Meningen over Feedback

Als amsterdammer denk ik dat veel mensen niet weten hoe goed ze het hebben. Feedback is misschien niet helemaal je dat, maar nog altijd zoooo veel beter dan Dijkman of de Dirk...

Count your blessings, lieve mensen...


Dit kan ik beamen. Dijkman's kabelafdeling is top, de verkoop afdeling heeft een rigide verkooptactiek. Ze proberen net zolang op je in te praten tot je een overpriced product koopt waar je niet op zit te wachten.:smeris:

Dirk is prima voor gitaren en heeft aardig personeel, maar erg professioneel zijn ze niet. Zeker als je het hebt over andere zaken als gitaren, hebben ze er weinig kaas van gegeten.
 
Zat geen adapter in(moest ik erbij kopen). De doos was dicht geplakt met zo'n plak envelop van de vervoerder.

MoogerFoogers & CP-251 worden standaard niet geleverd met een adapter...deze worden er los bijgeleverd.

Sommige winkels zoals Mtec hebben als aanbieding dat ze de adapter wel erbij leveren.

--------------

Daarbij blijf ik van mening dat er onterecht teveel gezeken word op Feedback in het algemeen...ik denk dat er over andere winkels ook wel het nodige negatieve gezegd kan worden ...maar vanwege het feit dat Feedback een "aparte zeik topic" daarvoor heeft staat de negativiteit nog meer in de picture.

Ik vind het daarom ook zeer vreemd dat ik in al die jaren dat ik daar kom en de tig euros die ik daar naar binnen gebracht heb geen een keer iets negatiefs meegemaakt heb.

Ben altijd zeer professioneel geholpen...en mocht ik problemen hebben of iets uitgezocht willen zien ben ik altijd netjes en op tijd terug gebeld.

Daarbij worden e-mails met vragen o.i.d. altijd binnen 24 uur beantwoord...en zijn reserveringen altijd netjes en volgens mijn/hun verwachtingen geleverd.
 
Laatst gewijzigd:
Dit kan ik beamen. Dijkman's kabelafdeling is top, de verkoop afdeling heeft een rigide verkooptactiek. Ze proberen net zolang op je in te praten tot je een overpriced product koopt waar je niet op zit te wachten.:smeris:
Mijn ervaring is nou eigenlijk net andersom. De kabelafdeling (ergo de balie die je hebt aan de linkerkant zodra je binnenkomt) is juist waar ik problemen mee heb. De kabels die ik wilde zijn er niet, men wilde ze niet bestellen. De plektrums die ik gebruik (metalen Dunlop's) zijn er al jaren niet, dus die laat ik uit Duitsland komen. Ik gebruik Dijkman alleen voor de grote dingen en zelfs dan moet alles besteld worden. Misschien dat ik een rare smaak heb, maar ik weet wel wat ik wil. Mijn contact met Dijkman is teruggebracht tot precies drie mensen waar ik zaken mee doe, en verder niemand. Sterker nog, ik was er gisteren om een bestelling te doen, zag één van mijn "contacten" iemand helpen, en toen was het mijn beurt... Ik heb gezegd dat ik wel even wachtte op de ander. Goed geholpen, neem aan dat de bestelling de deur uit is.

Dirk is prima voor gitaren en heeft aardig personeel, maar erg professioneel zijn ze niet. Zeker als je het hebt over andere zaken als gitaren, hebben ze er weinig kaas van gegeten.
Denk dat dat afhangt van met wie je spreekt. Wederom heb je daar mensen die verstand van zaken hebben, en mensen die dat niet hebben. En wederom is daar maar één iemand waar ik zaken mee doe.

Een zaak waar ik tot nu toe alleen maar lof voor heb is MIDI Amsterdam op de Overtoom. Hun motto: "We verkopen oplossingen, geen nieuwe problemen", en dat is te merken.
 
Toch wel een doos met Moog logo en bijhorend binnenwerk? CP251 keurig in plastic verpakt?
Ja alleen geen gebruiks aan wijzing(toch wel belangrijk bij modulaire techniek). Die adapter zit er nooit in. Bij mijn MF-102 ook niet maar wel een gebruiksaanwijzing.
 
Een zaak waar ik tot nu toe alleen maar lof voor heb is MIDI Amsterdam op de Overtoom. Hun motto: "We verkopen oplossingen, geen nieuwe problemen", en dat is te merken.

Ik moet zeggen dat zij er op vooruit zijn gegaan.

In het verleden betaalde je je helemaal blauw voor apparatuur (occassions voor bijna de nieuwprijs) en heerste er een soort 'wij tegen de rest/snobistische' sfeer. Ik kan me nog zo de vent voor me halen die beweerde dat ze alleen topproducten daar verkochten en mij in eerste instantie niet wilde helpen. Toen heb ik mijn zuurverdiende geld even elders naartoe gebracht. :mega:

Tegenwoordig hebben ze een prima onlineshop (beetje zoeken soms), klantenservice en ook in de winkel zijn ze zeer behulpzaam. Het is alleen jammer dat ze geen groter pand hebben met wat meer showmogelijkheden. De prijzen zijn inmiddels ook wat gezakt op normale niveaus.

