Buren klagen al vrij snel.

Tja, ik woon in een flat met zowel links als rechts een schreeuwend stel Turken. Kinderen die over de galerij aan het spelen zijn de ganse tijd met fietsjes en van zich af schreeuwen. Soms is het echt lastig om te studeren, op andere momenten is het rustig, maar als ik dan muziek ga maken, dan laat ik het redelijk gaan. Iedereen hoort elkaar hier op de een of andere manier. Soms begint de bovenbuurman op de verwarming te tikken, dan zet ik de boel meestal wat zachter. Bij hem moet ik altijd aan Fred Flintstone denken. Afijn, het werkt, normale communicatie hebben we met z'n allen nog nooit gehad hier lijkt het.

Lijkt me een best gezellige wijk :).

Stephen
 
Lijkt me een best gezellige wijk :).

Stephen

Ach ja, je woont er, je went eraan, je weet niet beter. Het is dat ik redelijk wat ruimte heb hier en evenveel zou betalen voor een kamer die tien keer zo klein is. Natuurlijk heeft het ook zo z'n voordelen, de herrie die de buren maken wordt met gelijke munt terug betaald. Ook andere zaken zijn mogelijk. Laatst had ik een frituurpan waar ik vanaf moest. Die heb ik maar voor van de galerij gemieterd. Geen haan die ernaar kraait, ik ben volkomen geïntegreerd.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik na mijn studie afgerond te hebben zo snel mogelijk een ander onderkomen zoek, maar tot die tijd is het als toekomstig socioloog best interessant het een en ander gade te slaan alhier.
 
mijn vreselijk klagende buur onder me is een op hol geslaggen hormonen slikkende prostiet-tuut en halfomgebouwde sjiemeel.


ik weiger me daar aan aan te aanpassen! :doei:
 
misschien " al vrij snel " uit de topic titel verwijderen ?:D
 
Ik hoop dat wel tot de nok vol met oud vet he ?
En dat iemand zijn net gekochte golfje 4 met 30 inch audi velgen ernaast stond ?

Hij zat mooi vol hoor.

je blijft gewoon gezellig daar?

Ah, oplettende lezers! Nog een keer het woordje 'niet' op een andere plek in die zin erbij... maar dat snapte je al.
 
ik woon in een vreselijk gehorig huis. en dat is vreselijk. en ik betaal daar veel geld voor.
met dat geld zouden die wonen heel goed aangepast en stukken fijner qua geluid gemaakt kunnen worden. en dat gebeurd niet en ik denk: nooit
zit nu midden in burengeruzie en ellende...

:walker:

I hear you man ;{

Maar m.n. oude huizen valt maar tot een zekere hoogte iets te isoleren. De vibraties gaan gewoon door het skelet van het huis (ofzo).

Ik heb hier nou 3x op zaterdagAVOND (wel na 22:00) de politie over de vloer gehad omdat ik een filmpje aan het kijken was.. Ok via een 5.1 met sub, maargoed, ik heb die shit hier niet voor niets staan en niet dat het echt belachelijk hard stond.

En dan hebben we het nog niet eens over muziekmaken.

Maargoed, ik ben nu op huizenjacht, 70% in Amsterdam valt al af omdat er al expliciet staat opgegeven dat het gehorig is. Nu wel iets op het oog met een losstaande bovenkamer. (drewwwl).
 
Mijn bovenburen zijn onlangs verhuisd! :okdan:

Ze bleven maar klagen over mijn "lawaai", ondanks ik het steeds stiller ging zetten. Moest ik dat blijven doen zijn zouden ze nog geklaagd hebben over m'n luide ademhalen :gaap:
Maar sinds ze me negeerden (ogen draaien en weglopen) over hun eigen overlast heb ik me er niets meer van aangetrokken.

Conclusie: sommige mensen zijn gewoon onverdraagzaam en zoeken een slachtoffer om hun eigen problemen en frustraties op af te reageren. Het heeft dan niets meer met geluidsoverlast te maken.
 
Mijn buren woonden vroeger op een appartement in Antwerpen centrum. Die horen niks. :D

Ze hebben zelf kinderen dus ik hoor wel eens leven, maar niks storend. Heel soms 1 liedje K3 luid en wat door het huis rennen erbij, en dan weer normaal stil.

Zelf mix ik laat op de koptelefoon, en op vroegere uurtjes heel stil. De eindmix eens iets harder, maar nog altijd stiller dan velen hun televisie zetten.

We komen dus erg goed overeen. Ik heb ze onlangs eens rondgeleid. Na de leuke "zijn...DAT...speakers????" bij de reusachtige Tannoys in de woonkamer, gingen we naar mijn hobbyhok boven. Hun gezicht stond op "may god have mercy on us all", maar toen ik meldde dat ik die hobby hier al uitvoer zolang ze hier wonen, gaven ze glimlachend toe dat ze het nog nooit gehoord hadden. :)

Blijkbaar heb ik met een klopboor wel 2 keer hun oudste dochter een hartaanval bezorgd, maar dat kon ik niet weten. :)

Beetje rekening houden met elkaar, goede koptelefoon, stil afluisteren en op gepaste (en korte) tijden even luider checken, en je kan ook in een gehorig huis een muziekhobby hebben.

Onze huizen zijn gelukkig niet al te gehorig.
 
Mijn buren woonden vroeger op een appartement in Antwerpen centrum. Die horen niks. :D

Ze hebben zelf kinderen dus ik hoor wel eens leven, maar niks storend. Heel soms 1 liedje K3 luid en wat door het huis rennen erbij, en dan weer normaal stil.

