ChatGPT als hulpje in je studio

Nog in de concept-fase, en ik heb er nog geen mening over, behalve dat t me interessant leek voor dit draadje..
 
Nog in de concept-fase, en ik heb er nog geen mening over, behalve dat t me interessant leek voor dit draadje..
Ja, het gaat hard momenteel met de ontwikkeling.
Heeft wel een voordeel @stoter; als ik op die tour ga zijn m'n tracks niet meer sloppy. :D
 
Precies dit. Breng voor de aardigheid eens een liedjesmaak-proces in kaart. Wat doe je allemaal van het eerste idee tot het exporteren van de definitieve track? Wat is echt creatief, en wat is gewoon saai en tijdrovend en kun je misschien ook automatiseren? Als je die saaie taken laat doen houd je hersencapaciteit over, die je weer kunt inzetten voor unieke menselijke vaardigheden. Zoals creativiteit.
Als muziek maken een soort van delegeren van taken wordt dan ben ik dus eigenlijk een manager in mijn eigen studio. Ik weet niet of ik die kant wel op wil.
 
Als muziek maken een soort van delegeren van taken wordt dan ben ik dus eigenlijk een manager in mijn eigen studio. Ik weet niet of ik die kant wel op wil.

Het hoeft ook niet, hè. Met een potlood, kroontjespen of typemachine kun je ook prima een boek schrijven 😉

Ik las net een interview met een thuismuzikant die een hekel had aan mixen. Ze nam haar laptop gewoon mee naar de studio en werkte samen met een ervaren engineer. Die luxe heb ik niet en dan vind ik wat assistentie op technisch vlak alleen maar handig. Niet voor het maken van de muziek zelf, maar echt voor de randzaken.
 
Iedereen een ghost producer!

1717617837134.jpeg
 
Het hoeft ook niet, hè. Met een potlood, kroontjespen of typemachine kun je ook prima een boek schrijven 😉

Ik las net een interview met een thuismuzikant die een hekel had aan mixen. Ze nam haar laptop gewoon mee naar de studio en werkte samen met een ervaren engineer. Die luxe heb ik niet en dan vind ik wat assistentie op technisch vlak alleen maar handig. Niet voor het maken van de muziek zelf, maar echt voor de randzaken.
Co-producing wordt ook veel gedaan. Ook gewoon door producers die zelf alle kennis en skills hebben. Of van die writer camps, lekker huisje huren en wat dagen muziek maken met allerlei artiesten.
 
Als muziek maken een soort van delegeren van taken wordt dan ben ik dus eigenlijk een manager in mijn eigen studio. Ik weet niet of ik die kant wel op wil.
Gek genoeg verwacht ik eerder onder druk van AI, een grote golf Live muziek.
 
Back
Top