EMI is niet meer...

Ik koop veel beter muziek sinds ik het van te voren eerst download.
Voorheen kocht ik nog wel is cd's die ik na 2 weken zat was.
Er word altijd zo makkelijk geluld alsof iedere gedownloade nummer ook een verkochte is.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Er word altijd zo makkelijk geluld alsof iedere gedownloade nummer ook een verkochte is.

exactly
 
Ik draai geen CD's meer omdat ik ze onhandig vind. ik wil snel de goede nummers van een CD op kunnen zetten, mijn favoriete tracks van heel veel verschillende CD's kunnen opzetten. Het gebruiksgemak van MP3 en consorten is ongeevenaard. Er zijn best wel wat dingen die ik zou willen kopen, maar het feit dat ik een 'nutteloze' CD ga kopen zodat de artiest 2 euro krijgt van de 20 die ik betaal, dat zie ik helemaal niet zo zitten. Zo heb ik een paar Drexciya projecten op CD waarvan de CD hoes nog nooit open is geweest.

Dat is toch nutteloos?!?

Hans Dulfer heeft op zich wel weer iets leuks gedaan met die USB stick, zoiets zou ik best wel kopen - als ik van Hans Dulfer zou houden.

Er moet iets gevonden worden tussen een MP3 en de CD in, iets met meerwaarde maar niet met restricties. Dit is net te weinig gewoon.
 
Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Feit blijft gewoon dat er na de intrede van p2p een daling in de muziekverkoop op te merken zijn geweest.

Moet toch enig verband houden lijkt me?

Als ik naar mijn zelf koop ik inderdaad minder cd's
Voorheen kocht ik nog al is iets wat ik na een maandje gewoon niks meer vond.
Ik kan echt niet relaxed in een winkel in 1 keer beoordelen of iets blijvend goed of slecht is.
 
Origineel geplaatst door trash
Lang leve vinyl!

Aan zitten denken, maar ik zou zo'n plaat om te beluisteren toch weer naar MP3 rippen als ik hem al niet als MP3 had vermoedelijk....maar inderdaad, een plaat is als een ets, een CD als een poster. Maar ik zou nog eerder platen gaan kopen dan CD's denk ik.

Maar ik geloof dat we deze discussie al wel eens in de chat gehad hebben? ;)
 
Origineel geplaatst door bikkel
Aan zitten denken, maar ik zou zo'n plaat om te beluisteren toch weer naar MP3 rippen als ik hem al niet als MP3 had vermoedelijk....maar inderdaad, een plaat is als een ets, een CD als een poster. Maar ik zou nog eerder platen gaan kopen dan CD's denk ik.

Maar ik geloof dat we deze discussie al wel eens in de chat gehad hebben? ;)

:D :biertje:
 
Origineel geplaatst door dennisb
je kan je afvragen waarom er zoiets als super cd nodig is als blijkbaar de hele wereld genoegen neemt met veel minder dan de huidige standaard, dat p2p is gewoon radio on demand, maarja ik weet niet waar ik over praat want ik weet niks

:halleluja

Die van die "ringtone" maffia vond ik ook n goede. Dat bewijst dat door de juiste marketing pubers bereid zijn grof geld neer te leggen voor laag kwaliteit sampletjes... Dat is paradoxaal weer het andere uiterste, maar bewijst wel dat nieuwe media nieuwe mogelijkheden geven.

Blijft n feit dat de consument van tegenwoordig helemaal niet meer opgevoed is om kwaliteit te kopen. Dat is ook de schuld van de grote platen bazen met hun belachelijke promotie van commerciele muziek en de gefukte-opgefokte-mastering op nieuwe cd's.

En ja, de EMI van vroeger, die willen we graag verdedigen! Maar dat bedrijf is er toch allang niet meer?
 
Origineel geplaatst door bikkel
IEr moet iets gevonden worden tussen een MP3 en de CD in, iets met meerwaarde maar niet met restricties. Dit is net te weinig gewoon.
Grappig dat je toevallig deze site linkt
Deze gasten zijn de echte dieven, ze bieden muziek aan tegen betaling maar daarvan gaat niets naar de labels/artiesten.
Ze verschuilen zich achter vage Russische wetgeving :r
 
Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ik weet wel zeker van niet.

Vroeger moest je je LP's en CD's kopen. Je had weinig alternatief. ja op cassettebandje opnemen, maar dat wilde qua kwaliteit nogal eens tegenvallen (niet iedereen heeft highend hifi spullen), en dan moest je nog iemand zien te vinden die had, wat je op wilde nemen.


Dat bedoel ik nou. De jeugd van vroeger kopieerde massaal op cassette bandjes toen sony de "walk-man" uitbracht, een revolutie kan je toch zeggen? Maar dit had geen negatief effect, omdat men mee ging met de techniek..

De mp3'tjes van tegenwoordig zijn gewoon hetzelfde fenomeen als de cassette bandjes van vroeger.
 
Origineel geplaatst door maxdox
Dat bedoel ik nou. De jeugd van vroeger kopieerde massaal op cassette bandjes toen sony de "walk-man" uitbracht, een revolutie kan je toch zeggen? Maar dit had geen negatief effect, omdat men mee ging met de techniek..

De mp3'tjes van tegenwoordig zijn gewoon hetzelfde fenomeen als de cassette bandjes van vroeger.
Met dat verschil dat je nu niet meer zelf hoeft op te nemen, en af te wachten tot dat nummer wat je graag wilde hebben voorbij kwam op de radio.

Nu is het click en save.

Platenmaatschappijen gaan weldegelijk mee met de techniek, of tellen download portals niet mee dan?
 
Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Met dat verschil dat je nu niet meer zelf hoeft op te nemen, en af te wachten tot dat nummer wat je graag wilde hebben voorbij kwam op de radio.

