Moog Muse

Voor wie vergelijkingen in arbitraire Youtube filmpjes interessant vindt.

 
Na updaten is er een bootscreen met voortgang. Duurt nog steeds swrieus lang, maar dat maakt het wachten wat draaglijker.

Een delay time op de LFO is (nog) niet mogelijk en een preset op timvre b selecteren in stack/split mode ook niet. Hopelijk komt dat nog!

Je kan gewoon een slew ofzo in de mod matrix tussen zetten op alles wat je LFO wilt moduleren, dan krijg je een delay op de LFO, zeker wel mogelijk dus ;)
met die mod matrix kan je echt heel veel trucjes uithalen, behalve dan nog niet de FX delay functies moduleren...weet niet precies waarom dat (er nog niet) op
zit...kon al op een Korg Poly 800 mkII 8)
 
Ik heb van de week het filmpje van Andersons muziekwinkel bekeken want daar was een medewerker het instrument aan het showen. Hij zei dat de osciliatoren afstemmen van de circuits gebruikt in de Voyager. Dus dat zal dan wel waar zijn, mochten mensen denken dat er materialen van de Matriach zijn gebruikt.
Dat is min of meer dezelfde osc toestand, de Matriarch oscs zijn gebaseerd op de Voyager orcs zodoende ;)
 
Proceed with caution - Jexus schrijft

you bought yourself a Muse, here’s some tricks / advice:

1. If you care for nuances, let it warm up to 44 degrees Celsius before you start making and saving sounds. Prior to reaching that temperature there might be variances in filter / oscillator tunings (most evident in FM sounds). To check your current temp, hit the TUNING button and scroll down.

2. Each time you run quick tuning, the Muse stores the temperature data in its internal tuning database for better auto-tuning in future.

3. If something seems totally wrong, like one of the oscillators sounding way off despite several quick tunings, run the full tuning + autocal procedure – but be prepared it will take around 40 minutes!

4. Instead of pushing the SELECT knob, you can hit the ENTER button. It’s easier IMO.

5. Are you looking for a “global pitch” modulation destination in the mod map? It’s called “keyboard”.

6. The tempo value is saved within the sequence, not per patch.

7. If you boot up your Muse in disk mode in order to connect it to your computer, Windows may produce a prompt that says “There is a problem with this drive, scan the drive now to fix it.” Do not scan the drive as this may cause issues with your unit and will likely result in having to send it back for service. Either exit out of the pop-up prompt or wait a few moments and the message will go away on its own.
 
60 jaar later en nog steeds kunnen ze hun oscs niet stabiel krijggen. En punt 7: ……….
Jawel hoor, maar dan gaan de puristen klagen over dat het 'te strak' en 'levenloos' en 'digitaal' klinkt.

Punt 7 is wel redelijk bizar ja.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Jawel hoor, maar dan gaan de puristen klagen over dat het 'te strak' en 'levenloos' en 'digitaal' klinkt.

Punt 7 is wel redelijk bizar ja.
Gek dat ik daar met mijn Mini en Voyager geen last van heb. Die 44 graden klinken mij nogal nerderig, wat als ze naar 48 graden gaan?
 
Ik lees elders dat ie bloody hot wordt. Dus zal wel lukken tot t niet meer lukt zeker. De slimme euh ik bedoel voorzichtige koper wacht mss maar beter even af
 
De slimme euh ik bedoel voorzichtige koper wacht mss maar beter even af

Ik ben in het verleden zelden een early adopter geweest.
Niet primair vanwege mijn 'vermeende' slimheid, maar meestal bepaald door budgetaire beperkingen.

Toen de Andromeda indertijd uitkwam was dat zo'n beetje de droomsynthesizer, maar gezien de prijs hoefde ik daar niet eens over na te denken.
Dat heeft ons er wel toe aangezet geld te reserveren voor als die droomsynth eens voorbij zou komen.
Bij de Muse was er voor het eerst het gevoel dat dat hem was.
Ik ben me bewust van het feit dat er nog kinderziektes in kunnen zitten, maar ik zie(lees) nog steeds uiterst tevreden Moog One bezitters en dat is toch ook niet geheel vlekkeloos gegaan.

We gaan het ervaren, maar tot nu toe lees ik weinig schokkende dingen over de Muse en heb ik zin in dit 'avontuur' en ik gebruik ook al geen Windows. ;)
 
Ja joh, kinderziektes horen erbij en worden wel opgelost. Daarnaast grote kans dat je nergens last van hebt, want vergeet niet dat je vooral de klagers hoort. Degenen zonder problemen zijn gewoon lekker muziek aan het maken.
 
Je hebt klagers die het niet kunnen betalen.Zij de mogen klagen zijn de bezitters ervan.
 
Ik heb even moeten "Behringer JT-4000" googelen. :erm:
Ik heb nu PTSD en moet veel zuipen vannavond om dat ding te vergeten 8D.
Zou je dat soort troep niet willen noemeren in deze draad aub 8o
 
Heeft de MC707 niet de filter van de Moog in it?Toch de digitale filter ervan.Dus je kunt relevante geluiden maken niet.
 
Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken
Maar het is de eerste 61 key betaalbare synth.(een soort Maxi Moog);)

M. One: 11,000,-
Heeft de One ook afzonderlijke L/R stereo filters?:halleluja
Want die hoor ik voor het eerst bij de Muse...
 
Back
Top