijvoorbeeld met LFO in audiorange en dan een key tracking modulator erop oid. Maar dan wordt het allemaal wel erg ingewikkeld en waarschijnlijk lastig in tune te krijgen.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top