Moog Muse

ik begrijp t probleem niet zo allemaal. super veelzijdige bak, software waar echt goed over na is gedacht ook qua arp en seq, super handson, lekker stereo, van moog sound naar iets meer daarbuiten, 2 layers is al heel veel meer dan 1, ob6 heeft natuurlijk wel een eigen soundje maar dit is def een ob6/p6/p10 killer en nog een ziljoen andere bakken ook, heeel erg veel synth voor 3500. die overload en wel of niet delay aan maakt n hoop verschil. als ik echte boomstambassen wil pak ik de sub37, voor wat aggressievere/lijpere/bewegende shit de nina synth, als ik echt wil janken de deckard's dream, schreeuwende sweeps een K2tje, lijpe randomness de modular en als ik romig wil funken of vriendelijk wil wegdromen de muse. is toch retedik allemaal ofniedan man. fuck die ouwe bakken en dat belemmerende geromantiseer van bullshit, vastgeroeste ouwelullen crap, de beste synthtijd is NU
 
Laten we zeggen bij wijze van spreken voor 2500 euro direct, hoewel de prijs nu voor een poly moog wel de moeite is.Mogelijkheden voorradig maar voornaamste is toch de klank.Niet slecht, maar niet echt die one sound waar ik van hou.De demo's houden we nog even bezig,wie weet wat ik nog te horen ga krijgen.
Concurrentie zat hoewel die duurder zijn.C15 ,3rd wave,udo gemini.Ik zet de muze in de wachtzaal.
 
Laatst gewijzigd:
Dit is de eerste Moog (buiten de Mini Moog) waar ik wel wat in zie. Het interesseert met geen r**t of deze door Amerikanen, Senegalezen of Pakistanen in elkaar is geschroefd. Hopelijk blijft deze wél werken on the road.
 
Heb net een Nina opgehaald. Ook vet dat er
Stelt niet teleur in het echt. Is echter een eerste indruk na 5 min.
Dat is iets anders klinkt echt heel vet en mooi. Ik heb sinds gisteren een Nina. Die klinkt naar mijn oren echt super vet en mooi.
 
Ik heb bijna alle demo's geluisterd maar hoor eigenlijk niets waardoor ik denk dat ik de Muse moet hebben. Het zal wel aan mij liggen, maar voorlopig is de Rev2 mijn polyfoon werkpaard.
De rev2 is ook mijn analoog polyfoon werkpaard, en doet dat prima (klinkt live ook altijd mooi door alles heen), maar (redelijk flexibele) dual filters op de Muse en een iets meer "punchy" (en veelzijdiger) oscillatoren (zo op het eerste gehoor) lijken me wel interessant. En toch ook behoorlijk veel modulatiemogelijkheden, wat bij de rev2 een redelijk ruim klankenpallet oplevert. Ben wel benieuwd wat de muse allemaal kan. Maar net deze week een 3rd wave gekocht, dus voorlopig wel genoeg synth om te leren en te ontdekken ;-).
 
Hier is ie binnen!

Heb alleen snel wat door de presets gescrolled en hier en daar wat ge-edit, maar daar zitten hele goede bruikbare geluiden tussen. Bij de meeste synths zijn het vaak vage geluiden die vooral veel opties/modulaties van een synth laten zien, maar bij de Muse merk je duidelijk dat verschillende mensen aan de presets hebben gewerkt. Er zit voor ieder wat wils tussen.

Hij klinkt erg goed, lekker vol en warm, en de polyfonie is voor mij meer dan voldoende. Ik kan niet wachten om er verder mee aan de slag te gaan. Het is hoe dan ook een blijvertje!
 
Hier staat hij ook op zijn nieuwe plekje. Er stond eerst een UB-Xa, en hoewel dat ook een geweldige synth is, denk ik dat de UB-Xa voorlopig even in storage staat :

Zojuist even geprobeerd in hoeverre je een minimoog kan benaderen. Ik heb hem vergeleken met een Behringer Model D, en tot zo ver is het gelukt om geluiden te reproduceren op de Muse. Hij klinkt ook gewoon even bruut en vol, dus wel echt een volle Moog sound. Dus als je hem als monosynth gebruikt, is het een heel fatsoenlijke Mini (hoewel hij een aantal quirks van de Mini niet reproduceert, zoals dat de env amount toeneemt bij herhaaldelijk triggeren).

