Moog Muse

Nope, klikken is er nog steeds. Weet nu ook waar door het komt. Hij klikt zodra je last van voice stealing krijgt.
Ik neem aan dat dit nog wel gefixed gaat worden, want het kan in bepaalde gevallen behoorlijk irritant worden.
Of ik heb er alleen last van. Heb er verder nog niets online over gevonden.

Nog een raar probleem. Midi in via USB werkt niet. Krijg het op geen enkele manier aan de praat.
USB werkt verder wel, want een update via disk-mode werkte gewoon prima.
Midi via din werkt gelukkig wel, dus ik kan er vooralsnog gewoon mee werken zo, maar wel een vreemd probleem.
Wat een rare en slordige problemen voor een Moog bak van €3500
 
Wat een rare en slordige problemen voor een Moog bak van €3500
Inderdaad. Een bugje hier en daar is nog wel te verwachten, maar dit zijn gewoon serieuze tekortkomingen in de core functionaliteit.
Ik kan mij niet voorstellen dat ze hier niet van op de hoogte zijn geweest.
Wellicht hadden ze een release datum ingepland ruim voordat alles af was. En ja, bug-loos opleveren op tijd valt altijd tegen (weet ik uit ervaring).
 
1123286d1722759391-moog-muse-8-voice-analogue-synthesizer-img_3325.jpeg

Naast de software problemen ook berichten over early adopters die boutjes missen op sommige potmeters.
 
Na alle hype begint de realiteit in te dalen dat dit eigenlijk een inMusic Muse is?
Lijkt er wel op. Gezien de relatief lage prijs voor al dat moois was het bijna te mooi om waar te zijn.
Neemt niet weg dat ik er nog steeds erg blij mee ben, zolang het allemaal een beetje te verhelpen is.

Zal mijn pots eens checken (5 min later)..ja zelfde beeld. Lijkt er op dat de hogere potmeters en de lagere wel vastzitten. De middelste niet allemaal.
Er zijn zat (dure) synths waarbij geen enkele potmeter vast zit, dus zo erg vind ik het nou ook weer niet.
Ach ja. Heb ook een ISE-NIN. Die kost meer en voelt helemaal goedkoop aan. Hij klinkt echter fantastisch, dus dan neem ik dat maar voor lief.
 
Laatst gewijzigd:
Dat is wat uiteindelijk telt, blij zijn met een instrument. Zou zelf er niet zo wakker van liggen als er nu wat bugs zijn die met een toekomstige update van de firmware hoogstwaarschijnlijk zijn verholpen, maar als je net 3k5 euro kwijt bent zijn zulke problemen met pots wel een downer.
 
Dat is wat uiteindelijk telt, blij zijn met een instrument. Zou zelf er niet zo wakker van liggen als er nu wat bugs zijn die met een toekomstige update van de firmware hoogstwaarschijnlijk zijn verholpen, maar als je net 3k5 euro kwijt bent zijn zulke problemen met pots wel een downer.
Mwah, ik zie het niet als een probleem. Wel slordig en voelt als afgeraffeld. Zoals eerder gezegd, er zijn zat synths waar er geen een vast zit. Zolang je niet al te gek doet met de potmeters heeft dit geen enkele consequentie. Ze kunnen niet erg heen en weer (omdat de shaft krap door het gat van de frontpanel zit) en de pots zitten sowieso goed vast (extra trek ontlasting) op de printplaat.

Toch maar even vergeleken: bij de 3rd wave en Super Gemini zit er geen eentje vast. Beide duurder.
 
Laatst gewijzigd:
Hier schijnt 5 jaar aan gewerkt te zijn, dus... nee.
Ja en nee natuurlijk. Ja, Moog heeft er lang aan gewerkt (en dat zie je feature wise), maar de bouw en afwerking zijn echt (ergens) anders gedaan en dat zie en voel je ook.
Zou het echter niet perse slecht willen noemen. Is altijd nog vele malen beter dan het Behringer spul, zowel qua bouw kwaliteit als soundwise.
 
Hier schijnt 5 jaar aan gewerkt te zijn, dus... nee.

Kan wel zijn dat er jaren aan is gewerkt, maar de overname van Moog door inMusic is amper een jaar geleden. De productie moest worden overgebarcht naar Taiwan en zoiets verloopt nooit zonder slag of stoot. Dat de Muse nu al te koop, het is erg snel. Kan bijna niet anders dat er toch wat losse eindjes waren en het ligt voor de hand dat problemen eerder op een manier zijn opgelost die inMusic eigen is, dan op de wijze zoals Moog het zelf zou hebben gedaan voor de overname.
 
Maar.. maar... hij is "slechts" €3500 een "koopje" voor een MOEG !
Ja, nu je het zegt. Wisten jullie dat de uitspraak van het merk is veranderd?
Vroeger was het gewoon Moogue, zoals wij het zouden zeggen. Zo moest de naam uitgesproken worden.
Nu is het veramerikaanst en moet je Moegue zeggen. Begrijp die beslissing echt niet.
Ben even kwijt waar ik dit gezien heb.
 
Ja, nu je het zegt. Wisten jullie dat de uitspraak van het merk is veranderd?
Vroeger was het gewoon Moogue, zoals wij het zouden zeggen. Zo moest de naam uitgesproken worden.
Nu is het veramerikaanst en moet je Moegue zeggen. Begrijp die beslissing echt niet.
Ben even kwijt waar ik dit gezien heb.
Hoezo is het veramerikaanst? Het is toch Amerikaans?
 
Hoezo is het veramerikaanst? Het is toch Amerikaans?
Klopt helemaal, ik bedoelde eigenlijk de uitspraak is veramerikaanst. Die zouden het normaliter als Moeg uitspreken.
Bob vond Moogue (zoals in Vogue) echter beter klinken, dus wilde hij zo aangesproken worden. Dat is geen Amerikaanse uitspraak.
 
De uitspraak is al jaren een 'ding' (en meme). Moeg, Moog, Mogue, etc. Volgens Bob is de Duitse uitspraak de juiste.

De Muse gaf mij in elk geval inspiratie eindelijk eens een overdrive in een Moog One insert te prikken om te kijken of ik die Matriarch danwel Muse achtige breakup sound ook voor elkaar kan krijgen. En ja, dat lukt :D
 
Mwah, ik zie het niet als een probleem. Wel slordig en voelt als afgeraffeld. Zoals eerder gezegd, er zijn zat synths waar er geen een vast zit. Zolang je niet al te gek doet met de potmeters heeft dit geen enkele consequentie. Ze kunnen niet erg heen en weer (omdat de shaft krap door het gat van de frontpanel zit) en de pots zitten sowieso goed vast (extra trek ontlasting) op de printplaat.

Toch maar even vergeleken: bij de 3rd wave en Super Gemini zit er geen eentje vast. Beide duurder.
Wat is jouw indruk van het keybed? Ik geloof dat Loopop er een opmerking over maakte.
 
Back
Top