Tim Exile is ziek en zijn familie vraagt om hulp

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik ken zzp’rs van kunstenaars t/m dik verdienende ict’rs en hún praktijk.

Wapperen met het is hun eigen schuld slaat nergens op. Alles is een circus van uitzoeken geworden.

Punt is TIJD. Alles uitzoeken en je zaakjes 100% op orde hebben is voor zelfs hoog opgeleiden zo veel werk geworden.

Het hele pensioen stelsel voor de gewone werkende in loondienst is toch ook een circus.
 
Dat een aanzienlijk deel van de ZZP'ers/freelancers hun verzekeringen en pensioen niet goed of te laat regelen heeft niets met op 1 hoop gooien te maken. Het is gewoon een feit waar vaak voor gewaarschuwd wordt.

Gelukkig zeg jij het, @Nap 😅 Ik zie het veel om me heen en ik maakte er mezelf in het verleden ook schuldig aan. "AOV is onbetaalbaar." Tot je wel ziek wordt en maanden niet kunt werken. Of je partner plotseling omvalt.

Goed doorrekenen is trouwens ook lastig. Want hoe weet je op je - noem eens wat, 25ste - wat je later voor pensioen nodig hebt? Sowieso denk je daar nog helemaal niet aan. Want je hebt grote ambities met je bedrijf.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik ken zzp’rs van kunstenaars t/m dik verdienende ict’rs en hún praktijk.

Wapperen met het is hun eigen schuld slaat nergens op. Alles is een circus van uitzoeken geworden.

Punt is TIJD. Alles uitzoeken en je zaakjes 100% op orde hebben is voor zelfs hoog opgeleiden zo veel werk geworden.

Het hele pensioen stelsel voor de gewone werkende in loondienst is toch ook een circus.

Als je dat niet kunt of wilt moet je geen zelfstandig ondernemer worden. Of een extern iemand in de arm nemen die het voor je uitzoekt en regelt. Ondernemen is niet makkelijk, zeker niet als je als een soort one man band écht alles zelf wil doen. Verder is zeggen dat mensen ergens verantwoordelijk voor zijn iets anders dan ze de schuld geven van iets. Het eerste is een feit, het tweede een waardeoordeel. Ik zie dat niemand doen in deze draad.
 
Verder is zeggen dat mensen ergens verantwoordelijk voor zijn iets anders dan ze de schuld geven van iets. Het eerste is een feit, het tweede een waardeoordeel. Ik zie dat niemand doen in deze draad.

Amen 🙏

"Wapperen met het is hun eigen schuld slaat nergens op."

Dat zegt dus ook niemand. Verantwoordelijkheid nemen en daar tijd voor nemen hoort er alleen wel bij.
 
Zzp is niet altijd een keus.

Accountants en belasting experts zijn prijzig.

Zzp’ers hebben in mijn optiek hulp nodig. En een simpel stelsel

letterlijk schrijven/lezen of een achterliggende menig hebben is de beperking van interpretatie idd.
 
Ik zag Tim Excile lang geleden op lowlands en hij had een toffe one man show met een mic en doldwaze vocal effecten.

Bijzonder dat hij in een paar uur tijd financieel zo royaal geholpen is.
 
Dubai staat er bekend om. Hilti apparatuur maar 100 arbeiders voor amper iets in hokken laten wonen.
Ik heb het daar (UAE) ook gezien net voor de crisis van 2008: vooral Indische gastarbeiders die nog slechter wonen dan in India, moesten leven van wat ze vingen... We konden dat natuurlijk niet op ons eentje oplossen, maar we konden wel iéts doen: onze eigen Indische gastarbeiders volgens de regels van de wet en goed fatsoen betalen en verzorgen, en niet samenwerken met lokale bedrijven die dat niet deden. Daar keek mijn diensthoofd streng op toe, ik heb hem zelf horen bellen om relaties te checken.
 
Zzp is niet altijd een keus.

Accountants en belasting experts zijn prijzig.

Zzp’ers hebben in mijn optiek hulp nodig. En een simpel stelsel

letterlijk schrijven/lezen of een achterliggende menig hebben is de beperking van interpretatie idd.
Wat voor hulp dan wat er nu niet is?
 
Wat voor hulp dan wat er nu niet is?
Nou ivm in het on topic blijven. Even kort. Landelijke instantie voor creatieve dan wel zakelijke hulp maar met name verplicht broodfonds type systeem. een landelijk orgaan waar alle zzp’s hun portfolio of cv openbaar kunnen stellen. Puur dingen die randzaken verlichten.
 
Hola.
Zzp ers zijn gedwongen ondernemers volgens mij.er zijn er maar weinig
in hart en nieren .
Ondernemer met deze
kwaliteiten daar word je mee geboren.

Groeten van andreos.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top