Moog Muse

Voor zover ik weet is de midi kant nog niet af.
Da’s wel jammer…

Ik begrijp niet zo goed dat moderne apparaten soms vaker een beperkte midi implementatie hebben voor mijn manier van werken. Het fijnst vind ik als je de actuele settings via sysex kunt dumpen - daar gebruik ik altijd de eerste 4 maten van het project voor. Dat werkt met een boel instrumenten zo; (moog) voyager, phatty, nord lead serie, elektron rythm, analog serie, waldorf m, … Geeft zonder al te veel gedoe total recall. Heb al vaker instrumenten weg gedaan omdat ze die manier van werken niet ondersteunen en je dan bijvoorbeepd met duffe favorites lijstjes moet werken zoals in de iridium. Die klinkt geweldig maar doordat je de 9999 programma’s niet direct kunt adresseren (wat via bank+program zou kunnen: 128 x 128 = 16384) merk ik dat ik ‘m beperkt gebruik.

De Muse vind ik verder fantastisch klinken; lijkt mij een mooie aanvulling.
 
inmiddels bericht dat het nog even gaat duren voor hij er is.
Waarschijnlijk ergens begin oktober.

Dat geeft me in ieder geval alle tijd de studio opnieuw in te richten en de MPC en OPsix beter te leren kennen.
Tegen die tijd is er misschien ook wel een OS update die wat problemen oplost.
 
Intussen nog steeds op de wachtbank, maar met de onlangs verworven MPC en Opsix is dat geen strafbank.
Ik ben wel aan de handleiding begonnen, maar helaas is die niet heel erg printervriendelijk met twee bladzijden per pagina, dus ik heb ik getracht een wat printer vriendelijker versie te maken.

Voor degenen die daar behoefte aan hebben een link:

Manual
 
Er is inmiddels ook weer een firmware update (1.2.0) zag ik.


NEW FEATURES

CHORD

  • Key maps added, allowing you to save up to 8 different chord mappings for KEY mode.
  • KEY MAP item in MORE menu – selects between key maps 1 through 8.
  • CLEAR CURRENT KEY MAP item in MORE menu – clears out the current key map (selected by the KEY MAP item above) when selected.
  • MIDI PANIC soft button in the MIDI menu sends Note Off messages to all voices and SEQ and ARP, sends All Notes Off message to KEYBOARD MIDI OUT CHANNEL via USB/DIN and All Controllers Off message to KEYBOARD MIDI OUT CHANNEL and LHC MIDI OUT CHANNEL via USB/DIN.

IMPROVEMENTS
  • CLOCK More Menu - Change ARP and SEQ START/STOP language to avoid double-negatives.

BUG FIXES
  • Pressing ENTER or SELECT on empty menu item will no longer cause crash.

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top