EMI is niet meer...

Nou ja, als je als band op de radio gedraait wilt worden moet je ook flink dokken dus waarom op een internet stream zender dan ook niet? Het is immers goede promotie. Kun je relatief makkelijk op de doelgroep richten ook nog.
 
Origineel geplaatst door fuse
Nou ja, als je als band op de radio gedraait wilt worden moet je ook flink dokken dus waarom op een internet stream zender dan ook niet? Het is immers goede promotie. Kun je relatief makkelijk op de doelgroep richten ook nog.
]
Vergeet niet dat een radio station ook moet dokken voor de artiest.
 
Origineel geplaatst door Napole0n
Ja, voor bijvoorbeeld een semi on-demand radiostation als Pandora (die mijn muzieksmaak 'analyseert' en daar muziek bij zoekt) zou ik best een klein bedrag willen betalen voor de tijd dat ik er naar luister. Nog mooier zou zijn dat je gratis mag luisteren en het nummer koopt als MP3 door op een 'buy now' knopje te klikken. Als je die MP3 dan mag houden dan zou ik er wel wat meer voor betalen, bijvoorbeeld €1 per nummer ofzo

pandora is ook super. je kunt daar ook meteen kopen hoor. jammer alleen dat de RIAA dit soort initiatieven de das omdraait want pandora moet uit de lucht. En juist dit soort initiatieven vind ik nu een voorbeeld hoe het wel kan en moet...
 
Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Vergeet niet dat een radio station ook moet dokken voor de artiest.

Volgens mij is die verhouding nog steeds een beetje scheef. Maar dan nog zoiets hoort eigenlijk verrekend te worden. Alleen leg dat maar eens uit aan dat 'boekhoudtuig'.
 
Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Zou je voor een dienst betalen die jou mp3's voorschotelt in een soort radio vorm,
met voor elk gedraaid nummer een kleine vergoeding t.o.v. aankoop van de mp3?

Het idee is leuk maar stel je betaald voor die stream en je hoort een leuk nummer, dan moet je daar dus nogmaals voor betalen (itunes oid) als je hem wilt aanschaffen, dubbelop dus..
 
Origineel geplaatst door Arv
Het idee is leuk maar stel je betaald voor die stream en je hoort een leuk nummer, dan moet je daar dus nogmaals voor betalen (itunes oid) als je hem wilt aanschaffen, dubbelop dus..
Een korting omdat je ook al betaald voor de stream lijkt me dan best redelijk idd.
 
Misschien is het dan wel een goed idee dat alle platenmaatschappijen samen hun muziek gratis ter download beschikbaar maken op 1 grote site. Dan staat het hele P2P gebeuren in een keer volledig buitenspel, dus ik kan me voorstellen dat de reclame inkomsten gigantisch zullen worden voor ze op d'n duur. Is iedereen voor altijd van het hele gezeik af.
 
 

Attachments

  • sss.jpg
    sss.jpg
    82,3 KB · Bekeken: 54
Origineel geplaatst door bikkel
Het enige wat legaal is en werkt in Nederland is nieuwsgroepen
Volgens mij is dat net zo "legaal" als p2p...

De mp3 "revolutie" zal over een aantal jaren de doodklap van de meeste muziek blijken te zijn. Genoeg getalenteerde mensen die besluiten lekker wat anders te gaan doen in plaats van hun tijd te voldoen met iets waar geen droog brood meer in te verdienen valt.
Esmee Denters (kun je op youtube gratis beluisteren en is op die manier ook ontdekt), krijgt een platencontract van Justin Timberlake. Echt talent wordt ook ondanks mp3 ontdekt en redt het wel.

Misschien denken teveel SF-ers onterecht dat ze geen kans krijgen omdat hun muziek gratis gedownload wordt, ze hebben echter misschien niet zoveel talent als dat ze zelf denken...
 
Back
Top