Moreel verantwoord kopen, ik vind het lastig.

laat t uit hé, ik hoe geen 70 te worden, laat staan 100, als je zou voelen hoe ik me nu op 50 al voel
 
Goed nieuws voor de vergrijzing

Nee dank u.
Ik laat deze kelk aan mij voorbij gaan...
Als ik zie hoe de laatste 50 jaar deze planeet naar de haaien gaat hoef ik niet nog eens extra 25 jaar erbij.
Als de tijd gekomen is neem ik mijn opgespaarde pillen en is het adieu!

Cheers,
Exo. :mega:
 
Ik schrok een beetje van de kosten van bijvoeding die mijn vader krijgt. Dat is “medisch” van Danone/ Nutricia..kost 7,- voor een mini flesje. Ja als iedereen aan die drankjes moet van de artsen gaat het hard.. heb ook niet het idee dat het een biologische substantie is.
Dat spul daar heb ik ook kennis mee gemaakt. Moreel had ik nul komma nul scrupules om het te gebruiken. Echt top spul je voelt je weer een `jonge-god` bijvoorbeeld als je afmattend optreden hebt. Tijdens de corona had ik brand en alle mogelijke ellende. Daarmee ben ik er zonder problemen doorheen gekomen. Zo ken ik iemand die er een rolstoel mee uit is gekomen. In het begin voelde ik me een beetje een klaploper omdat het gratis was maar dat was snel over als je er achter komt wat voor snoeshanen er in Nederland nog meer rond lopen.

Kan er nog meer over vertellen maar dan wordt het te lang.
 
laat t uit hé, ik hoe geen 70 te worden, laat staan 100, als je zou voelen hoe ik me nu op 50 al voel
Tegen die tijd betaald de staat ons inkomen,,, hum hum.
Gratis openbaar vervoer,, hum hum.

We kunnen een oltimer synth band vormen, iedere donderdag namiddag, 5 synths en 2 bakken bier..........
 
Tegen die tijd betaald de staat ons inkomen,,, hum hum.
Gratis openbaar vervoer,, hum hum.

We kunnen een oltimer synth band vormen, iedere donderdag namiddag, 5 synths en 2 bakken bier..........
I'm in.
Tegen die tijd zijn mijn synths ook oud.

Of ben ik dan het kneusje van de groep die gepest word omdat zijn waldorf quantum pas 40 jaar oud is? 😁

Ha.... boeie... kom toch voor het bier 😂
 
Goed nieuws voor de vergrijzing
Ah nu is het tot een soort "geneesmiddel" gekomen, dat onderzoek omtrent senescente cellen doen ze al een jaar of tien met muizen, toen zag ik iets op tv erover.
Het is wonderbaarlijk hoe muizen na die behandeling weer gedrag vertonen en bewegen als een jongere muis en er ook zo uitzien.
Als je op die manier in behoorlijk goede gezondheid 120 kan worden dan wil ik dat wel maar ik denk niet dat ze het toelaten want dat betekent echt een flinke aanslag op de gehele maatschappij.
Maar wie weet moeten ze wel ivm de zorgkosten?

 
Ik vindt het niet erg om langer te werken en productief te zijn en te werken.
Als ik dan ook maar 2/3 van mn vruchten zelf mag houden en voor mezelf en gezin kan zorgen.


exact


...maar trouwens, hoezo is 8% groei per jaar gezond dan. is groei überhaupt wel gezond eigenlijk?

Niet zoals het op dit moment gerealiseerd wordt.

Ze maken de mensen wijs dat er 2% groei is. maar dat is inclusief het geld die uit vergroting van de schuldenberg komt. dus als de staatschuld met 4% stijgt ga je er 2%-4%=-2% op achteruit.
Bijkomend effect is dat je inflatie krijgt omdat die staatschuld bijgedrukt geld is.
Nog een side effect is dat de Rijken daardoor rijker worden en de armen armer.