Nu is het click en save.

Platenmaatschappijen gaan weldegelijk mee met de techniek, of tellen download portals niet mee dan?

Ja klopt, maar toch is de vergelijking met casette-bandjes groot.

Het staat als een paal bovenwater dat de grote platenmaatschappijen gewoon nergens op inspelen. Pas op het laatste moment hebben ze "maar wat download portals" opgezet. Helaas ontbreekt dit aan enige visie, die juist iTunes een success maakt.

Verder spreekt ook niemand tegen dat, sinds een jaar of 10, de consument als domme schapen behandelt worden en de prijzen van cd's belachelijk hoog waren, terwijl de artiest daar nog geen 0,0001% van kreeg! Waar is dat geld gebleven? juist niet in de ontwikkeling van een marketingplan voor de toekomst, maar in de zakken van de dikke aandeelhouders. Daar quote de zanger van Coldplay ook naar.

Offtopic, maar de hele muziek industrie wordt ook verpest door de conservatieve anti-cultuur houding van onze overheid van de afgelopen 10jaar. De jeugd WEET niet eens meer wat muziek is, en kleine bandjes en expirimentele electronica met talent hebben soieso geen platform meer. Simpelweg omdat er jarenlang neo-conservatief muziek beleid is doorgevoerd (ik noem mojo). In andere landen, zoals belgie en scandenavie en ook engeland is dat fenomeen veel minder.

Dus alles naar de klote door mp3's is gewoon onzin!
 
Origineel geplaatst door cowbell
Grappig dat je toevallig deze site linkt
Deze gasten zijn de echte dieven, ze bieden muziek aan tegen betaling maar daarvan gaat niets naar de labels/artiesten.
Ze verschuilen zich achter vage Russische wetgeving :r

Dit vind ik nog het meest weerzinwekkend. Dit zijn gewoon gore kankerdieven die enorme klappen op hun muil moeten krijgen. Leuk en betrouwbaar he, die download portalen! Nieuwe techniek? Nieuwe manieren om artiesten te rippen zal je bedoelen.
 
Origineel geplaatst door maxdox
Ja klopt, maar toch is de vergelijking met casette-bandjes groot.
Inderdaad maar er is een verschil wat voor mij de vergelijking in zn geheel toch niet op doet gaan: Destijds kon je niet ergens anoniem een gratis casette bandje wegplukken.

Origineel geplaatst door maxdox
Het staat als een paal bovenwater dat de grote platenmaatschappijen gewoon nergens op inspelen. Pas op het laatste moment hebben ze "maar wat download portals" opgezet. Helaas ontbreekt dit aan enige visie, die juist iTunes een success maakt.
Het opzetten van een portal is niet zo makkelijk als het lijkt.
Het is nameljik de eindschakel in een distributie keten, dus moet er veel geld worden gestoken in promotie. Zoiets moet groeien.
De platenzaken die nu gesloten worden zijn ook niet in 1 jaar tijd neergeplant toch?

Origineel geplaatst door maxdox
Verder spreekt ook niemand tegen dat, sinds een jaar of 10, de consument als domme schapen behandelt worden en de prijzen van cd's belachelijk hoog waren, terwijl de artiest daar nog geen 0,0001% van kreeg! Waar is dat geld gebleven? juist niet in de ontwikkeling van een marketingplan, maar in de zakke van de dikke aandeelhouders. Daar quote de zanger van Coldplay ook naar.[/B]
Dat de cd prijs hoog is ligt niet alleen aan de platenmaatschappijen denk ik. Er zit nog een hoop geld tussen de prijs die een platenmaatschappij voor de cd krijgt en waar de klant hem uiteindelijk voor koopt.
De belasting dienst en de distributie kost behoorlijk wat in NL.
 
Voor de algehele welvaart op deze aarde is mp3 in ieder geval goed. Nu kan iedereen van muziek genieten ook mensen die echt geen geld hebben om cd's te kopen. Daarom hebben illegale kopiëen in 3e wereld landen zo'n vlucht genomen. Daar koop je zo'n kopie gewoon op de markt. Als dat niet was, kochten die mensen gewoon helemaal geen muziek.
Dus mp3 en illegale kopiëen: prima toch? Zo heeft iedereen er iets aan.
 
Origineel geplaatst door klausito
Voor de algehele welvaart op deze aarde is mp3 in ieder geval goed. Nu kan iedereen van muziek genieten ook mensen die echt geen geld hebben om cd's te kopen. Daarom hebben illegale kopiëen in 3e wereld landen zo'n vlucht genomen. Daar koop je zo'n kopie gewoon op de markt. Als dat niet was, kochten die mensen gewoon helemaal geen muziek.
Dus mp3 en illegale kopiëen: prima toch? Zo heeft iedereen er iets aan.
Dus een arme mag stelen?

Ik denk niet dat jij erop zit te wachten als een junk jou autoradio pikt en doorverkoopt.
Dan kan je ook wel zeggen: ja degene die die gestolen radio koopt heeft geen geld voor een nieuwe, en anders had ie hem ueberhaupt niet gekocht. Dus stelen van autoradio's : prima! :D
 
Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Dus een arme mag stelen?

Ik denk niet dat jij erop zit te wachten als een junk jou autoradio pikt en doorverkoopt.
Dan kan je ook wel zeggen: ja degene die die gestolen radio koopt heeft geen geld voor een nieuwe, en anders had ie hem ueberhaupt niet gekocht. Dus stelen van autoradio's : prima! :D

hoho geen appels met peren vergelijken, die radio daar is er maar 1 van die mp3-tjes daar kunnen eindeloos kopien van worden gemaakt zonder dat je je geld verliest van die waar je wel geld van heb gehad
 
Back
Top