De kabelafdeling bij Dijkman heeft een tijdje terug zelfs een paar kabels voor me besteld. Twee dagen later waren ze er. Prima kabels hebben ze daar, al zijn ze niet altijd even goedkoop.:P
 
Kom op zeg, er zit in de doos zelfs een uitsparing voor het doosje met adapter. In de US worden ze overal met adapter verkocht, op de Moog site wordt het totaalgewicht incl adapter gegeven. Is de importeur soms te beroerd om er een passende adapter bij te leveren? We hebben het hier niet over Boss pedaaltjes van een paar tientjes.
 
Bij mij zat er alleen een uitsparing voor de cp251 in de doos. Dus ze hebben dan 2 soorten dozen ofzo. Maar ik vind wel dat je gelijk hebt gezien de moog prijzen:okdan:
 
De kabelafdeling bij Dijkman heeft een tijdje terug zelfs een paar kabels voor me besteld. Twee dagen later waren ze er. Prima kabels hebben ze daar, al zijn ze niet altijd even goedkoop.:P
Mazzelaar, ik kreeg een slap ouweh03r verhaal over dat ze meteen 100 van die kabels moesten bestellen en dat ze het daarom niet wilde doen.
 
Mazzelaar, ik kreeg een slap ouweh03r verhaal over dat ze meteen 100 van die kabels moesten bestellen en dat ze het daarom niet wilde doen.

Nou ja rectaalplaatsen dan maar(klant was toch koning?):kont:
 
Gisteren bij Feedback Utrecht geweest. Dat was ook de laatste keer.

Wat een schimmig zaakje was dat. Als je binnenkomt krijg je eerst tientallen en tientallen gitaren. Op hoeveel manieren kan je "stairway to heaven" spelen? :stupid
Ik dacht ze hebben blijkbaar geen synthesizer-afdeling. Bleek er achterin nog ergens een hoekje met wat nord leads en master keyboards te zijn. FF wat beluisteren ging ook al moeilijk; je moest gaan vragen naar een koptelefoon. En die arrogante gasten die er werken...

Feedback Rotterdam is hierbij vergeleken een wereldzaak...
 
Wat een schimmig zaakje was dat. Als je binnenkomt krijg je eerst tientallen en tientallen gitaren. Op hoeveel manieren kan je "stairway to heaven" spelen? :stupid
Ik dacht ze hebben blijkbaar geen synthesizer-afdeling. Bleek er achterin nog ergens een hoekje met wat nord leads en master keyboards te zijn. FF wat beluisteren ging ook al moeilijk; je moest gaan vragen naar een koptelefoon. En die arrogante gasten die er werken...

dit heb ik precies zo gehad tijd geleden...Feedback utrecht.... dat dat nog bestaat vraag je je af...
 
Ik kom al jaren bij Feedback Utrecht want ik woon ook al jaren in Utrecht. Ik heb daar aardig wat geld over de balk gesmeten, maar de service en houding van veel van die gasten is verschrikkelijk. Dit geldt zeker niet voor allemaal, maar de desintresse en algehele malaise komt je tegenmoet op het moment dat je daar ook maar een voet binnen zet.

Ik heb daar echt al zeker 10.000 euro in de laatste 10 jaar verspijkerd, maar daar merk je als vaste klant dus echt helemaal niets van. Alsof ze liever hebben dat ik ergens anders heen ga.

Bij de Dirk Witte (voorheen Standby) werk wel 1 erg goeie en aardige gast. De rest is vriendelijk maar weet van toeten nog blazen....
 
Ik kom al jaren bij Feedback Utrecht want ik woon ook al jaren in Utrecht. Ik heb daar aardig wat geld over de balk gesmeten, maar de service en houding van veel van die gasten is verschrikkelijk. Dit geldt zeker niet voor allemaal, maar de desintresse en algehele malaise komt je tegenmoet op het moment dat je daar ook maar een voet binnen zet.

Ik heb daar echt al zeker 10.000 euro in de laatste 10 jaar verspijkerd, maar daar merk je als vaste klant dus echt helemaal niets van. Alsof ze liever hebben dat ik ergens anders heen ga.

Bij de Dirk Witte (voorheen Standby) werk wel 1 erg goeie en aardige gast. De rest is vriendelijk maar weet van toeten nog blazen....


