Moreel verantwoord kopen, ik vind het lastig.

als er geen belasting van je "afgepakt" zou worden zou je ook veel minder verdienen
verder wel eens dat je geen rechten hebt, eerder privileges
maar zo al met al vergeleken bij de rest van de wereld en de totale geschiedenis is t redelijk voor mekaar allemaal
 
En wat is je gouden tip als bovenstaande je al overkomen is? Wegwuiven is makkelijk als je er van gespaard gebleven bent.
Bomgordel. Er zijn grenzen. Sommige shit pik ik niet.
 
Dan stop je toch gewoon met werken? Of ga je ergens anders heen? In Nederland (of Belgie) kan dat gewoon. Meer keuze dan de gemiddelde slaaf. Je klinkt een beetje als iemand met een verkoudheid die tegen een kankerpatient zegt dat 'ie niet moet zeuren omdat een snotneus óók heel erg is.


Nou, dat zal mij benieuwen dan ... Apple is een dikke 3.5 biljoen waard, ASML een kleine 400 miljard. Een groei van zo'n 1000% in 3 jaar zou wel een hele prestatie zijn.
Ja 3 jaar zou me ook verbazen apart dat ik dit geschreven heb. Het ligt eerder tussen de 5 en 10 jaar verwacht ik. Dat ASML buiten proportie ipv gezonde 8% per jaar groeit is wel een feit. Daarnaast heeft Apple 100+ “dochter ondernemingen” wat samen uiteraard veel groter is. Goed dat je het even uitvist. Thx
 
Ik wil best een miljoen euro per jaar ofzo aan belasting betalen, geen probleem.
exact


...maar trouwens, hoezo is 8% groei per jaar gezond dan. is groei überhaupt wel gezond eigenlijk?
 
Ik ben vooral dankbaar dat ik de geboorte-loterij gewonnen heb en in west europa geboren ben waar ik de extreme luxe ken dat ik op een synthesizer forum kan klagen over mijn eerste wereld problemen met lotgenoten :D
Geloven in reincarnatie doe ik niet, dus ik mag dit wel zien als de hoofdprijs, en vier het dan ook als zodanig.

Dat daar een behoorlijke hoge contributie tegenoverstaat om lid te blijven van de "vereniging der nederlanden"... prima hoor... ik dok wel mee... ik wil ook niet die gierige hollander zijn die moeilijk doet over elke stuiver die gezamelijk uitgegeven word....
Ik wil gewoon weten wat ik overhoud om die geboorte loterij-winst te vieren!
 
...maar trouwens, hoezo is 8% groei per jaar gezond dan. is groei überhaupt wel gezond eigenlijk?
Ja en je kan je afvragen of aan die groei niet een einde gaat komen hier in het Westen?
Als je kijkt naar de demografie in West Europa en ook wel wat andere delen van de wereld trouwens dan neemt de groei rond 2050 af en hier zijn we al aan het vergrijzen dus voor wie is de groei nog nodig?
Groei is tegennatuurlijk bij een krimpende bevolking in feite, vervelend voor de economen met een achterhaald wereldbeeld maar het is niet anders en het is ook maar een aangepraat verhaal dat er altijd maar groei moet zijn en zeker met een vergrijzende bevolking waarvan iedereen begrijpt dat die qua consumptie in een afbouwende fase van het leven zitten, ze hebben minder nodig van alles.
 
mooie docu, saving kapitalisme..
 
Ja 3 jaar zou me ook verbazen apart dat ik dit geschreven heb. Het ligt eerder tussen de 5 en 10 jaar verwacht ik. Dat ASML buiten proportie ipv gezonde 8% per jaar groeit is wel een feit. Daarnaast heeft Apple 100+ “dochter ondernemingen” wat samen uiteraard veel groter is. Goed dat je het even uitvist. Thx

Nog meer beleggingstips, Nostradamus? :D
 
met een vergrijzende bevolking waarvan iedereen begrijpt dat die qua consumptie in een afbouwende fase van het leven zitten, ze hebben minder nodig van alles.

Van één ding hebben ze zeker meer nodig: zorg. En de kosten daarvan schieten omhoog:

Zorg.jpg


In 2060 gaat bijna een kwart van wat we met elkaar verdienen naar de zorg, dat geld moet dus komen uit wat economische activiteiten opbrengen. Een flink krimpende economie en bij veel ouderen in de toekomst gaat de stekker eruit als ze te lang ziek zijn, het geld wat aan opa of oma kan worden uitgegeven is simpelweg op...
 

Nog meer beleggingstips, Nostradamus? :D
bedankt voor de aandacht, beste is als het om het grote geld gaat niet in de emo te schieten.
 
Van één ding hebben ze zeker meer nodig: zorg. En de kosten daarvan schieten omhoog:

Bekijk bijlage 3850725

In 2060 gaat bijna een kwart van wat we met elkaar verdienen naar de zorg, dat geld moet dus komen uit wat economische activiteiten opbrengen. Een flink krimpende economie en bij veel ouderen in de toekomst gaat de stekker eruit als ze te lang ziek zijn, het geld wat aan opa of oma kan worden uitgegeven is simpelweg op...
Ik schrok een beetje van de kosten van bijvoeding die mijn vader krijgt. Dat is “medisch” van Danone/ Nutricia..kost 7,- voor een mini flesje. Ja als iedereen aan die drankjes moet van de artsen gaat het hard.. heb ook niet het idee dat het een biologische substantie is.
 
Het gaat soms raar, qua kosten. Heel simpel voorbeeld, ik gebruik af en toe een medicijn en dat kost me normaal gesproken ongeveer 11 euro voor een doosje van 12 pillen. Laatst was het middel alleen te verkrijgen van de oorspronkelijke fabrikant... kostte het 76 euro. :(
 
In het verleden had ik nog maar 1 "winkel" waar ik alles kocht en dat was marktplaats. Eigenlijk nooit echt op de koffie gekomen, stukken goedkoper en circulair bezig (is dat moreel verantwoord?). Ben al enkele jaren happy met wat ik heb (alles doet het gelukkig nog) en voel daarom ook niet echt de behoefte om de muziekindustrie te stimuleren met mijn zuur verdiende geld.
 
In 2060 gaat bijna een kwart van wat we met elkaar verdienen naar de zorg, dat geld moet dus komen uit wat economische activiteiten opbrengen. Een flink krimpende economie en bij veel ouderen in de toekomst gaat de stekker eruit als ze te lang ziek zijn, het geld wat aan opa of oma kan worden uitgegeven is simpelweg op...
Ja, hoogste tijd om in zorgrobots te investeren....daar zit de groei
 
Back
Top