EMI is niet meer...

Origineel geplaatst door dennisb
tja moet je hans dulfer eens over horen, die intereseert het helemaal geen zak dat ie benadeelt wordt door downloaden want meer genaaid worden dan ie al werd kan niet volgens hem

Waarom heeftie dan nooit zijn muziek gratis weggegeven met zo'n uitspraak.
 
nofuture.jpg


terug naar eind jaren 70?
 
Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ik weet wel zeker van niet.

Vroeger moest je je LP's en CD's kopen. Je had weinig alternatief. ja op cassettebandje opnemen, maar dat wilde qua kwaliteit nogal eens tegenvallen (niet iedereen heeft highend hifi spullen), en dan moest je nog iemand zien te vinden die had, wat je op wilde nemen.

Nu kan je ze in vrijwel dezelfde kwaliteit gratis downloaden via internet. Wat je maar wil, en hoeveel je maar wil.

Wat denk je zelf? Ik denk dat het het "gratis" is dat voor de volle 100% verantwoordelijk is waarom het zo groot geworden is. En de grote maatschappijen? Wat dan? Er zijn er ook een hele hoop kleintjes, en die hebben nog veel meer last van downloaden dan de groten, omdat hun marges een stuk kleiner zijn, en in deze dagen zelfs helemaal weggeslonken zijn. Veel labels die tien jaar geleden genoeg verdienden om nog wat te investeren in nieuwe bands, draaien nu zelfs verlies! Die tekenen alvast geen nieuwe bands meer.

En dat de muziek niet op sterven na dood is? Nou, het gevolg zal een ernstig verarmde muziekwereld zijn, en van de situatie van de afgelopen 30 jaar (een enorme verscheidenheid aan genre's, artiesten, bands en dergelijke) zal vrijwel niets over blijven. Momenteel zie ik de muziekwereld zich in die richting ontwikkelen. Artiesten en bands hebben geld nodig om zich te kunnen ontwikkelen, en momenteel is de geldstroom die naar de muziek gaat kleiner en kleiner aan het worden, en er is GEEN alternatief. Er is geen verschuivende markt of een markt in beroering, er is een slinkende of zelfs verdwijnende markt, en dat is keihard een feit. Wie anders beweert heeft er geen ene zak verstand van. Dit met EMI is nog maar het begin. met een aantal jaar zullen er meer vallen. Ook de kleintjes zullen zich terugtrekken, en de markt gaat uiteindelijk helemaal kapot, en afgezien van golden oldies, en wat bejaarden die van merch kunnen leven, zal er nauwelijks nog nieuw talent boven komen. Geen geld voor ontwikkeling, geen geld voor studio's, geen geld voor mastering, geen geld voor promotie, enz,enz.

DAT is de toekomst die we tegemoetgaan. Donkere muziekmiddeleeuwen.

mee eensch
 
het lijkt mij duidelijk dat CD's qua markt toch gaat verdwijnen...
verouderd medium... tevens zal de hele industrie zich moeten aanpassen aan de nieuwe mogelijkheden en niet achteruitleunen en klagen dat ze eerst veel succesvoller zijn...

Ik vind het ideaal dat ik nu gewoon mijn eigentracks kan uitkiezen.. bv..
1,50 voor een track vind ik een mooie prijs. En hoe simpel is de distributie?
Hoe laag de overhead kosten?

Ze moeten mee evolueren met de tijd er zit niks anders op....

ben overigens nogsteeds van mening dat het gore zakkenvullers zijn, is de winst het volgende jaar niet hoger dan dit jaar dan noemen we dat wel verlies.......

Ze naaien de muzikant en de kopers zelf...


Het is overigens utopie dat illegale uitwisseling voorkomen kan worden...
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
het lijkt mij duidelijk dat CD's qua markt toch gaat verdwijnen...
verouderd medium...

Ik vind het ideaal dat ik nu gewoon mijn eigentracks kan uitkiezen.. bv..
1,50 voor een track vind ik een mooie prijs.

Ik zou er gruwelijk van balen als het medium weg zou gaan.
Of er zou wav aangeboden moeten worden, al vind ik dat ook leeg.
1.50 voor een mp3, no way.
Wil toch wel iets in handen hebben, hoesje, artwork,geen compressie, iets eigens van de artiest of band.
 
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd vaak een muziek DVD koop.. Video, interviews, audio.. alles wat je wil.. En als de DVD ook nog is mooi geprijsd is (<20E), perfect toch.
 
Mja ik denk dat DVD die functie van in de hand houden gaat overnemen...
of iig iets met veel opslag capaciteit...met daarop de goodies..
Interviews, concert registratie 5.1 mixen en dergelijke...

Van sommige dingen wil ik idd wel iets hebben om naar te kijken, maar dat geld alleen voor mijn favo artiesten.....
 
Origineel geplaatst door dennisb
weet ik veel ik vraag maar aan m http://www.hansdulfer.nl/breakingnews.htm

Wat een koning die vent :D

Maar goed, die komt ook niet in zijn Ferrari naar concerten en is ook nooit te beroerd om na de show de zaal in te gaan om een biertje te drinken en een babbeltje te maken met zijn publiek.
 
Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ik weet wel zeker van niet.

Er is geen verschuivende markt of een markt in beroering, er is een slinkende of zelfs verdwijnende markt, en dat is keihard een feit. Wie anders beweert heeft er geen ene zak verstand van.

...Over oogkleppen gesproken... :kont:
 
Op de een of andere manier komen er toch al duizenden jaren muzikanten rond van hun muziek. Het een na oudste beroep ter wereld.
 
ik ben tegen mp3 album-downloads
om een mp3tje te downloaden moet je 1 a 1,50 euro betalen
om dan een compleet album te downloaden(zeg zo'n 14 nummers) ,ben je 14 a 21 euro kwijt
:stupid wablief??????????????,
14/21 euro voor een album in MP3 formaat????
wat een A F Z E T T E R R I J !!!!
daar krijg je de cd voor in 16 bit-44khz
echt schandalig die platen-maatschappij websites (SONY)
 
Origineel geplaatst door Space
ik ben tegen mp3 album-downloads
om een mp3tje te downloaden moet je 1 a 1,50 euro betalen
om dan een compleet album te downloaden(zeg zo'n 14 nummers) ,ben je 14 a 21 euro kwijt
:stupid wablief??????????????,
14/21 euro voor een album in MP3 formaat????
wat een A F Z E T T E R R I J !!!!
daar krijg je de cd voor in 16 bit-44khz
echt schandalig die platen-maatschappij websites (SONY)

Erm, Itunes: 5 tot 10 euro voor een album. Tenzij er 40 tracks op staan ofzo, dan betaal je plm. 15 ....
 
Origineel geplaatst door trash
uiteindelijk is het de artiest die flink in zijn laars word gezeken.

Yep...:okdan:
 
Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ik weet wel zeker van niet.

Vroeger moest je je LP's en CD's kopen. Je had weinig alternatief. ja op cassettebandje opnemen, maar dat wilde qua kwaliteit nogal eens tegenvallen (niet iedereen heeft highend hifi spullen), en dan moest je nog iemand zien te vinden die had, wat je op wilde nemen.

Nu kan je ze in vrijwel dezelfde kwaliteit gratis downloaden via internet. Wat je maar wil, en hoeveel je maar wil.

Wat denk je zelf? Ik denk dat het het "gratis" is dat voor de volle 100% verantwoordelijk is waarom het zo groot geworden is. En de grote maatschappijen? Wat dan? Er zijn er ook een hele hoop kleintjes, en die hebben nog veel meer last van downloaden dan de groten, omdat hun marges een stuk kleiner zijn, en in deze dagen zelfs helemaal weggeslonken zijn. Veel labels die tien jaar geleden genoeg verdienden om nog wat te investeren in nieuwe bands, draaien nu zelfs verlies! Die tekenen alvast geen nieuwe bands meer.

En dat de muziek niet op sterven na dood is? Nou, het gevolg zal een ernstig verarmde muziekwereld zijn, en van de situatie van de afgelopen 30 jaar (een enorme verscheidenheid aan genre's, artiesten, bands en dergelijke) zal vrijwel niets over blijven. Momenteel zie ik de muziekwereld zich in die richting ontwikkelen. Artiesten en bands hebben geld nodig om zich te kunnen ontwikkelen, en momenteel is de geldstroom die naar de muziek gaat kleiner en kleiner aan het worden, en er is GEEN alternatief. Er is geen verschuivende markt of een markt in beroering, er is een slinkende of zelfs verdwijnende markt, en dat is keihard een feit. Wie anders beweert heeft er geen ene zak verstand van. Dit met EMI is nog maar het begin. met een aantal jaar zullen er meer vallen. Ook de kleintjes zullen zich terugtrekken, en de markt gaat uiteindelijk helemaal kapot, en afgezien van golden oldies, en wat bejaarden die van merch kunnen leven, zal er nauwelijks nog nieuw talent boven komen. Geen geld voor ontwikkeling, geen geld voor studio's, geen geld voor mastering, geen geld voor promotie, enz,enz.

DAT is de toekomst die we tegemoetgaan. Donkere muziekmiddeleeuwen.

Yep...:okdan:
 
Origineel geplaatst door Space
ik ben tegen mp3 album-downloads
om een mp3tje te downloaden moet je 1 a 1,50 euro betalen
om dan een compleet album te downloaden(zeg zo'n 14 nummers) ,ben je 14 a 21 euro kwijt
:stupid wablief??????????????,
14/21 euro voor een album in MP3 formaat????
wat een A F Z E T T E R R I J !!!!
daar krijg je de cd voor in 16 bit-44khz
echt schandalig die platen-maatschappij websites (SONY)

Weet je wat het erge is ? Dat het veel goedkoper kan,als er maar niet zo veel illegaal gedownload werd...eigenlijk betaal je ook voor al die mensen die muziek jatten...
 
Back
Top