Niettegenstaande dat de welvaart nog steed flink groeit bij ons. gaan de belastingen alleen maar omhoog en worden de rijken aleen maar rijker van, de rest zijn part time slaven in gouden kooien in aanbouw.
 
Ah nu is het tot een soort "geneesmiddel" gekomen, dat onderzoek omtrent senescente cellen doen ze al een jaar of tien met muizen, toen zag ik iets op tv erover.
Het is wonderbaarlijk hoe muizen na die behandeling weer gedrag vertonen en bewegen als een jongere muis en er ook zo uitzien.
Als je op die manier in behoorlijk goede gezondheid 120 kan worden dan wil ik dat wel maar ik denk niet dat ze het toelaten want dat betekent echt een flinke aanslag op de gehele maatschappij.
Maar wie weet moeten ze wel ivm de zorgkosten?


Heel oud worden hoeft geen aanslag op de maatschappij te zijn als dat in goede gezondheid gebeurt en er voldoende bijgedragen wordt door iedereen. Natuurlijk hoeft het huidige pensioensysteem dan op de schop (moet nu ook al maar dat is een heel andere discussie).

Ik zou graag 120 worden in goede gezondheid. De realiteit vandaag is dat ik al mag hopen om 40 te worden in goede gezondheid, en de 55 haal. Doe mij dan maar 120.
 
Ja, hoogste tijd om in zorgrobots te investeren....daar zit de groei

Het kan misschien helpen om het aantal mensen dat in de toekomst nodig is in de zorg omlaag te krijgen. Nu werkt ongeveer 1 op de 7 van de werkenden in de zorg, als we niks doen zal dat 1 op 3 zijn in 2060. Maar investeringen op dit gebied blijven nadelen houden, het gaat naar de publieke sector en het geld daarvoor moet van elders komen. Voor de werkenden in de toekomst is het een verschraling van de economie, met name voor de jongeren, want een groot deel van de vergaarde meerwaarde die we dan met z'n allen opbrengen gaat naar economische activiteiten waar die jongeren niks aan hebben. Er blijft voor hen minder over voor de leuke dingen. Om dat te compenseren moet je economische groei elders realiseren, daar waar geen relatie bestaat met de publieke sector.
 
Als in het algemeen AI en Robots de productiviteit flink omhoog werken dan komen er genoeg mensen vrij op de arbeidsmarkt om iets anders te gaan doen, dat kan zorg zijn.
Ik zie daar geen probleem in.
Hogere productieviteit = hogere welvaart. Dat kan makkelijk voor iedereen zijn, rijk en arm. iedereen mag er beter van worden. Rechtvaardigheid en gezonde ballans tussen egoisme en alturisme is mogelijk.
 
Heel oud worden hoeft geen aanslag op de maatschappij te zijn als dat in goede gezondheid gebeurt en er voldoende bijgedragen wordt door iedereen. Natuurlijk hoeft het huidige pensioensysteem dan op de schop (moet nu ook al maar dat is een heel andere discussie).

Ik zou graag 120 worden in goede gezondheid. De realiteit vandaag is dat ik al mag hopen om 40 te worden in goede gezondheid, en de 55 haal. Doe mij dan maar 120.
natuurlijk wel een aanslag, want er leven dan meer generaties tegelijkertijd. misschien dat je dan later kinderen krijgt ook, is nu natuurlijk ook aan de hand. maar ik vraag me af of we als geheel geholpen zijn door langer levende individuën.

hogere welvaart is misschien ook niet zo'n goddelijk goed als we denken. welzijn lijkt me belangrijker. als economische groei betekent meer crap van de action dan denk ik dat we dat misschien niet nodig hebben. ik zag laatst een vliegtuig met een spandoek waarop stond dat baby Cornelissen a boy is.... een gender reveal vliegtuig... zolang dat soort zinloze decadentie bestaat hebben we geen groei nodig, maar een hele stevige bullshitbelasting en een betere verdeling van geld
 
'wat was het toch belangrijk, en nu boeit het geen zier, in één seconde keert de windhaan' zing ik in een nummer
ik denk dat een druk op n knop al onze zorgen wegneemt. We zullen nog even naar de politiekers kijken. Voor wanneer is 't Poutin? Wacht vast op trump.
het voordeel aan dit soort shit is dat 't inspireert tot muziek schrijven.
 
