Buren klagen al vrij snel.

Dat is nu juist een onderdeel van mijn gedachten, waarover een discussie voeren misschien zinvoller is.
Het punt dat de technologie zo veel mogelijk maakt heeft een vereenzaming van de muzikant tot gevolg. Je hebt een pianootje, een drummetje, basje en wat blazers onder een knopje; nou ja, niet helemaal echt...
Als je net als gewone muzikanten maar een of een paar instrumenten bespeelt, dan heb je voor het geheel de ander nodig! Ook synths kunnen een speciale taak hebben. Proberen andere instrumenten te imiteren is een heilloze weg!
ZO!
Heppie niet een hele set up nodig!

Dan komt er eens een beetje vooruitgang in de hele handel en wandel van de electronische muziek.
Te veel Jappaners met namaak, nog steeds!!!!
Welke synth maakt dit geluid?
Gewoon, de jouwe, maar wel een beetje anders!
Nee! Ik wil net zo klinken als die en dat hitje!!!
Heb je een instrument met miljoenen mogelijkheden, wil je juist net zo klinken als iets dat er al is...

Wout

Mee eens, maar ik zou een beetje huiverig zijn om met mn arp odyssey bijv. op stap te gaan... Hoewel sommige gitaren natuurlijk ook erg duur en fragiel zijn.

Maar ik zou ervoor gaan inderdaad gewoon een collectief van muzikanten die ieders een stuk gear meenemen om te jammen....
 
Ik woon in een zeer gehorige oude flat ( houten vloeren etc. ), als ik zin heb om muziek op een te hard volume te luisteren dan doe ik dat. En 's zomers doe ik ook nog eens de deuren open, zodat het geluid nog beter te horen is in de buurt. 's avonds zet ik het wel zachter na 22:00 uur, maar als ik met muziek bezig ben kan het geluid nog hoorbaar zijn t/m 5 uur in de nacht voor directe buren.

Klachten heb ik nog niet gehad, woon er alweer 3 jaar.
Waarschijnlijk komt dat omdat ik vaak maar een uurtje of 2 de muziek draai, dan ben ik het wel weer zat.
Of het komt omdat ik in een aso buurt woon ( vogelaarwijk ), en niemand elkaar durft aan te spreken op gedrag.

Mij boeit het iig niks, en zo deed ik dat op elk adres waar ik heb gewoond.... omg, ik ben eigenlijk ook best een ASO .. haha.

( muziekstijlen: Acid / Acidtekno / tekno / goatrance / DnB )
 
als mijn buren goede muziek zouden maken die ik zou kunnen horen zou ik misschien wel gewoon meedoen :) burenbinding :okdan:
 
Ik woon in een zeer gehorige oude flat ( houten vloeren etc. ), als ik zin heb om muziek op een te hard volume te luisteren dan doe ik dat. En 's zomers doe ik ook nog eens de deuren open, zodat het geluid nog beter te horen is in de buurt. 's avonds zet ik het wel zachter na 22:00 uur, maar als ik met muziek bezig ben kan het geluid nog hoorbaar zijn t/m 5 uur in de nacht voor directe buren.

Klachten heb ik nog niet gehad, woon er alweer 3 jaar.
Waarschijnlijk komt dat omdat ik vaak maar een uurtje of 2 de muziek draai, dan ben ik het wel weer zat.
Of het komt omdat ik in een aso buurt woon ( vogelaarwijk ), en niemand elkaar durft aan te spreken op gedrag.

Mij boeit het iig niks, en zo deed ik dat op elk adres waar ik heb gewoond.... omg, ik ben eigenlijk ook best een ASO .. haha.

( muziekstijlen: Acid / Acidtekno / tekno / goatrance / DnB )

ben jij een neger van 2 meter in de breedte?
 
maar hardcore moet verboden worden!!
je zou maar eens buurman zijn van zo,n malloot
mja, op het moment dat 'ze' iets gaan verbieden dat jij graag zou willen dan duurt het niet lang of ze gaan ook jouw'n muziek verbieden... m.a.w.; als jij een ander zijn/haar vrijheid niet gunt dan pak je op de lange baan ook een stukje vrijheid van jezelf af...

maar hardcore is idd ook niet mijn favo shite :D
 
ben jij een neger van 2 meter in de breedte?

Nee "gewoon" blank, hoezo? :engel:
Ik heb gewoon een klein beetje schijt aan buren, maar echt vaak draai ik geen harde muziek meer hoor
( word ook een dagje ouder ;) en ik werk fulltime ).
 
Laatst gewijzigd:
Met headphones doe ik alleen de noodzakelijke dingen zoals me laag checken en kijken of t allemaal nog wel tzelfde klinkt als op me monitors. Wanneer ik die langer dan een kwartier op heb gaan me oren compressen. En daar hoeft t helemaal niet hard voor te staan...
Met ze praten gaat ook niet want die mensen zijn niet voor rede vatbaar. Dus dan maar schijt!
 
Met ze praten gaat ook niet want die mensen zijn niet voor rede vatbaar. Dus dan maar schijt!

Precies, zolang je binnen de uren blijft dat je lawaai mag maken.. kunnen ze niks doen.

