Ableton Live 12

Ja zag iemand in een demo die een vst naar audio "in place" bounced.
Weet niet of je ook puur audio kan doen.

Dan haal ik dat m4l BIP wel :) bedankt.
 
Ik heb me ook aangemeld voor Ableton 12 wanneer kan ik dan een betaling verzoek verwachten ?
 
Sampler krijgt na 100 jaar eindelijk Round Robin.
In u-he zebra heb ik een variant daarvan voor het eerst meegemaakt als instelbare functie en ik denk dat ie daarom ook mede zo goed kan klinken.
Heb je nog wat m4L devices gevonden? Deze zitten standaard in live suite geloof ik.. speel er nu mee.

Screenshot 2023-11-28 at 22.21.12.png
 
je er zijn een hoop roundrobin devices maar dat het in sampler ( hopelijk ook simpler ) komt is wel fijn voor multisample en creatieve drum patches.
 
In u-he zebra heb ik een variant daarvan voor het eerst meegemaakt als instelbare functie en ik denk dat ie daarom ook mede zo goed kan klinken.
Heb je nog wat m4L devices gevonden? Deze zitten standaard in live suite geloof ik.. speel er nu mee.

Bekijk bijlage 3841612
Onder midi effects heb je ook nog wat opties, velocity bv.
 
  • A new Round Robin feature has been added to the Sampler device’s Zone Editor. This feature lets you cycle through samples in four different ways: Forward, Backward, Other, and Random. The Zone Editor also has a Round Robin Reset Interval selector, which resets the counter at a chosen time interval (¼ Bar, ½ Bar, 1 Bar, 2 Bars, or 4 Bars).

Alleen in Sampler.
 
Brian Funk toont 24 kleine veranderingen in Ableton 12 en echt het is ZO VET. Similar Sounds werkt direct in Drum Rack! :halleluja

 
Ableton live 13 eindelijk SLOP


Wat een onzin verkoop praat.
Tuurlijk is Slop fijn. Elke aanslag de envelopes. vcf en pitch iets anders.
Maar om nou te verkopen dat je kunt kiezen uit "OB-XA" of "Pro 5" slop is gewoon verkoop onzin.

Voor mij is niet alleen slop belangrijk maar ook wel voice algoritme. Round - Robin van voices vind ik het fijnste.
 
Nice, wat voor mij wel relaxt zou zijn om alle externe gear goed te syncen en las dat dit ook verbeterd is geloof ik
 
Weet iemand of Ableton Live 12 eindelijk de Apple Silicon efficiency cores gebruikt? Want momenteel gaat de performance er met iedere nieuwe M-generatie er op achteruit. Je koopt momenteel zelf beter een M1 Pro (aan de helft van de prijs) dan een M3 Pro…
 
Weet iemand of Ableton Live 12 eindelijk de Apple Silicon efficiency cores gebruikt? Want momenteel gaat de performance er met iedere nieuwe M-generatie er op achteruit. Je koopt momenteel zelf beter een M1 Pro (aan de helft van de prijs) dan een M3 Pro…
Ik weet wel dat de M1/M2 geoptimaliseerde sample buffer hebben op 256 samples..
 
Weet iemand of Ableton Live 12 eindelijk de Apple Silicon efficiency cores gebruikt? Want momenteel gaat de performance er met iedere nieuwe M-generatie er op achteruit. Je koopt momenteel zelf beter een M1 Pro (aan de helft van de prijs) dan een M3 Pro…

volgens, maar ik kan het verkeerd hebben, zijn efficiency cores niet echt goed voor audio, het zijn efficiency cores....

er is een raar probleem met de M3, de reeks, zeker de instap, heeft minder cores (en nog wat andere zaken...) tegenover de M2/M1.

je moet erg uitkijken wat je koopt met de M3.
 
Hoera, de goden in Duitsland hebben me toegang tot de beta van Live 12 gegeven. Dit weekend lekker mee klooien, ben benieuwd! :P
Aha, iemand met het ding daadwerkelijk 'in handen'. :okdan:

Klein vraagje, zou je een kijkje kunnen nemen bij de ondersteunde controllers? Benieuwd of ze de ondersteuning voor oudere controllers wellicht stilletjes laten verdampen, of dat ze die gewoon netjes aan boord houden (met uiteraard begrijpelijke restricties). Controllers zoals APC40 (mkI), Push 1 etc. Dank!
 
Back
Top