Buren klagen al vrij snel.

Haha goed punt!
 
Op een gegeven moment maakten we iedere zaterdagavond en nacht underground tv op het tv Rijnmond kanaal.
N1tro tv heette dat,.

Ey, dat ken ik.. was dat met allemaal van die superwazige videofx er onder ?
Ik kan me de streepjes en stipjes, waterdruppeltjes, stippen en vierkantjes en weet ik het wat allemaal nog meer nog wel herrineren, ik vroeg me destijds af waar die herrie enzo vandaan kwam, maar dat was jij dus! :okdan:
 
zoiets als her-kauwen ?
 
zo duur is het issoleren van een kamer niet, dat kan je zo goedkoop / duur doen als je wil.. en als je alleen al de muur doet waar hun tegen aan zitten dan scheelt dat een hoop.
 
en als je alleen al de muur doet waar hun tegen aan zitten dan scheelt dat een hoop.


en dan gaat het via instraling op de andere muren en vloer doodleuk nog steeds naar de buren. of goed isoleren, of niet, maar alleen een muurtje doen heeft niet veel nut.
 
sms303;1350384[/QUOTE schreef:
Voor de 3e en laatste keer....
de maatstaf voor geluidsoverlast is een spelende tv....
de rest is allemaal bijzaak....
Wil niet tegen de haren in strijken maar een tv kan vrij hard of ga je ook nog bepalen hoe hard of zacht een tv moet staan.

OT.......hoe ik dit oplos?---> heel simpel, zet muziek extreem hard (dat jezelf denkt fuck dis hard), dan komt de buur-man-vrouw vanzelf klagen zeg je ff sorry, zet je hem op een niveau waar je daadwerkelijk muziek zou maken.

De grap is dat de buurman of vrouw het idee moet hebben dat je hem of haar tegemoet bent gekomen. Dat doe je dus door bovenstaande, je creëert een soort van illusie.

Zo los ik dat op 8~

Edit:
Bassen zijn idd meest irritant maar daar heb je op je mengtafel een heel erg mooi knopje voor.


omg, ik ben eigenlijk ook best een ASO .. haha.
Haha, elk nadeel heeft zn voordeel en visa versa, aldus Johan Cruijf

zooooo blij, dat ik lekker op een industrieterrein zit waar werkelijk niemand last kan hebben:)
Ben jaloers vooral omdat je snachts los kan gaan heerlijk lijkt mij dat.
 
Laatst gewijzigd:
de maatstaf voor geluidsoverlast is een spelende tv....


de maatstaf is de wet ;)

overdag mag er bij je buren 35 dB(A) te horen zijn, na 1900 30 dB(A) en van 2300 tot 0700 25 db(A). maar, overlast door muziek is te herkenbaar dus moet er nog 10 dB(A) vanaf. is het geen muziek maar wel tonaal of impulsachtig (bv tv), dan is dat 5 dB(A) 'boete'. is het makkelijk te vermijden geluid: -5 db straf erbij. spreek je het van te voren af, en hou je je aan de afgesproken eindtijd mag je 10 db harder, voor een feestje. voordeel is dat alles in dB(A) wordt gemeten, dus de bassen tellen minder hard mee dan het mid en hoog. (oa 20 Hz: -54, 100 Hz: -19). de buren mogen trouwens alleen klagen over woon- en slaapkamers, herrie in de gang telt niet.

hoe hard je dan bij jou zelf mag, dat hangt dan weer van de isolatie van je huis af en daar kom je alleen maar achter door het te (laten) meten als je echt harde beef hebt met de buren...
 
OT.......hoe ik dit oplos?---> heel simpel, zet muziek extreem hard (dat jezelf denkt fuck dis hard), dan komt de buur-man-vrouw vanzelf klagen zeg je ff sorry, zet je hem op een niveau waar je daadwerkelijk muziek zou maken.

De grap is dat de buurman of vrouw het idee moet hebben dat je hem of haar tegemoet bent gekomen. Dat doe je dus door bovenstaande, je creëert een soort van illusie.

Zo los ik dat op 8~
:dubbel:
 
de maatstaf is de wet ;)

overdag mag er bij je buren 35 dB(A) te horen zijn, na 1900 30 dB(A) en van 2300 tot 0700 25 db(A). maar, overlast door muziek is te herkenbaar dus moet er nog 10 dB(A) vanaf. is het geen muziek maar wel tonaal of impulsachtig (bv tv), dan is dat 5 dB(A) 'boete'. is het makkelijk te vermijden geluid: -5 db straf erbij. spreek je het van te voren af, en hou je je aan de afgesproken eindtijd mag je 10 db harder, voor een feestje. voordeel is dat alles in dB(A) wordt gemeten, dus de bassen tellen minder hard mee dan het mid en hoog. (oa 20 Hz: -54, 100 Hz: -19). de buren mogen trouwens alleen klagen over woon- en slaapkamers, herrie in de gang telt niet.

hoe hard je dan bij jou zelf mag, dat hangt dan weer van de isolatie van je huis af en daar kom je alleen maar achter door het te (laten) meten als je echt harde beef hebt met de buren...

5 dB(A) boete, -5 db straf.... Iig beter dan een geld boete. :)

Maar, waar heb je dit vandaan?
 
de voor haar lidstaten verplichte Europese richtlijn Omgevingslawaai uit 2002, en dan specifiek het stukje over Lden (loudness, day evening night).

Heel heel strikt gezien zijn er geen regels voor burenlawaai, alleen voor hoe stil het binnen een huis moet kunnen zijn (beetje paradoxaal), maar als je hier aan voldoet mag er niemand zeuren.
 
Die dB(A) metingen zijn fantastisch in clubs voor mijn genre dan. Zo draaide ik ooit eens in paradiso op een soundsystem 3 stacks met in totaal 12 stuks 18"scoops plm 24Kw en mocht niet over de 110db komen. Hing een prachtig mooi meet apparaat in de zaal zodat de zaal techneut goed kon zien of je er niet overheen ging. Dat was dus een kwestie van mids tops temperen en het laag vol laten blazen. Meter bleef keurig onder de 110dB maar iedereen waaide uit z'n broek van het laag en de zaal techneut krabte zich achter zijn oren toen ie naar de meter keek. Hij snapte er geen reet van.
 
Nice try PMX je verhaal gaat helaas niet op:

Bepaalde categorieën van geluid, zoals lawaai binnen vervoermiddelen en door huishoudelijke activiteiten veroorzaakt lawaai, vallen niet onder deze richtlijn.

Hij snapte er geen reet van.
Haha goeie humor.
 
Nice try PMX je verhaal gaat helaas niet op:


ja en nee, want ga maar eens volhouden dat jouw studio huishoudelijk lawaai is, en niet industrieel (zakelijk). beetje hard tv kijken valt er natuurlijk niet onder nee...
 
Back
Top