Moog Muse

Ik vermoed dat ik er nog een week of wat op moet wachten.
Als het tegen die tijd inmiddels een wat kille herfst begint te worden heb ik er blijkbaar ook nog een prima straalkachel bij! ;)
 
Ik heb even moeten "Behringer JT-4000" googelen. :erm:
Ik heb nu PTSD en moet veel zuipen vannavond om dat ding te vergeten 8D.
Zou je dat soort troep niet willen noemeren in deze draad aub 8o
Hahaha. Dan zal ik de Behringer Pro-VS ook maar niet noemen dan.. :bekdicht:
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Maar het is de eerste 61 key betaalbare synth.(een soort Maxi Moog);)

M. One: 11,000,-
Heeft de One ook afzonderlijke L/R stereo filters?:halleluja
Want die hoor ik voor het eerst bij de Muse...
De Matriarch heeft ook die afzonderlijke L/R stereo filters. Daar zit de split bij het filter voordat ze de VCA en analoge delay in gaan.

De Moog One heeft een dual State Variable Filter (LP, HP, BP, Notch) die in serie en parallel gezet kan worden en waar je de spacing op in kunt stellen, en een ladderfilter die op 6dB/12dB/18dB/24dB gezet kan worden (LP, HP). Per VCO kun je bepalen door welke van de filters je ze wilt routen (of allebei), en of je de filters onderling parallel of serieel in wilt stellen, met een mix tussen de filters. Daarnaast zijn er per filter nog opties voor FM, en kun je ze onafhankelijk van elkaar moduleren en keyboard tracking instellen. Deze filters zijn dus een stuk uitgebreider dan die op de Muse, maar stereo kan niet omdat de panning achter het filter zit op de One. Wel kun je dit faken door 2 'synths' (layers) te gebruiken en ze hard L/R te pannen, maar dat kost je dan wel 2 voices. Op de 16 voice geen probleem, maar op de 8 voice wordt het dan wel wat zuinig.
 
Laatst gewijzigd:
Mooie uitleg zeg:okdan:
maar ik ben maar een Vst clone Arturia
Knopjesdrukker😁

Er zullen genoeg redenen zijn waarom de Muse zoveel goedkoper is dan de Moog One, en ik heb alleen even met YT vergeleken en de prijs opgezocht waardoor die vraag op doemde...
 
Op zich ook een logische vraag, en ik vind het dan altijd wel leuk even uit te wijden :) De Moog One is in ieder opzicht een synth van de buitencategorie, niet alleen qua prijs maar zeker ook wat er in zit en wat 'ie allemaal kan. Mensen staren zich vaak nogal blind op de prijs en concluderen dan vaak al snel dat het meer gaat om het merk of exclusiviteit oid. Maar als je de Moog One van binnen ziet, zit 'ie letterlijk tot de nok toe vol met borden en componenten, en de mogelijkheden zijn eigenlijk vrijwel eindeloos. En in die zin is de prijs eigenlijk helemaal niet idioot (zeker niet bij release, sindsdien is 'ie zo'n 3k duurder geworden). Trek maar eens een OB-X8 of een Prophet-10 rev 4 open ter vergelijking - die kosten ongeveer de helft, maar zijn vooral gevuld met lucht en nostalgie (ook al klinken ze uiteraard schitterend).
 
Herken je de synth op het sluitingsceremonie op de Olympische spelen?

454802281_10160218821488106_3333642064756977683_n-1.jpg
 
Ik heb nu wat tijd gehad om er mee te spelen, maar het enthousiasme is wel hard aan het afnemen. Ik heb regelmatig vreemd gedrag en dan weet ik niet of het een bug is, of een instelling.
Begin nu steeds meer te twijfelen of ik hem wel wil houden.