@fjoesz Ik had het over het economische aspect, in de zin van de discussie die eraan vooraf ging. Ecologisch ed is het natuurlijk een heel ander verhaal als mensen ouder worden waardoor je waarschijnlijk tegen een bevolkingsstijging aankijkt. Iets wat deze planeet niet nodig heeft, m.i.

In dat kader ook helemaal met je eens dat sommigen er blijkbaar nog steeds een sport van maken om hun voetafdruk zo groot mogelijk te maken op een manier die zo weinig mogelijk blijvend nut heeft. Terwijl je echt niet aan de geitenwollensokken moet om een beetje spaarzaam met je planeet om te gaan. Ik ben daar ook geen heilige in, maar ik volg daarin de dieetfilosofie dat als mijn standaarddag een zuinige is, er af en toe wel eens een extraatje af kan. Als mijn tuin over het algemeen een oase van groen en beschutting is, er ook wel een stukje in gras mag liggen. Als mijn elektriciteitsverbruik zwaar onder het gemiddelde ligt, ik ook wel af en toe eens een uurtje een CRT mag aanzetten.
 
Mijn zonnepaneel app zegt dat ik al geproduceert heb gelijk aan 396 geplante bomen.
Vermeden CO2: 13.254,4 kg
Mn 100% electrische KIA heeft nu 130.000 km op de teller. Denk ongeveer wel aangekomen op CO2 footprint breakeven. Nu gaat die auto ook flink milieu vriendelijk verder door het leven.
Isolatie is ook redelijk voor elkaar. Huishoud toestellen A++

Voor de rest leef ik in luxe en bezuinig niets op warmte, licht, synths etc etc. Comfort en gezondheid gaat voor.

Dus ik doe wel iets voor de bol voor zover ik het begrijp.
 
Voor de verandering zou het leuk zijn om nu verder te gaan met een draadje "Moreel onverantwoord kopen, ik vind het gemakkelijk".

:D

 
Ondanks zonnepanelen blijkt alliander toch stroom uit te kunnen schakelen afgelopen week. Defcon activated. Een accu opslag systeem. Als iemand nog tips heeft?

Ik ben ook helemaal niet blij met een verplichte “slimme meter” oude deed het prima
 
Ja en je kan je afvragen of aan die groei niet een einde gaat komen hier in het Westen?
Als je kijkt naar de demografie in West Europa en ook wel wat andere delen van de wereld trouwens dan neemt de groei rond 2050 af en hier zijn we al aan het vergrijzen dus voor wie is de groei nog nodig?
Groei is tegennatuurlijk bij een krimpende bevolking in feite, vervelend voor de economen met een achterhaald wereldbeeld maar het is niet anders en het is ook maar een aangepraat verhaal dat er altijd maar groei moet zijn en zeker met een vergrijzende bevolking waarvan iedereen begrijpt dat die qua consumptie in een afbouwende fase van het leven zitten, ze hebben minder nodig van alles.
En dan valt het hier in het westen nog meer, naar het schijnt maken ze in oost Europa nog minder kinderen. 0.8 of zo terwijl je 2.1 nodig hebt om vergrijzing tegen te gaan (als je Maarten van Rossum mag geloven)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Maar niet voor onze planeet...
Maak je niet geen illusies de planeet overleeft ons wel hoor, de wereld redden is een een heel egoïstische onderneming van maar vooral voor de mens. Waar ik overigens graag aan mee doe.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Back
Top