Buren klagen al vrij snel.

@ demian: zo is het toch al grotendeels , of dacht je dat iedereen 24-8 uur achter een beeldscherm zou willen zitten. nope
zolang je er maar niemand fysiek of anderszins langer durende schade mee veroorzaakt ( geen schade lijkt me een illusie ).
@koekebakker: het is een kwestie van keuzes , ook voor jou;)
@richard: da's de oplossing : mobiele homestudio's !
 
Ja maar sunny, je mag iemand dus wel helemaal GEK maken, zolang je maar geen fysieke schade toebrengt..

Ik bedank er toch maar voor..

Iemand gek maken is dus geen enkel probleem, die ander moet maar tolerant zijn of 't worden en anders heeft ie pech. Ik blijf het er niet mee eens zijn. :)
 
of anderszins.
weet niet of het mag , maar het gebeurd natuurlijk bij de vleet.
het zijn verschillende visie's , belangrijk, maar meer ook niet.
zelf heb ik te weinig tijd om mijn buren sonisch lastig te vallen ,
kroost
 
Ik heb zelf genoeg tijd om de buren sonisch te plezieren, maar ik weet dat ze het niet zulllen waarderen, zowiezo vind ik het voor mezelf ook prettiger om muziek niet keihard te zetten, maar goed, misschien ligt het wel aan mij, ik heb een supergoed gehoor, dus muziek hoeft ook niet hard.
 
(op de beat van hans froger)
Een badkamer met een baby grenzend aan een hobbykamer
Een demosessie bij een vers bordje pap
Ja alles alles kan een mens ongelukkig maken
De geur van een speedboot
Het zit allemaal niet mee

Rave en laat raven!
 
(op de beat van hans froger)
Een badkamer met een baby grenzend aan een hobbykamer
Een demosessie bij een vers bordje pap
Ja alles alles kan een mens ongelukkig maken
De geur van een speedboot
Het zit allemaal niet mee!

Een buurman die oprot... EEN KOPTELEFOOOONNNNN!!!!!
---
Hoewel men daar over het algemeen gelukkiger van wordt.
 
Ik ben toch wel van de school dat je in je eigen huis niet naar de muziek van een ander zou moeten hoeven te luisteren - ik vind het buitengewoon irritant om de muziek van mijn buren te horen. Af en toe eens keertje 1 of 2 nummers hard of tijdens een feestje (mits tot enigszins christelijk tijdstip) daar hoor je me niet over, maar als mijn schoonheidsslaapje, avondmaaltijd of post-dinner televisiemoment meerdere malen per week zou worden overstemd door luid gebonk van de buren, zou ik daar toch wel een punt van maken ja.

Gelukkig is het huis waar ik woon niet zo gehorig, dus muziek hoor je pas als het echt goed hard staat. En mijn buren zijn voor het grootste deel ook gewoon mensen die een drukke baan en gezinsleven hebben en meestal liever lekker rustig op de bank gaan hangen in plaats van te knallen als ze thuis komen.
 
Ik zou me ook behoorlijk storen wanneer mijn buren herrie gaan maken. Vooral wanneer mijn kinderen slapen en ze er wakker van worden. Gelukkig woon ik in een buurt met sociale mensen.
Zoals gezegd geluidsoverlast is de nr1 oorzaak op de lijst om burenruzies te krijgen. Ik zou zeggen hou rekening met elkaar. Overlast veroorzaken is gewoonweg asociaal.
 
Ik produceer altijd met koptelefoon op, heb wel monitors staan maar die staan meestal niet al te hard. Gelukkig produceren mijn buren nog hardere muziek zo nu en dan, dus kunnen ze niets van mij zeggen.

Phochos
 
Kortdurende muziek is op zich geen ramp, wat ik veel erger vind zijn :

jankende kinderen
schreewende mensen op straat
blaffende honden
claxonerende autoos
brommers die heen en weer rijden

gewoon mensen die op straat herrie maken, asocialen dus
 
Kortdurende muziek is op zich geen ramp, wat ik veel erger vind zijn :

jankende kinderen
schreewende mensen op straat
blaffende honden
claxonerende autoos
brommers die heen en weer rijden

gewoon mensen die op straat herrie maken, asocialen dus

Dit alles is in Laakkwartier ook het geval, vooral 's nachts zijn er nog wel eens mensen die het leuk vinden om nog even te claxoneren naar hun vrienden waar ze net weg van gaan.
Wat ik wel altijd geinig vind als twee of meer katten elkaar lopen te bespioneren en dan vlak bij elkaar gaan zitten janken naar elkaar.

Phochos
 
Toen ik een jaar of 20 was woonde ik in een studentenhuis, met daaronder een opnamestudio.
Bijna elke vrijdag/zaterdagavond als ik in bed lag kon ik iedereen onder horen, en de biertjes die ze in de krat terug gingen zetten.
Het was een houten vloer, dus nogal gehorig.

Heb er nooit last van gehad, kon prima slapen.. :)
 
Laatst gewijzigd:
pcies

werd n keer wakker toen de buurman zn badkamertegels ging verwijderen met n luchthamer
smorreges om n uur of 8
ff zelf der wat synths doorheen verzinnen en wat andere ddrums en weer lekker in slaap gevallen
om half 1 schrok ik wakker , hij was gestopt met zn herrie

kinderen zijn veel irritanter
heb n speeltuin tegenover mn hut , en as t n beetje weer is , is t tot laat volle bak gillen schreeuwen,herrie maken met de speeltoestellen , scheuren met skoeters en andere dingen waar mensen zich aan kunnen storen (ik niet , want ik ben ook jong geweeest ;)

om nog maar te zwijgen over dt kutkleinkind van me buuv
kan de hele zondagmiddag herrie maken in de tuin , das ook nie lekker chillen in me hangmat
 
Eigenlijk heb ik heel mn leven kabaal gemaakt en heeft r nooit iemand geklaagd,.. voordeel van opgroeien in
een volksbuurt,.(lees achterbuurt!)

Op een gegeven moment maakten we iedere zaterdagavond en nacht underground tv op het tv Rijnmond kanaal.
N1tro tv heette dat,.
Soms namen we dat de vrijdagavond er voor op in mijn appartementje boven een cafe in 1 van de drukste straten van Rotterdam.
's Zomers hingen we dan lakens voor de open ramen,. daar deden we dan met een dikke Barco de live vj set op beamen zodat je t van buiten ook lekker goed kon zien,.
Altijd een kilowatje of twee voluit aan voor de liveset,.
Ging als een raket,. Mensen stonden te dansen op straat tot drie uur in de ochtend
Nooit geen klacht gehad! Wel veel blije mensen.

Wat wel weer raar is,. Nu ik eindelijk vrij woon en mn eerste buren 800 meter verderop wonen maak ik aanzienlijk minder herrie!,..
Er zijn geen mensen om herrie voor te maken misschien?
 
Wat wel weer raar is,. Nu ik eindelijk vrij woon en mn eerste buren 800 meter verderop wonen maak ik aanzienlijk minder herrie!,..
Er zijn geen mensen om herrie voor te maken misschien?
misschien moet je dan NOG HARDER lawaai gaan maken dan je vroeger deed om die 0.8 km te overbrugsmurfen :koffie:
 
Ik denk dat de mensen die over 25 jaar 60 zijn ook weer een stuk minder tolerant zullen zijn dan die ouwe hippies nu :D
 
Back
Top