Buren klagen al vrij snel.

Die speakers zijn zeker een monitor set... echter meer bedoeld als DJ monitor set. Geluid is echter behóórlijk neutraal. Doen absoluut niet onder voor een (eenvoudige) krk set. (niet dat KRK jé-van-hét is)

Ze stammen nog uit mijn dj tijdperk en het verschil met een hifi speaker is echt gigantisch qua helderheid/transparantie en stereoweergave.

maar goed, dat terzijde. de meeste overlast ontstaat ook met dj'en. Dan gaat het volume steevast harder dan met produceren.

Ik zal zeker eens kijken naar 'iets' dat ik onder de sub kan plaatsen, puur om trillingen tegen te gaan. Bij mijn deur kan ik ook zeker 'iets' doen.

Ik zal me eens verder inlezen hier op SF.

ps. de speakers specs (voor hoever het er ook toe doet... dit zijn de fabrieks specificaties)
Actief systeem met in totaal 220 Watt RMS vermogen, verdeeld over 5 eindtrappen.
Syrincs Large Signal Technology©
Kompleet magnetisch afgeschermde topjes voor AV- of PC-Toepassingen
Actieve Cross-over voor optimale aanpassing van de gebruikte speakers
Symmetrische gebalanceerde XLR-Ingangen met ingangsregelaar EN aparte regelaar voor de klankbalans tussen topjes en sub
Hoge geluidsdruk: 111 dB SPL peak @ 1m
D'Appolito configuratie van de topjes
Schakelbare EQ voor vrijstaand- of tafelplaatsing
Schakelbare Delay voor het optimaal gelijklopen van de fase tussen de Subwoofer en Topjes: 0 m of 0,6 m
1' Neodymium Dome tweeter met “Acoustic Waveguide” voor een hoge dynamiek
Hogetonen speaker wordt door Peak en RMS Limiter beveiligd
De Topjes bevatten geen Transformatoren of spoelen
Het één-kabel-Systeem voorziet de Topjes van signaal en voedings-spanningen
De bandpass subkast heeft een krachtige 8'-Woofer voor een droge dynamische basweergave
 
Geen malle boksfilmpjes kijken, dat roept agressie op, waardoor je, onder andere, je geluid potentieel harder zet dan anders....
 
Heb ook een tijd lang last gehad van de buren. In de zin dat ze om het minste geringste met een of andere stok op mijn plafond begonnen te beuken.
Meerdere keren ben ik aangesproken en ervan beschuldigd dat ik midden in de nacht gabber aan het maken was (ik zat echter aan de andere kant van het land...)
Uiteindelijk een brief binnen gekregen van een of andere organisatie die 'simpele mensen' helpt, of ik om de tafel wilde gaan zitten met mijn buren met 2 andere mensen erbij..ok.. is goed.

Kom ik binnen, steek netjes mijn hand uit, maar wordt volledig door mijn buren genegerd. Binnen de kortste tijd vliegen de beschuldigingen mijn kant op, ik zou zijn vrouw hebben bedreigd (ik sprak haar aan op het feit dat ze de vorige avond op het plafond bonkten terwijl ik met koptelefoon op zat en zei dat ze voortaan beter de politie erbij konden halen voor wat meer objectiviteit) en daarna kreeg ik nog leuk te horen hoe meneer met zijn maten van plan was om me volledig naar de &*%&*(% te slaan.

Maar goed, gezellig gesprek dus.. Uiteindelijk afgesproken dat we een keer de muziek harder en harder zou zetten en zij mij dan een seintje zouden geven wanneer zij het hoorden. Is goed, dus ik naar mijn mixer en het input signaal van mijn computer versterken waar ik een tekno nummer op had staan met flink wat bas. Harder en harder totdat ik aan de max zat van het kanaal.... Ehrm...was dit niet al harder dan ik ooit was gegaan?!? Dus ik naar boven om te checken of ze niet al doof waren ofzo, maar nee, ze hoorden niets. Ik weer naar beneden en de master harder en harder gezet en net op het punt dat het mijzelf echt te veel begon te worden, hoorde ik een klopje (die klonk ook ineens helemaal niet hard meer). Ik naar boven en inderdaad, ik hoorde......iets.... Terwijl mijn speakers aan het blazen waren zoals ze nog nooit hadden geblazen.. Afgesproken nooit meer boven dat volume te komen.....:dubbel:

Paar weken later stond die met een rood hoofd naast me toen ik 's ochtends naar mijn werk ging, wat een teringherrie had ik die nacht zitten maken tot 5 uur in de ochtend! "meneer, ik moet naar werk, ik ben vroeg naar bed gegaan. Ga maar even bij je andere onderbuur nachecken, want DIE hoorde IK namelijk ook" :D

tja, ik denk dat het me haar is..... langharig tuig in een leidse volkswijk.... dat vertrouwt niemand natuurlijk ;)
 
Ging ik laatst m'n vuil wegzetten, komt mijn buurvrouw van 74 die pas een hele zware operatie heeft gehad naar me toe en zegt: "Zeg, ik hoor je nooit meer muziek maken!" Ik zeg: "Nou, ik probeer idd wel rekening met u te houden, ja..." Zegt ze: "Ooh, maar dat wil ik niet hebben, hoor! Je moet gewoon lekker blijven beuken, jongen!! Ik heb er nooit last van!" "Euhhh, ok!!"
Ik maak btw meestal hardcore...
 
Geen malle boksfilmpjes kijken, dat roept agressie op, waardoor je, onder andere, je geluid potentieel harder zet dan anders....

Je ziet het verkeerd! Het zijn twee mensen die een verdedigingssport tegen elkaar doen, da's heel wat anders! :P
 
wij doen mixen met de koptelefoon en afmixen eerst met de koptelefoon, maar tegelijk ook door zo'n lullig yoko midi-setje die je vroeger gratis bij een pak omo kreeg(bijwijzevan...)
want wanneer het goed door de kopptelefoon klinkt EN goed door de yoko, dan klinkt het thuis fantasties
eigenlijk hoeven wij niet op de buren te letten we zitten in een jongerencentrum, maar dit is de beste mix manier
van de yoko doet alleen de aux in het nog, heb in een dronken bui een keer een paar in de voorkant gestoken dus er zit een groot gat van voren en je kijkt zo op de print resten van de cassette recorder de voeding en de prints van de radio ding is zeker 20jaar oud, gat zit er al 11jaar
 
Ook een klassieker, buren die aanbellen en je aanspreken op je loeiharde muziek, waarna je hen moet doorverwijzen naar de buurman waar die muziek eigenlijk vandaan komt...
 
Studentenhuis hier, dus eigenlijk nooit last van gezeik (muziek gaat overigens wel gewoon om 12 uur 's nachts naar een minimaal niveau). Oh en mijn huisgenoot luistert hardstyle, dus als er een klacht komt schuif ik die netjes richting hem.
 
Back
Top