Zelf mix ik laat op de koptelefoon, en op vroegere uurtjes heel stil. De eindmix eens iets harder, maar nog altijd stiller dan velen hun televisie zetten.

We komen dus erg goed overeen. Ik heb ze onlangs eens rondgeleid. Na de leuke "zijn...DAT...speakers????" bij de reusachtige Tannoys in de woonkamer, gingen we naar mijn hobbyhok boven. Hun gezicht stond op "may god have mercy on us all", maar toen ik meldde dat ik die hobby hier al uitvoer zolang ze hier wonen, gaven ze glimlachend toe dat ze het nog nooit gehoord hadden. :)

Blijkbaar heb ik met een klopboor wel 2 keer hun oudste dochter een hartaanval bezorgd, maar dat kon ik niet weten. :)

Beetje rekening houden met elkaar, goede koptelefoon, stil afluisteren en op gepaste (en korte) tijden even luider checken, en je kan ook in een gehorig huis een muziekhobby hebben.

Onze huizen zijn gelukkig niet al te gehorig.

Jee.. Ze bestaan nog!!

Mensen die rekening houden met anderen en die toch kunnen genieten van waar ze mee bezig zijn.

:okdan:
 
quote.gif
quote.gif
 
jezus wat ben ik blij dat ik alleen aan de linkerkant een buurvrouw heb van wie dr ex man nogsteeds het huis betaald en dus geen moer te zeggen heeft!

Niet dat ik nou elke keer mn volume op vol zet maar af en toe is het wel even lekker om te weten hoe mn mix klinkt op zijn hardst!
 
Bestaan er eigenlijk eenvoudige middelen waarmee je een kamer enigszins kunt isoleren zonder daarbij een vermogen uit te geven?

Ik verwacht hierbij geen wonderen, maar enkel een oplossing dat 'de scherpe randjes' er vanaf haalt.

Simpel voorbeeld:

Ik produceer/draai op de zolderkamer. Ons huis is een twee-onder-1-kap. De vastliggende buren klagen wel eens ivm de muziek. Dis zit me gewoon niet lekker en wil hier iets tegen doen. Het is immers geven en nemen.

De simpelste oplossing is de muziek zachter te zetten. Hier kan ik vaak mee leven. Maar soms wil je gewoon net ff harder produceren/draaien.

Wat kan ik in zulk geval doen? Het zijn overigens (zoals ik het begrijp) vooral de bassen/kicks die overlast veroorzaken.

Mijn afspeelset is een Syrincs M3-220

140877.jpg


De topjes staan voor mijn snufferd op het bureau. De sub staat onder mijn bureau. (staat standaard op een soort kleine rubberen nopjes, op de vloer ligt eikenparket (ja parket op de zolder... erfenis van vorige bewoners)

Heeft het bijvoorbeeld zin om de sub op van die spikes te plaatsen? Of is dit enkel een hifi/audiofiele toepassing die totaal geen nut heeft?

Heeft het nut om bv een zware tegel onder de sub te leggen?

Zijn er andere huis-tuin-keuken middelen die op wat voor manier dan ook de overlast kunnen verminderen (hoe klein het ook is)

foto van zolderkamer (zal straks een betere maken)

35byzdc.jpg
 
Bestaan er eigenlijk eenvoudige middelen waarmee je een kamer enigszins kunt isoleren zonder daarbij een vermogen uit te geven?

Ik verwacht hierbij geen wonderen, maar enkel een oplossing dat 'de scherpe randjes' er vanaf haalt.

Simpel voorbeeld:

Ik produceer/draai op de zolderkamer. Ons huis is een twee-onder-1-kap. De vastliggende buren klagen wel eens ivm de muziek. Dis zit me gewoon niet lekker en wil hier iets tegen doen. Het is immers geven en nemen.

De simpelste oplossing is de muziek zachter te zetten. Hier kan ik vaak mee leven. Maar soms wil je gewoon net ff harder produceren/draaien.

Wat kan ik in zulk geval doen? Het zijn overigens (zoals ik het begrijp) vooral de bassen/kicks die overlast veroorzaken.

Mijn afspeelset is een Syrincs M3-220

De topjes staan voor mijn snufferd op het bureau. De sub staat onder mijn bureau. (staat standaard op een soort kleine rubberen nopjes, op de vloer ligt eikenparket (ja parket op de zolder... erfenis van vorige bewoners)

Heeft het bijvoorbeeld zin om de sub op van die spikes te plaatsen? Of is dit enkel een hifi/audiofiele toepassing die totaal geen nut heeft?

Heeft het nut om bv een zware tegel onder de sub te leggen?

Zijn er andere huis-tuin-keuken middelen die op wat voor manier dan ook de overlast kunnen verminderen (hoe klein het ook is)

foto van zolderkamer (zal straks een betere maken)

Die speakers zijn toch geen studiomonitors, lijkt me niet dat je daar een fatsoenlijke mix op kunt maken, dus waarom zou je ze extreem hard zetten? No offence...

Je kunt heel goedkoop al best nuttige aanpassingen maken in je ruimte, zo heb ik al een aantal decibels gewonnen alleen door rubberen strippen langs mijn deuren te maken.

Geluiddicht is min of meer hetzelfde als waterdicht, dus je zou eens kunnen kijken of je wat kieren dicht kunt kitten ofzo (zorg wel dat er nog wat zuurstof in je ruimte kan komen, maar dat spreekt voor zich).

Er bestaan speciale matjes waar je je speakers op kunt zetten. Het is onzin dat daar de geluidskwaliteit beter van wordt (zoals fabrikanten vaak beweren), maar het kan zeker helpen de trillingen van je speakers op te vangen.
 
Back
Top