Buren klagen al vrij snel.

Ik zou eens goed gaan praten met die mug, en anders kan je hem nog altijd doodslaan!

wordt soms sowieso gek van mijn overdreven scherp gehoor
ik kan soms last hebben van een glas cola in een andere kamer
en nu muggen
zelfs in een andere kamer met een hoofdtelefoon op hoor ik nog steeds die mug....
 
ach so, na denn...
http://www.makingofamodel.be/foto/kim-meel/4234
meelsluit.jpg
 
Pff dude kansloos, een woordenboek als bron gebruiken. Getuigd tevens niet van zelfstandig kunnen denken maw onvoldoende academisch onderlegd. Zeker HBO- ertje of niet :stupid

Sorry dat ik het zeg hoor, maar jij loopt hier toch ook wetboeken te gebruiken als bron?

En waarom zou een woordenboek citeren niet academisch onderlegd zijn? Blijkt uit de citaten uit dat woordenboek dat jij niet helemaal weet wat je zegt/schrijft. In iedergeval niet inde juiste context!

:doei:
 
Doet me denken aan een verhaal dat Alex Hacke (Einstürzende Neubauten) ooit vertelde: Als je een nieuwe flat krijgt moet eerst een zo hard mogelijk geluid opzetten. Als de buren opdagen moet je je verontschuldigen en het geluid een paar streepjes omlaag zetten (maar nog steeds keihard). Op die wijze denken ze dat je jezelf heel erg beperkt wat geluidsvolume betreft. Als je vanaf het begin zachtjes aan de slag gaat en ze nog steeds aan het sukkelen zijn, zal je nooit meer een kans hebben om je muziek wat harder te kunnen draaien.

Hij noemde dat "in-ergeren".

Stephen
 
Doet me denken aan een verhaal dat Alex Hacke (Einstürzende Neubauten) ooit vertelde: Als je een nieuwe flat krijgt moet eerst een zo hard mogelijk geluid opzetten. Als de buren opdagen moet je je verontschuldigen en het geluid een paar streepjes omlaag zetten (maar nog steeds keihard). Op die wijze denken ze dat je jezelf heel erg beperkt wat geluidsvolume betreft. Als je vanaf het begin zachtjes aan de slag gaat en ze nog steeds aan het sukkelen zijn, zal je nooit meer een kans hebben om je muziek wat harder te kunnen draaien.

Hij noemde dat "in-ergeren".

Stephen

Op naar een leefbare wereld! ;)
 
Ik woon sinds kort ook op een flat en ben gewoon naar de buurvrouw gestapt, verteld dat ik muziek maak en dat ik dat graag op hard volume doe, maar geen overlast wil veroorzaken. Dus een beetje gecheckt hoe hard het nou eigenlijk bij haar te horen is (vriend van me in de studio achter de volumeknop), zij stelde er geen last van te hebben al was er best wel wat te horen.

Aangezien ze wel naast m'n studio slaapt, heb ik haar mijn mobiele nummer gegeven voor het geval ze wel last ervaart. Zij blij, mijn geweten gesust en nog geen klacht gehad.

Nu heb ik waarschijnlijk een relaxte buurvrouw, maar ik raad deze werkwijze wel aan. Als je geluidsoverlast ervaart is een deel van de irritatie dat er een drempel is om te gaan klagen, dat die verantwoordelijkheid bij jou wordt gelegd. Als je die drempel wegneemt, door er zelf over te beginnen, denk ik dat een groot deel van de irritatie al voorkomen wordt.

Soms heb je echt pech als je bij een stel zeikerds woont, maar het gros van de mensen begrijpt gerust wel dat jij lekker wilt hobbyen en is best bereid wat overlast te accepteren. Maar het lijkt me niet handig om de verantwoordelijkheid bij hen te leggen: "ik doe wat ik wil, en ik merk het wel als mensen er last van hebben". Jij bent degene die overlast veroorzaakt, dus neem dan ook de verantwoordelijkheid dat bespreekbaar te maken. Gelijk een mooie manier om even kennis met je buren te maken :)
 
Tja, ik woon in een flat met zowel links als rechts een schreeuwend stel Turken. Kinderen die over de galerij aan het spelen zijn de ganse tijd met fietsjes en van zich af schreeuwen. Soms is het echt lastig om te studeren, op andere momenten is het rustig, maar als ik dan muziek ga maken, dan laat ik het redelijk gaan. Iedereen hoort elkaar hier op de een of andere manier. Soms begint de bovenbuurman op de verwarming te tikken, dan zet ik de boel meestal wat zachter. Bij hem moet ik altijd aan Fred Flintstone denken. Afijn, het werkt, normale communicatie hebben we met z'n allen nog nooit gehad hier lijkt het.
 
Ik woon sinds kort ook op een flat enben gewoon naar de buurvrouw gestapt, verteld dat ik muziek maak en dat ik dat graag op hard volume doe, maar geen overlast wil veroorzaken. Dus een beetje gecheckt hoe hard het nou eigenlijk bij haar te horen is (vriend van me in de studio achter de volumeknop), zij stelde er geen last van te hebben al was er best wel wat te horen.