Goed burencontact is toch overrated, de mensen die dat wel willen zitten vast in een koophuis.. dan moet je wel iets gemoedelijker zijn, je kan niet zomaar verhuizen.
 
Precies, zolang je binnen de uren blijft dat je lawaai mag maken.. kunnen ze niks doen.

Goed burencontact is toch overrated, de mensen die dat wel willen zitten vast in een koophuis.. dan moet je wel iets gemoedelijker zijn, je kan niet zomaar verhuizen.

Ofwel... Wees maar een hork want vroeg of laat move je toch wel naar een ander huurhok?
 
Ofwel... Wees maar een hork want vroeg of laat move je toch wel naar een ander huurhok?

Ik ken het woord "hork" niet.
Sommige mensen kan je nooit tevreden stellen, dus waarom moeite ervoor doen?

En persoonlijk zit ik in een flat waarvan bekend is dat het ZEER gehorig is, als je snel last hebt van buren zit je hier gewoon verkeerd.
Ik hoor ook alles van mn buren, maar het stoort mij niet..ze draaien maar lekker harde muziek... PRIMA ( ben daar zeer relaxt in ).
Als ze het lawaai zat zijn, verhuizen ze maar naar een andere flat / huurwoning / koopwoning.

En nogmaals, zoveel harde muziek draai ik niet meer.
Ik werk elke dag, als ik dan thuis kom na een dag hard werken draai ik soms graag een uurtje / 2 uurtjes wat stevige UK ACIDTEKNO ...heerlijk!
En daarna is het ook klaar, dan gaat het geluid van de TV weer aan en horen ze amper nog wat van me.
Waarom denk je dat ik nog nooit klachten heb gehad, omdat ik het goed doseer. ;)

:doei:
 
Laatst gewijzigd:
een soort ma flodder...

Vergelijk me dan liever met Al Bundy! 8o) :dubbel:

Al+Bundy.jpg
 
nee , ik kan me het op zich wel voorstellen .
iedereen heeft wel wat , en als je duidelijk , en tot 2 uur begrensd ( valt over te praten ), mot het kenne.
iedereen 2 uurtjes los, liefst op ongeveer dezelfde tijd ( nou niet mierenneuke ).
en daarna 22 uurtjes sociaal niveau tv ( of minder ).
?
 
Strak plan, maar daar moet tegen over kunnen staan dat je dan ook 2 uur per dag aan iedereen ze kop mag lopen zeuren en klagen, gewoon effe 2 uur per dag ongeremd zeiken en ouweteringhoeren over alles wat kut is.

Oja, en iedere dag 2 uur happyhour op de snelweg en in het dorp en bij de pinautomaat, en hangjongeren mogen ook 2 uur per dag over al hangen waar ze maar willen en rotzooi trappen, en helicopters, vliegtuigen die mogen ook OVERAL 2 uur per dag rondjes vliegen, of stil blijven hangen, en lui met kettingzagen en bladblazers mogen ook 2 uur voor je deur effe het gas open trekken, en lui met een dikke uitlaat, OOK 2 uur per dag gewoon helemaal los..

En rokers, mogen 2 uur per dag overal roken, WAAR ze maar willen, en mensen die graag visbakken of andere vieze dingen mogen dit voortaan ook IEDERE dag, 2 uur!
En grafitti spuiters mogen voortaan ook 2 uur lang overal verf spuiten op alles wat ze maar willen, en stelen uiteraard..

Nou, en wat nog meer.. wat een kansen wat een kansen, op naar de ideale en leefbare wereld. Alles mag! Iedere dag! Maar niet langer dan 2 uur.

GewELdig gewoon.. :D
 
Okay, ik respecteer je manier van handelen (Ik woon immers zelf niet naast je) Wel even een rekensommetje :
Slaap : 7 uur per dag
Werk + reizen : ongeveer 12 uur per dag
Houd je 5 uur over voor vrije tijd en diner. 2 uur herrie daarvan is een hel. :) Dus begin niet over 2 van de 24 uur.
 
@6trak: Wim de Bie! ..ja hoor haha!

@Sunny&Demian: Strak plan inderdaad, ff alle stress weg..dan weer "business as usual". :)

@Koekebakker:
Neem aan dat je 8 uur per dag werkt, dan reis je wel veel zeg.. ( files? werk ver van huis? )
Ik ga dagelijks op de fiets naar mijn werk, ongeveer 5/7 minuten bij me vandaan ( lucky me ( IT job)).
Dan kan ik wel begrijpen dat je rust wilt haha..
 
@6trak: Wim de Bie! ..ja hoor haha!

@Sunny&Demian: Strak plan inderdaad, ff alle stress weg..dan weer "business as usual". :)

@Koekebakker:
Neem aan dat je 8 uur per dag werkt, dan reis je wel veel zeg.. ( files? werk ver van huis? )
Ik ga dagelijks op de fiets naar mijn werk, ongeveer 5/7 minuten bij me vandaan ( lucky me ( IT job)).
Dan kan ik wel begrijpen dat je rust wilt haha..

In de file zitten reken ik niet bij de vrije tijd :)
 
Back
Top