Verder is de synth op zich gewoon een beest. De contructie voelt echt stevig en strak, geen wobbly knopeen en gewoon een heelijke luxe afgewerkte synth Hij ziet er ook echt mooi uit. Natuurlijk is dit wel nog de honeymoon fase, maar voor deze synth voorzie ik absoluut geen buyers remorse :)
 
Begint meer en meer een interessant speeltuigje te worden, naarmate ik meer en meer demo's hoor.
Vooral die diffision Delay bekoord me.2 onafhankelijke vertragingen links, rechts is voer voor mooie variaties in je sound.Zet de digitale effect sectie uit en je hebt een pure analoge synth.Vlotte bediening ook.
De sonische mogelijkheden denk ik zijn groot.En ik hoor dat de filters zeer goed zijn en dan heb je een synth.
Ik begin deze synth steeds meer te Moogen.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Hier inmiddels geen discussie meer.
Wanneer weet ik nog niet, maar deze gaat er komen!
 
Viel me net op dat het opstarten van de Muse wel erg lang duurt. Zelfs opstarten van mijn imac was sneller.
Dacht even dat hij vastgelopen was. Zo uit de losse pols telde ik 40 seconden.
Geen probleem verder, maar wel opvallend.

[edit]
Viel me net ook op dat ik af en klikjes hoorde in de delay sectie. Best irritant en moeilijk te achterhalen waarom hij dat deed.
Ik hoorde het bij meerdere patches.
Zojuist de firmware ge-updated naar versei 1.1.0 en nu heb ik het niet meer gehoord (5 min bezig pas, dus durf nog geen garantie te geven).

PS. De delay sectie is wel heel vet zeg. Daar kan je hele leuke dingen mee doen.
Wel jammer dat de delay parameters niet als destination in de mod matrix gebruikt kunnen worden.
 
Laatst gewijzigd:
Nope, klikken is er nog steeds. Weet nu ook waar door het komt. Hij klikt zodra je last van voice stealing krijgt.
Ik neem aan dat dit nog wel gefixed gaat worden, want het kan in bepaalde gevallen behoorlijk irritant worden.
Of ik heb er alleen last van. Heb er verder nog niets online over gevonden.

Nog een raar probleem. Midi in via USB werkt niet. Krijg het op geen enkele manier aan de praat.
USB werkt verder wel, want een update via disk-mode werkte gewoon prima.
Midi via din werkt gelukkig wel, dus ik kan er vooralsnog gewoon mee werken zo, maar wel een vreemd probleem.

Verder wel heel tevreden over de resultaten. Het is een soort poor mans Moog One, maar wel veel sneller om mee te werken vind ik.
Een goede balans van mogelijkheden, toegankelijkheid en intuitiviteit. Bij de Moog One werd ik vaak overweldigd door de mogelijkheden en dan verzande ik in gepiel. Bij deze niet.
 
Het lijkt wel een kruising tussen een Moog Memory en een Moog One (design).

Wat een grote en mooie bekende expensive moog/sounds en delay :halleluja
Hij lijkt me nu wat eenvoudiger te bedienen dan de Moog One.
En er zit natuurlijk een Moog prijskaartje aan...(maar dat verwacht je van Moog)

Zo, nu ben ik uit gemoogd... :D
 
Nog een raar probleem. Midi in via USB werkt niet. Krijg het op geen enkele manier aan de praat.

Loopop benoemt in zijn review dat MIDI port A op het moment nog niks doet, maar of dat te maken heeft met jouw probleem kan ik niet opmaken.
 
Het concept van de Muse is soort van een polyfone versie uit de Matriarch / Grandmother lijn, dus met 'modules' gebaseerd op het Model 15 etc systeem. Maar dan dus met digitale modulatie matrix en geen kabeltjes etc.
Ik heb van de week het filmpje van Andersons muziekwinkel bekeken want daar was een medewerker het instrument aan het showen. Hij zei dat de osciliatoren afstemmen van de circuits gebruikt in de Voyager. Dus dat zal dan wel waar zijn, mochten mensen denken dat er materialen van de Matriach zijn gebruikt.
 
Het opstarten duurt inderdaad wel erg lang. Veel langer nog dan de Prologue. Heb al meerdere keren gedacht dat ie vast liep. Er gebeurd namelijk niets op het schermpje, je ziet alleen het Moog logo.
 
@Timecop heb je versie 1.1.0 al geinstalleerd? Want die maakt de opstarttijd een stuk sneller
 
Back
Top