Moreel verantwoord kopen, ik vind het lastig.

Kende een gast die principieel geen Zippo aansteker wilde omdat hij dacht dat benzine in zijn broekzak kanker zou veroorzaken omdat het te dicht op de huid zit.
Hilarisch
 
En ondertussen roken als een schoorsteen zeker :D
Ben nu 9 maanden gestopt, ok als we een bont avnondje hebben met een wijntje eens in de maand dan rook ik er een paar.. maar ik ben blij dat ik obsessief van die troep af ben.. pakje per dag, 10 jaar gedaan. heb nu 50% minder kans op een hersenbloeding :okdan:
 
Ik heb moreel verantwoord mn shag in Duitsland gekocht laatst. Gekkenhuis*D

Ik woon in Duitsland en zie daar standaard de volgende reclame teksten:
Tabak voor Duitse prijzen!

In het Nederlands en dan te bedenken dat reclame in Nederland voor tabak verboden is. En rijen bij de tankstations bizar…
 
Ik had van die ouders.
Allebei roken in de auto, maar er mocht geen raampje over want dan zouden we ziek worden.
Ik ken ook zo'n topredeneringen in mijn (moeilijker te ontwijken deel van de) kennissenkring. Geen Chinees kinderbedje voor de kleinkinderen want dat zit vol slechte stoffen, en dan roken waar ze bij zijn. X rookte nooit en kreeg longproblemen, dus hun eigen longproblemen komen ook niet van hun rookgedrag. X heeft teveel ijzer en drinkt nooit, dus hun eigen ijzergehalte ligt ook niet aan de wijn. En het zal hun tijd nog wel meegaan en welke clichés wil je nog? Als je nog een minuutje tijd hebt dan vind ik nog wel een kennis die serieus beweert dat ik meer verdien dan de eerste minister en ik daarom stabiel leef, zodat hij zijn eigen financiële wanbeheer niet onder ogen moet zien. En als ik daar dan van wegloop, krijg ik gratis financieel advies van iemand die alle deurwaarders bij naam kent.

Maar goed, ik herstel wat ik kan en koop enkel wat me langdurig bruikbaar/leuk lijkt, bij winkels die wat in orde zijn met de wet. En tweedehands kopen en van de hand doen waar mogelijk. En ik onthoud dat na mij misschien de zondvloed, maar zeker mijn kinderen komen dus ik laat de boel graag beter achter dan ik hem gevonden heb.
 
Vooralsnog blijft mijn doel toch om de A beter na te laten. :D Moest ik ooit eens tijd hebben, maar ik zit weer in de gyproc...
 
Ook in dit topic ging het een aantal keren over made in China mbt kwaliteit, ik zag vanmiddag deze op youtube waarin iemand 8 fabrieken van ebikes in China bekijkt, misschien wel aardig voor diegenen die denken dat alles uit China nog steeds niet veel is, maar net als elders, je moet wel willen betalen want voor een dubbeltje topspul dat gaat 'm niet worden natuurlijk;

 
Met een belastingdruk van 70 a 80% ben ik ook een slaaf.
80% van mijn inspanningen wordt afgepakt door de fiscus, tis me niet zo duidelijk waarvoor?
 
Met een belastingdruk van 70 a 80% ben ik ook een slaaf.
80% van mijn inspanningen wordt afgepakt door de fiscus, tis me niet zo duidelijk waarvoor?
Nou dit vind ik ook interessant aangezien ASML over 3 jaar groter is dan Apple.. ik kom uit een hardwerkend gezin.. en het is gelukt om te overleven.. maar gevoelig punt bij mij.
 
Met dit soort uitspraken diskwalificeer je jezelf bij voorbaat uit welke discussie dan ook.
Niet erg hoor, niemand wil dit horen of geloven, be happy :biertje:
 
Met een belastingdruk van 70 a 80% ben ik ook een slaaf.
80% van mijn inspanningen wordt afgepakt door de fiscus, tis me niet zo duidelijk waarvoor?
Dan stop je toch gewoon met werken? Of ga je ergens anders heen? In Nederland (of Belgie) kan dat gewoon. Meer keuze dan de gemiddelde slaaf. Je klinkt een beetje als iemand met een verkoudheid die tegen een kankerpatient zegt dat 'ie niet moet zeuren omdat een snotneus óók heel erg is.

Nou dit vind ik ook interessant aangezien ASML over 3 jaar groter is dan Apple..
Nou, dat zal mij benieuwen dan ... Apple is een dikke 3.5 biljoen waard, ASML een kleine 400 miljard. Een groei van zo'n 1000% in 3 jaar zou wel een hele prestatie zijn.
 
Met een belastingdruk van 70 a 80% ben ik ook een slaaf.
80% van mijn inspanningen wordt afgepakt door de fiscus, tis me niet zo duidelijk waarvoor?

Niet overdrijven hé.
Als zelfstandige word je in België maximum belast aan een tarief van 49%.
Dit is ook bij velen zelfs niet het geval.

Cheers,
Exo. :mega:
Dat is de belasting op inkomen. Plus de andere belastingen. Plus 21 procent op zowat alles wat je met het overschot nog koopt. En als je met het overschot iets te efficiënt bent, weer 49pct.

Niet dat het daarmee zo erg is als slavernij, gelukkig. Je gebt verregaande persoonlijke vrijheden die slaven niet hebben. Maar bij zware belastingen stopt het graaien niet als je pech hebt. Dat mooie huis dat jij met je zwaar belaste centjes hebt gekocht, dat kan zomaar afgenomen worden als het in de weg staat van een club met wat macht. Dan sta je met je gezin op straat op hun voorwaarden, zonder dat je er iets aan kan doen of ook maar iets verkeerd hebt gedaan, zonder dat je een cent schulden had. Als je ooit het slachtoffer wordt van de volledige reikwijdte van de macht van overheden, kan je alleen maar concluderen dat het op zijn slechte kant héél veel weg heeft van lijfeigenen. Gelukkig blijven de meesten ervan gespaard, maar wat zijn je rechten waard als je ze slechts blijkt te hebben bij de gratie van een ander?
 
Wat als? Als mijn tante een snor had was het ook m´n nonkel...
Er wordt lekker gezaagd en geklaagd maar we doen vrolijk verder...
Het is een manier van leven geworden waar men zichzelf niet blij mee maakt.
Een beetje positiever tegen de dingen aankijken is al een mooie stap in de goede richting.

Cheers,
Exo. :mega:
 
En wat is je gouden tip als bovenstaande je al overkomen is? Wegwuiven is makkelijk als je er van gespaard gebleven bent.
 
Back
Top