Wat kan een MPC dat een Laptop niet kan?

Backdrop, Ableton is niet stabieler dan je laptop. Dat houdt dus in dat je op z'n minst wat huiswerk moet gaan doen. Een mpc pak je uit en 2 minuten later maak je muziek.

Ableton is volgens mij hoofdzakelijk bedoeld voor complete samplebased muziek, daar waar een mpc eigenlijk een drumsampler/ sequencer is. Vandaar dat ik ze niet vergelijkbaar vind.
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Backdrop, Ableton is niet stabieler dan je laptop. Dat houdt dus in dat je op z'n minst wat huiswerk moet gaan doen. Een mpc pak je uit en 2 minuten later maak je muziek.

Ableton is volgens mij hoofdzakelijk bedoeld voor complete samplebased muziek, daar waar een mpc eigenlijk een drumsampler/ sequencer is. Vandaar dat ik ze niet vergelijkbaar vind.

Het is allebei een live tool, verder houdt iedere vergelijking op idd.

Ik denk dat je met een laptop wel veel felxibeler bent dan met alleen een mpc. een mpc is voor mij eigenlijk niet meer dan een hele fijne drumsamplebak. Met een laptop kan je gewoon veel meer. Als ik zou moeten kiezen zou ik gewoon gaan voor de laptop met wat leuke software erop. Live, Reaktor, Reason oid.

Dan heb je veel meer mogelijkheden dan met alleen een Mpc. heb je al een hele berg outboard en zoek je een no nonsense sequencer en wil je absoluut geen computer zien koop dan een mpc.

[OT]
Hoe bevalt je vinyl Muffin ?
[/OT]
 
Origineel geplaatst door sander
Er kan geeneen apparaat tippen aan de MPC als het om beats maken gaat.
En dan kan je zeggen wat je wil, maar het is gewoon zo.

Nietus ! :D
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Backdrop, Ableton is niet stabieler dan je laptop. Dat houdt dus in dat je op z'n minst wat huiswerk moet gaan doen. Een mpc pak je uit en 2 minuten later maak je muziek.

Ableton is volgens mij hoofdzakelijk bedoeld voor complete samplebased muziek, daar waar een mpc eigenlijk een drumsampler/ sequencer is. Vandaar dat ik ze niet vergelijkbaar vind.

deel 1 is natuurlijk waar maar neem een goeie laptop en zet er alleen XP+Live op en je zult weinig problemen hebben. En alleen al met die combinatie kan je zoveel meer dan met alleen de MPC. Je zou haast zeggen dat het logisch is dat je al na twee minuten aan het muziek maken bent omdat je dan alle mogelijkheden al kent }:|

deel 2: Als je drumsamples neemt heb je ook een drumsampler en als je dan met de flexibele startpunten gaat werken kun je er een fijne groove/shuffle/swing/humanfeel in leggen.

Maar ik ben geen MPC hater of zo. 't is een fijne betrouwbare bak maar vind'm tegenwoordig wat beperkt.
 
Eigelijk is het voornamelijk de noterepeat in combinatie met de pads wat de MPC een killer maakt.
Zonder die eerste functie was het een stuk minder leuk.
 
Als ik nou 's accoorden wil sturen vanuit een MPC naar een midikeyboard .... heb ik dan wat aan de hand?

Ik snap niet goed waarom sommigen van jullie zeggen "het is gewoon een verrekte goeie sample/drum/loopmachine" en sommigen het houden op "het is een compleet midi productie centrum".

??

Ik moet er een gaan zien, de charme van een MPC is erg persoonlijk, blijkbaar.

Soms denk ik ff "ahaa...dus DAT kan/doet een MPC!".... en bij een volgend antwoord van iemand anders denk ik "hmmmmmm..... dus dat kan/doet het dus toch weer niet...."
 
Origineel geplaatst door dob
Als ik nou 's accoorden wil sturen vanuit een MPC naar een midikeyboard .... heb ik dan wat aan de hand?

Ik snap niet goed waarom sommigen van jullie zeggen "het is gewoon een verrekte goeie sample/drum/loopmachine" en sommigen het houden op "het is een compleet midi productie centrum".

??

Ik moet er een gaan zien, de charme van een MPC is erg persoonlijk, blijkbaar.

Soms denk ik ff "ahaa...dus DAT kan/doet een MPC!".... en bij een volgend antwoord van iemand anders denk ik "hmmmmmm..... dus dat kan/doet het dus toch weer niet...."

Je speelt met een MIDI keyboard gewoon wat in en dat kan je later bewerken dmv de stepedit, of gewoon overdubben als het niet klinkt. Je moet echt op je gehoor gaan werken. Ook kan je per step een noot invoeren.. 't kan allemaal. Wat is je tot nu toe nog niet duidelijk? Je moet echt een keer bij iemand gaan kijken denk ik...
 
Mijn ervaring met MPC en computer software: met een computer kijk je naar muziek, met de MPC luister je ernaar. Ook voor het publiek is de MPC veel dynamischer, omdat dat rare handje niet telkens aan dat muisje zit. En de kleur op je gezicht wordt wat vrolijker zonder dat beeldscherm :-)

Wout
 
Origineel geplaatst door dob
Als ik nou 's accoorden wil sturen vanuit een MPC naar een midikeyboard .... heb ik dan wat aan de hand?

Dat gaat prima. Je kiest op de MPC per track gewoon waar ie naartoe gaat dus of 1 van de 4 actieve drumprogramma's of naar midi output A/B kanaal 1 t/m 16. Om die accoorden in de MPC te krijgen moet je ze wel inspelen met een midikeyboard omdat het spelen van accoorden met de Pads niet echt soepel gaat.

Origineel geplaatst door dob
Ik snap niet goed waarom sommigen van jullie zeggen "het is gewoon een verrekte goeie sample/drum/loopmachine" en sommigen het houden op "het is een compleet midi productie centrum".

Zoals gezegd vind ik de MPC geschikter om drumtracks te programmeren dan om polyfone dingen te doen. Ikzelf maak de miditracks gewoon op de computer en zet ze dan over in de MPC. Het is gewoon sneller om de accoorden enzo in de computer in te spelen te quantizen en dan ff te checken. Je kan het ook in de MPC in spelen en dan Quantizen maar als er dan 1 nootje verkeerd staat moet je'm in een list editor corrigeren en da's niet fijn.
 
Origineel geplaatst door Backdrop

Zoals gezegd vind ik de MPC geschikter om drumtracks te programmeren dan om polyfone dingen te doen. Ikzelf maak de miditracks gewoon op de computer en zet ze dan over in de MPC. Het is gewoon sneller om de accoorden enzo in de computer in te spelen te quantizen en dan ff te checken. Je kan het ook in de MPC in spelen en dan Quantizen maar als er dan 1 nootje verkeerd staat moet je'm in een list editor corrigeren en da's niet fijn.

Het ligt helemaal aan je manier van werken.

Ik corrigeer nooit wat. Ik speel het gewoon net zovaak, totdat het goed is.
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
:confused: vastlopen...

Ik heb begrepen dat eerste versies van MPC4000 anders helemaal niet zo stabiel waren... maar zou ondertussen wel flink verbeterd zijn lijkt me.
 
Origineel geplaatst door dob
Als ik nou 's accoorden wil sturen vanuit een MPC naar een midikeyboard .... heb ik dan wat aan de hand?

Ik snap niet goed waarom sommigen van jullie zeggen "het is gewoon een verrekte goeie sample/drum/loopmachine" en sommigen het houden op "het is een compleet midi productie centrum".

??


MAC ?
 
Back
Top