Stel; je moet helemaal opnieuw beginnen, waar geef je dan je budget aan uit?

Haha, spot de onwetende.

Serieus, als er wel 1 hobby is waar je compleet op leeg kunt lopen is het fotografie. Ga maar eens kijken wat een echte dikke premium body kost. Geschrokken? Dan begint het echt werk: lenzen :D Beetje deftig gevulde fototas loopt al snel in de duizenden euro's.

Verder zijn de commentaren hier erg in het straatje van 'dat kan mijn broertje van 3 ook, paar knopjes drukken en je bent er wel' als het over elektronische muziek gaat.

Leika == Moog

Corny shot en dan tof doen == cheesy muZiek en dan tof doen.

Een vriend van me was verbaasd dat amateurs ook hard op synth hardware gaan hij dacht dat dat meer een fotografie ding was
Altijd duren spullen kopen en het nieuwste van het nieuwste.

De output een corny getoucheerd kiekje waar dan ook nog een 100 x overeen gefotoshoped is.

Klinkt allemaal heel bekend in de oren.
 
Dat begrijp ik niet. Stel, je hebt 4, 5 softsynths die je wil gebruiken. Hoe bedien je die alle 4 met maar één of twee controllers? Laat staan (live) sequencen?
Voor dit gebruik ik Unify van PluginGuru

 
Opnieuw beginnen maar ook vandaag is het 1 november en eer ik mijn passed away synth's.😢
Zeker mijn Jupiter 8
 
Voor dit gebruik ik Unify van PluginGuru

Wat een mooie tip! Deze plugin ken ik niet en dat ziet er heel inspirerend uit.
 
Als ik vantevoren wist hoeveel ik hieraan uit zou gaan geven, was ik er niet aan begonnen😁

En achteraf denk ik dat de reis het leukste is, iedere keer dat ik dacht dat: als dit erbij dan klaar!
dat is dus nooit zo, maar lekker pielen en klooien en soms opnieuw beginnen!

Ik begon met een amiga500 met fasttracker, via groovebox naar synths en drumcomputers, en nu bijna alles modulair
Dat laatste is helemaal een konijnengat, maar het geeft me wel de vrijheid om mn eigen stijl te ontdekken. Het is nooit klaar, zolang je het leuk blijft vinden!
 
Ik weet in ieder geval waar ik mijn budget niét aan uit zou geven: rotsen zijkantjes voor mijn synths...:?:erm:

2:34



Mja heb ook wel een tip voor deze lui. Als je opnieuw mag beginnen, dan graag weer met Peter Gabriel en Steve Hackett :koffie: *mic drop*
 
No regrets wat uitgaven betreft.
Wel regrets als het gaat om tijdsbesteding.
Teveel tijd verneukt aan games vroeger. Ach ja ik was jong. Maar als ik ook maar een kwart van al die tijd extra in muziek had gestopt, was dat beter geweest, zeg ik nu.
 
Ach het hangt er maar vanaf wat je doel is. Ik game de laatste tijd juist weer wat meer. Muziek maken is leuk maar ook niet zaligmakend. Ik vind het niet per se een betere tijdsbesteding dan iets anders waar ik plezier aan beleef, en al helemaal niet als ik het gevoel heb dat het moet.
 
Zoals ik er nu tegenaan kijken kocht ik dan een Fantom6 en een macbook pro met Arturia V-collection en blijft het compact, overzichtelijk en ‘direct’.
 
Ach het hangt er maar vanaf wat je doel is. Ik game de laatste tijd juist weer wat meer. Muziek maken is leuk maar ook niet zaligmakend. Ik vind het niet per se een betere tijdsbesteding dan iets anders waar ik plezier aan beleef, en al helemaal niet als ik het gevoel heb dat het moet.

Ik speel ook nog regelmatig games, maar dan in beperkte mate vergeleken met vroeger. Muziek maken geeft mij uiteindelijk (veel) meer voldoening.
 
ah
ca77865b4bc8a1ea110fbe1492f7de8f80234dd079fc181a-3223364637.jpg
 
Ik weet in ieder geval waar ik mijn budget niét aan uit zou geven: rotsen zijkantjes voor mijn synths...:?:erm:

2:34



Thanks... ik was bijna vergeten wat een vreselijke hekel ik aan Phil Collins heb. :D

Maar goed... weer even on topic:

a) pianoles
b) ik denk dat fouten maken erbij hoort, dus qua stomme aankopen denk ik niet dat ik uiteindelijk veel anders zou doen. Het duurt ook even en je moet dingen proberen om erachter te komen wat je wilt en wat je het leukst vindt.
 
Back
Top