Zo heb ik regelmatig dat er toetsaanslagen stil blijven, maar ik weet nog niet zeker of dat het gevolg is van de patch zelf of de mono knop (daarbij moet je de eerste toets echt loslaten, anders speelt hij de tweede toets niet). Erger vond ik de enorme bleed op sommige patches. Mixer -> alle sliders op 0 geeft nog steeds geluid. Ook hier nog niet duidelijk of ik iets verkeerd doe, maar alleen al het gepuzzel om steeds weer uit te zoeken wat er mis gaat is al frustratie te veel vind ik. Daarnaast vind ik hem een eigen sound hebben die ik in bijna elke patch terug hoor (komt deels door de delay). Die sound is ook niet helemaal mijn smaak (ben bijv. meer een Roland of sequential sound fan., zeg maar modern, hifi en strak). Lijkt er op dat ik echt geen Moog fan ben :o:
 
Ik heb nu wat tijd gehad om er mee te spelen, maar het enthousiasme is wel hard aan het afnemen.

Spijtig om te lezen.
Ik lees vooralsnog geen zaken die mij van aanschaf doen afzien, hier noch elders, maar wel balen dat zo'n dure aanschaf je niet brengt wat je hoopt of verwacht.

Qua klank hoor ik heel veel dingen waar ik blij van word in de demo's, maar op de 'echte' beleving moet ik nog even wachten.
 
Spijtig om te lezen.
Ik lees vooralsnog geen zaken die mij van aanschaf doen afzien, hier noch elders, maar wel balen dat zo'n dure aanschaf je niet brengt wat je hoopt of verwacht.

Qua klank hoor ik heel veel dingen waar ik blij van word in de demo's, maar op de 'echte' beleving moet ik nog even wachten.
Begrijp me goed, ik vind het feature wise een geweldig synth. Maar dit is al de zoveelste Moog die ik probeer (ik heb de meeste wel gehad) en ik haak elke keer weer af. Ligt dus voor een groot deel aan mijn smaak. Er zijn genoeg mensen die de Moog sound geweldig vinden. Ik dacht dat deze wellicht anders was, omdat hij een wat modernere sound had, maar nog steeds (erg) Moog blijkt nu. Goed nieuws natuurlijk voor de mensen die daar van houden :okdan:

Ik hoop maar dat alles met firmware op te lossen is, dan komt het helemaal goed. Die bleed die ik hoorde baart me eerlijk gezegd wel zorgen.
 
Op GS is er na de aanvankelijke euforie (en het gebruikelijke gezeik) toch ook wel wat tegenvallende feedback op de Muse. Ben benieuwd hoe/of/hoe snel Moog dit op gaat pakken. De updates bij de One duurden over het algemeen erg lang, hopelijk dat ze het hier beter doen.
 
Ik ben in de markt voor een analoge poly en heb de manual van de muse eens doorgelezen. Ik kan echter niet vinden of het mogelijk is via midi program en bank changes te sturen. Heeft één van jullie hier al ervaring mee of dat kan?
 
Ik ben in de markt voor een analoge poly en heb de manual van de muse eens doorgelezen. Ik kan echter niet vinden of het mogelijk is via midi program en bank changes te sturen. Heeft één van jullie hier al ervaring mee of dat kan?
Ik kon helemaal geen midi sturen via de usb poort. Via de din plug wel, maar heb dat niet getest. Staat meestal in de manual bij midi implementation (vaak aan het einde vd manual). Die kan je downloaden van de site. Ik kan het niet meer testen, want ik heb hem net retour gezonden.
 
Ik kon helemaal geen midi sturen via de usb poort. Via de din plug wel, maar heb dat niet getest. Staat meestal in de manual bij midi implementation (vaak aan het einde vd manual). Die kan je downloaden van de site. Ik kan het niet meer testen, want ik heb hem net retour gezonden.
Dank voor de snelle reactie; de “midi implementation chart” staat niet in de manual…
 
Laatst gewijzigd:
Alle CC;s staan er wel achter in, maar ik kan idd ook niks terug vindeb over program change of PGM of iets dergelijks. Ook niet bij de menu settings om het ontvangen daarvan aan/uit te zetten, iets dat wel kan op de subsequent. Zou het heel vreemd vinden als ze dat achter hebben gelaten...
 
Back
Top