En dat is precies wat ik ook 2x heb gehad daar, de eerste keer dacht ik dat ik spoken zag,de 2de keer kom ik daar met een bom duiten maar bij die gasten maakt het volgens mij niet uit wat je te besteden hebt, je word niet al te snel geholpen, moet vragen of je geholpen wilt worden, als de deal rond is wordt er achter de kassa wat gebrabbeld over de bon en je staat dan binnen notime weer buiten met een gevoel van: he wat is mij nu overkomen.
Nee, ik bestel nu spullen bij Musicstore in Duitsland, daar heb ik nog geen mens gezien of gesproken, maar de service die je krijgt en hebt vind ik meer dan de moeite waard.
 
Kweenie hoe jullie dat doen, maar als ik een zaak binnenstap heb ik me lang van te voren al bedacht wat ik hebben wil. Of het nou feedback of wat anders is, 't gaat meestal in de vorm van "doe mij die maar", *betaal*, klaar. Echt met aandacht ergens naar moeten luisteren om te beslissen komt toch minder voor dan bv wat asseccoires rauwsen.

Even op een bak spelen (mits ze em hebben) is ook bij Feedback in Utrecht geen probleem, en als je vindt dat ze maar moeilijk doen kan je ook best je eigen koptelefoon meenemen; daarvan weet je iig zeker hoe die klinkt.

Maar 't zijn idd niet de meest geinteresseerde medewerkers daar nee. Da's bij bv Dirk Witte wel anders.
 
Het probleem is een beetje dat ze bij Feedback Utrecht op de toetsenafdeling 5 jaar achter lopen mbt nieuwe spullen. Een nieuw dingen beluisteren omdat je twijfelt of het was is, kun je vergeten in Utrecht. Ik heb besloten om er nooit meer naar toe te gaan. Dan maar eens in de zoveel tijd naar Feedback Rotterdam rijden (waar je ook nog eens prima kunt parkeren). Daarnaast is er jaren geleden een winkelmodel Ex5 aan mij verkocht als zijnde nieuw, daar heb ik dan toch een beetje wrok aan overgehouden.
 
Kweenie hoe jullie dat doen, maar als ik een zaak binnenstap heb ik me lang van te voren al bedacht wat ik hebben wil. Of het nou feedback of wat anders is, 't gaat meestal in de vorm van "doe mij die maar", *betaal*, klaar. Echt met aandacht ergens naar moeten luisteren om te beslissen komt toch minder voor dan bv wat asseccoires rauwsen.

Ten eerste: Waarom ga je dan nog naar een winkel? Dan biedt internet toch meer gemak en voordeel?

Ten tweede: Hoe bedenk je van te voren wat je van de klank en het gebruikersgemak vindt? Puur en alleen op andermans meningen? Dat is het enige voordeel wat een winkel nog biedt (lees: bieden kan).
 
Wat me het meest stoort is dat je in een muziekwinkel wel wat artikelkennis mag verwachten. In de gemiddelde supermarkt weten ze al beter wat ze verkopen. Je koopt er niet iets wat 1 of 2 euro kost en wat je gewoon even vervangt als het niet bevalt. Ik snap echt helemaal nix van die des interesse. Ga lekker achter de lopende band werken als je niet wilt weten wat je verkoopt. Maar ik moet wel zeggen dat ik op de gitaar afdeling beter word geholpen. Als je daar moet wachten zijn ze wel aan het werk. En word je meteen geholpen als je vragen over effecten hebt. Ze gaan zelfs even in de computer kijken als je vragen hebt over een effectmerk die ze niet in het assortiment hebben, met de mededeling dat je het wel kunt bestellen.
 
Ten eerste: Waarom ga je dan nog naar een winkel? Dan biedt internet toch meer gemak en voordeel?

Ten tweede: Hoe bedenk je van te voren wat je van de klank en het gebruikersgemak vindt? Puur en alleen op andermans meningen? Dat is het enige voordeel wat een winkel nog biedt (lees: bieden kan).

Ja, internet is ook veel makkelijker ja. Het naar een winkel gaan is dan ook alleen de laatste stap om te checken of al mn vooronderzoek (en vooroordelen) klopte, en of ik het inderdaad lekker vind klinken :P Maar ik ga dus niet op goed geluk ff poken in een muziekzaak om blind een bak aan te schaffen waar ik nog nooit van gehoord had.
 
Over Feedback Rotterdam kan ik alleen maar lof spreken. Ik ben daar altijd goed geholpen. Tot twee keer toe een mengdesk kunnen uittesten, en dat op een drukke zaterdag. Je moet gewoon niet teveel pushen, dat is denk ik de tip die ik kan meegeven.
 
Mijn ervaringen over Feedback Utrecht waren precies hetzelfde totdat ik afgelopen zaterdag een nieuwe standaard en midi kabels ging kopen. Ik wilde eigenlijk een standaard voor twee synths, maar dat raadde de verkoper af en kwam met een veel goedkopere oplossing. Verder wat goede tips over midi gegeven. Uiteindelijk was ik heel goedkoop uit.
 
Back
Top