Aangezien ze welnaastm'n studio slaapt, heb ik haar mijn mobielenummer gegeven voor het geval ze wel last ervaart. Zij blij, mijn geweten gesust ennog geen klacht gehad.

Nu heb ik waarschijnlijk een relaxtebuurvrouw, maar ik raad deze werkwijze wel aan. Als je geluidsoverlast ervaart is een deel van de irritatie dat er een drempel is om te gaan klagen, dat die verantwoordelijkheid bij jou wordt gelegd. Als je die drempel wegneemt, door er zelf over te beginnen, denk ik dat een groot deel van de irritatie al voorkomen wordt.

Soms heb je echt pech als je bij een stel zeikerds woont, maar het gros van de mensen begrijpt gerust wel dat jij lekker wilt hobbyen en is best bereid wat overlast te accepteren. Maar het lijkt me niet handig om de verantwoordelijkheid bij hen te leggen: "ik doe wat ik wil, enik merk het wel als mensen er last van hebben". Jij bent degene die overlast veroorzaakt, dus neem dan ook de verantwoordelijkheid dat bespreekbaar te maken. Gelijk een mooie manier om even kennis met je buren te maken

Nice & Sleazy does it ever
. Heel mooi verwoord. I fully agree!
 
toen ik op een flat woonde deed ik pas de muziek harder als ik wist dat de meeste buren niet thuis waren..

en als ze er wel waren of het was laat :

AKG K240
 
Zwevend vloertje erin, of anders je speakers losmaken van de vloer/muren, het beton.. Dat scheelt meteen enorm veel. Ik heb dynaudio bm15 en een sub ter grote van een kleine boot en heb geen klacht gehad. Ik hoor hùn wel overigens ;)
 
Ik heb een ongelofelijk zeikerd onder me wonen die 'voetstappen' al heel erg vervelend vindt (ja, ik wil ook gewoon leven :P).. Heb wel alles geïsoleerd, dus wat mij betreft heb ik er genoeg aan gedaan. Binnenkort verhuizen naar een vrijstaand huis gelukkig, zijn we daar ook weer vanaf... ;-)


Ik heb maanden wakker gelegen van een lage bromtoon
alsof er ergens een auto staat te wachten maar dan dieper
las ik pas dat het komt door boringen naar gasbellen wat een brom geeft
die maar door 2% gehoord wordt.

wordt soms sowieso gek van mijn overdreven scherp gehoor
ik kan soms last hebben van een glas cola in een andere kamer
en nu muggen
zelfs in een andere kamer met een hoofdtelefoon op hoor ik nog steeds die mug....

:halleluja:halleluja
 
Sorry dat ik het zeg hoor, maar jij loopt hier toch ook wetboeken te gebruiken als bron?

En waarom zou een woordenboek citeren niet academisch onderlegd zijn? Blijkt uit de citaten uit dat woordenboek dat jij niet helemaal weet wat je zegt/schrijft. In iedergeval niet inde juiste context!

:doei:
What ever dude....

Talk_to_the_hand.jpg
 
Tja, ik woon in een flat met zowel links als rechts een schreeuwend stel Turken.
Whaha zie het al voor me, ideaal :D


Aangezien ze wel naast m'n studio slaapt, heb ik haar mijn mobiele nummer gegeven voor het geval ze wel last ervaart. Zij blij, mijn geweten gesust en nog geen klacht gehad. )
haha das een goeie .Damned mooi verhaal, das een mooi alternatief voor "kopje suiker lenen" goeie tip.;):P
 
het is heel erg simpel:

de huis-eigenaren/ woningbouwverenigingen verhuren/verkopen hun huizen voor belachelijke hoge bedragen.

we hebben een puntentelling waarmee de waarde wordt bepaald voor een huis/appartement. Neem in die puntentelling nu ook mee de 'geluids-kwaliteit'. zoveel dB geluidsafname van huis tot huis: zoveel punten....iets in die trant

en dan wil ik wedden dat we plotseling met heel velen een stuk minder huur/hypotheek-aflossing hoeven te betalen. en dan gaan huisbazen plotseling WEL isolatie en geluidsverbetering aanleggen.

nu laten ze de verantwooordelijkheid liggen bij de bewoners.

ik woon in een vreselijk gehorig huis. en dat is vreselijk. en ik betaal daar veel geld voor.
met dat geld zouden die wonen heel goed aangepast en stukken fijner qua geluid gemaakt kunnen worden. en dat gebeurd niet en ik denk: nooit
zit nu midden in burengeruzie en ellende...

:walker:
 
Tja.. Als men zelfs op het synthforum je poging tot muziek niks vindt...
Dan zullen de buren het vast ook niet kunnen verdragen!
Ik doe het meeste met koptelefoon :-P
 
Back
Top