AI generated music: Udio

MstrFX is een soort ChatGPT. Praat veel, maar vaak klopt het niet. :D
Wat een heerlijke roddelaar ben je toch. Vast niks te vertellen thuis ๐Ÿ˜‚
 
Ik vond het diep in mn systeem prefs. Was er niet naar opzoek kwam per ongeluk tegen.

Had even screenshot moeten maken. Heb het meteen verwijderd.

IMG_5395.jpeg
 
Laatst gewijzigd:
Via browsers (systeem)software installeren gaat niet zomaar en al helemaal niet op Apple. Was het niet gewoon een browsercookie ofzo?
 
Als robots in een band zitten en spelen alles feilloos af, dan klink dat in/als mens
alsof er een tape of radio speeld.
Leuk voor de achtergrond...
hup, programmaatje erin en spelen maar...

Je ziet het al wel gebeuren. Abba met die hologrammen. En onze jongste wilde heel graag naar een concert van Hatsune Miku. Dan koop je dus een kaartje voor een groot scherm.

 
Hatsune Miku is eigenlijk al 'old hat', al populair sinds de late jaren '00 en vroege jaren '10 in vooral Japan maar ook USA en Europa. Zodanig gearriveerd zelfs dat er een opera is gemaakt rondom haar, die onder andere tijdens het Holland Festival in 2015 is getoond:



(Ik was er toen bij in de Stopera, was best leuk).

Ik heb overigens het idee dat na aanvankelijk enthousiasme de belangstelling voor holografische oude/dode popsterren niet zo groot meer is als een jaar of 10 geleden eigenlijk. Veel van de toen aangekondigde 'tours' zijn volgens mij nooit van de grond gekomen uiteindelijk. Misschien toch een beetje teveel een gimmick?
 
Heerlijke ontwikkeling die zomaar de basis kan worden van enorme zondvloed aan toekomstige muzikale hoogstandjes en trash. Voor mij is muziek een cultureel, non commerciรซle kunstvorm, iets om mensen te plezieren en het leven mooier te maken (net als de zon die zorgt voor het aangename gevoel van warmte). Alles kost geld tegenwoordig. Veel mensen kunnen dat niet betalen. Hoop daarom dat dit soort ontwikkelingen ertoe bijdragen dat de commerciรซle kant van de muziekindustrie wordt geminimaliseerd en er een enorme freeware omgeving gaat ontstaan die door juristen etc. niet meer bij te benen is.:D

Helemaal geen goede ontwikkeling. De reden dat muziek nu zo slecht is, komt voor een groot deel juist omdat er amper nog geld met albums te verdienen is. Waarom zou een artiest of platenmaatschappij nog veel geld en tijd gaan uittrekken om jarenlang over een plaat te gaan doen, als het toch gratis gedownload danwel gestreamd wordt? En nu met AI wordt het nog gemakkelijker om een "goed genoeg" plaat te maken. Een Prince of Michael Jackson was vroeger niet tevreden met goed genoeg. Daarom zijn die platen (en nog van een heleboel andere artiesten) nog steeds zo goed.

Vroeger maakte men een plaat/cd. Om die te promoten en er zoveel mogelijk van te verkopen ging men op tournee. Nu is het andersom. Men maakt een plaat om op te kunnen gaan treden. Daar is het grote geld te verdienen. Over fans geld aftroggelen gesproken.

Dat zie je nu "zelfs" bij de "grootste" artiesten van nu zoals Taylor Swift. Haar laatste plaat werd maar matig ontvangen. Maakt niet uit. Had nog een paar nummers liggen. Breng maar uit. Daardoor weer een reden om te kunnen gaan optreden. De fans betalen toch wel. Kching.
 
Je had mijn aandacht, maar bij 'De reden dat muziek nu zo slecht is' ben ik afgehaakt. Bakken goede muziek worden er gemaakt, en juist omdat artiesten nu niet meer afhankelijk zijn van platenbazen en dure studio's is het toegankelijker dan ooit. Dat de Top 40 ruk is zal wel, maar dat was altijd al zo op een paar krenten in de pap na. Zet de radio uit en ga zoeken naar de juweeltjes. Maak niet dezelfde fout als alle 40+'ers van iedere generatie voor ons die de muziek die na HUN jonge jaren uitkwam allemaal maar bagger vond :beard:.
 
Helemaal geen goede ontwikkeling. De reden dat muziek nu zo slecht is, komt voor een groot deel juist omdat er amper nog geld met albums te verdienen is. Waarom zou een artiest of platenmaatschappij nog veel geld en tijd gaan uittrekken om jarenlang over een plaat te gaan doen, als het toch gratis gedownload danwel gestreamd wordt? En nu met AI wordt het nog gemakkelijker om een "goed genoeg" plaat te maken. Een Prince of Michael Jackson was vroeger niet tevreden met goed genoeg. Daarom zijn die platen (en nog van een heleboel andere artiesten) nog steeds zo goed.

Vroeger maakte men een plaat/cd. Om die te promoten en er zoveel mogelijk van te verkopen ging men op tournee. Nu is het andersom. Men maakt een plaat om op te kunnen gaan treden. Daar is het grote geld te verdienen. Over fans geld aftroggelen gesproken.

Dat zie je nu "zelfs" bij de "grootste" artiesten van nu zoals Taylor Swift. Haar laatste plaat werd maar matig ontvangen. Maakt niet uit. Had nog een paar nummers liggen. Breng maar uit. Daardoor weer een reden om te kunnen gaan optreden. De fans betalen toch wel. Kching.
Wat maakt het uit of je optreedt om je muziek te promoten of muziek maakt om optredens te krijgen. Linksom of rechtsom moet de muziek goed genoeg zijn om mensen te trekken toch?
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Helemaal geen goede ontwikkeling. De reden dat muziek nu zo slecht is, komt voor een groot deel juist omdat er amper nog geld met albums te verdienen is. Waarom zou een artiest of platenmaatschappij nog veel geld en tijd gaan uittrekken om jarenlang over een plaat te gaan doen, als het toch gratis gedownload danwel gestreamd wordt? En nu met AI wordt het nog gemakkelijker om een "goed genoeg" plaat te maken. Een Prince of Michael Jackson was vroeger niet tevreden met goed genoeg. Daarom zijn die platen (en nog van een heleboel andere artiesten) nog steeds zo goed.
Vreemd verhaal Wardo. Niemand wordt gedwongen om AI te gebruiken/ AI tracks te kopen/te downloaden. Het is op zijn minst een verrijkende ontwikkeling. Tijd en moeite kunnen artiesten ook doen uit liefde voor de muziek zonder dat ze daar ooit een penny voor terugkrijgen. Dat is (voor mij althans) veel puurder en te prefereren boven dan artiesten/platenfirma's/streamingsdiensten die het alleen maar om het grote geld doen. Als iets leuk klinkt en ook nog eens gratis is dan is dat toch voor iedereen geweldig.
 
Laatst gewijzigd:
"De reden dat muziek tegenwoordig zo slecht is"?

Duidelijk iemand die nog nooit op mijn sound cloud heeft rondgeklikt ๐Ÿคฃ...

...

...

...

Daarna klinkt alles uit de top 40 goed namelijk ๐Ÿ™ƒ
 
Back
Top