Buren klagen al vrij snel.

Eigenlijk zou je geluidsoverlast moeten kunnen claimen bij de artiest die dan te horen is. Die is de oorspronkelijke veroorzaker :-)

Zoals de autofabrikant er eigenlijk ook verantwoordelijk voor is dat die auto zo lekker hard rijdt...
 
Heb ooit klagende buren gehad... die hadden via via gehoord dat ik een studiootje had..
volgends hun was dat de verklaring voor de "discobeat" die ze altijd hoorden..

pa boos.. ma boos.. (lang geleden dit)..
totdat ik voor een paar maanden naar amerika ging.

buurman kwam klagen over me studio.. me pa hoorde gezeur 1 aan.. en moest lachen
buurman kwam weer klagen (en ik zat nogsteeds in amerika).. en me pa weer lachen..
tot de buurman voor de 3e keer kwam klagen... toen vond me pa het wel een goed idee
om de buurman te vertellen dat ik niet eens in europa was, en daarom dus niet de veroorzaker kon zijn
van de afgelopen klagerij :)

achteraf bleek het zoontje van de buurmans buren de boosdoener te zijn....

hahahah. daarna nooit meer geklaag gehoord...
 
Ik heb maanden wakker gelegen van een lage bromtoon
alsof er ergens een auto staat te wachten maar dan dieper
las ik pas dat het komt door boringen naar gasbellen wat een brom geeft
die maar door 2% gehoord wordt.

wordt soms sowieso gek van mijn overdreven scherp gehoor
ik kan soms last hebben van een glas cola in een andere kamer
en nu muggen
zelfs in een andere kamer met een hoofdtelefoon op hoor ik nog steeds die mug....
 
Ik heb niet gezegd dat 163 gaat of er wel of geen schade bestaat, maar dat het gaat of er een verplichting bestaat tot het VERGOEDEN van die schade.. je leest te globaal en je hoeft mij de vereisten voor een onrechtmatige daad niet uit te leggen hoor.. Bram.

Nog zo 1, op de inhoud mijn heer. Grappig dat je mij verwijt van globaal lezen enzo

Artikel 6:163 gaat over vraagstuk Relativiteit, binnen de onrechtmatige daad actie......heeft dus niets te maken met "wel of geen schade en of dat er een verplichting bestaat tot het VERGOEDEN van die schade."

Het in dit artikel neergelegde relativiteitsvereiste stelt belangrijke nadere eisen aan een actie uit onrechtmatige daad. In de woorden ‘tot bescherming tegen de schade zoals de benadeelde die heeft geleden’ ligt besloten dat de vordering moet worden afgewezen, zowel wanneer de geschonden norm niet ter bescherming van de eiser strekt, als wanneer de soort schade of de wijze waarop de schade is ontstaan buiten het bereik van die bescherming valt

Anders gezegd in de wet is neergelegd dat je van 8uur sochtends tot 22 uur savonds herrie mag maken. Bied de geschonden norm bescherming aan de eiser, Nee.
Dus geen beroep op onrechtmatige daad, wordt ondersteund door eerder geposte jurisprudentie.

Na 22 uur wordt het een ander verhaal.
 
huilende hyena shite... 2 quasi bollebooschen die naar elkaar lopen te blaffen... dat krijg je als je als schaap al die stof jarenlang gewillig tot je hebt willen nemen en als je dan eindelijk bent waar je denkt te willen zijn dan zit je zo rotsvastgeroest dat elke andere bewering of andere gedachte met wortel en tak in de hens word gezet :D

continue...

Heb je vaker mooi stukje tekst zien produceren. Ben jaloers (in positieve zin) op je schrijfstijl.


:okdan:
 
ach ja wetten, dan heb je ook de nog moeilijkere ongeschreven wetten
en natuurlijk wetten das.
je mag ook elke dag van 8 tot 22 op straat met een blik sperziebonen zwaaien naar de buren in je tiroler broek

tel daarbij op het verschil tussen je gelijk hebben of je gelijk krijgen en niks is zeker meer.

zo las ik bij de rijksoverheid dat de verhuurder verplicht tot het leveren van woongenot.
ga dat maar aan je huisbaas vragen...
 
Vind het een mooie schrijfstijl , Nakken.......niet meer, niet minder
 
Citaat scepticist : Terwijl ik gewoon verslaafd ben aan het synthforum.
Heb je het alleen over muziek of maak je zelf ook muziek.
Als je alleen hier bezig bent komt van muziek maken ook niet veel meer terecht :eureka:
 
Citaat

quote.gif
 
Back
Top