Wordt zelf altijd een beetje gek van de dictatuur van de warp en grid, niet kunnen loopen bv als warp uitstaat in session vind ik een beetje omgekeerde wereld. Maar dat is ook gewoon bepaald door manier van werken en decennia leven met Logic en Soundforge. Ableton kwam bij mij vooral toen ik veel meer bezig was met dansbare en dus wat nettere electronica, maar nu ik veel meer me laat leiden door spel en audio opnames van whatever is het een beetje alsof alles me tegenwerkt omdat ik niet meer zo in de grid pas.Wat bedoel je 'audio' Logic en Protools zijn veel beter in audio editing dan Ableton.
Al hoewel Ableton nu wel beter is geworden. Kan ik nog steeds niet makkelijk by slicen en stiltes weghalen. ( don't mention sampler/simpler)
Dat is een belangrijk feature die al sind 1902 in Logic en Protools zit.
Gelukkig kunnen we wel tot in de sample inzoomen. ( das ook pas recent )
Ik ken ableton heel goed maar doe niet veel aan muziek programeren.
Ik probeer veelal handgemaakte muziek te maken.
Het zij akkoestisch of electronicsch.
Over ge-edite muziek klinkt voor mij voor geen meter.
Dat Audio editing in ableton zuigt komt omdat het juist zo sterk met loop in time is.
Het is of / of..
Ik zou graag als "warp" uitstaat gewoon vrij kunnen editen en als ik een join doe dat ik zie audio makkelijk kan exporten.
Maar dat gaat niet. op windows iig. ( file locking )
Anyhow het is maar mijn mening.
Is een beetje een onozele discussie want we kennen elkaars insteek/context toch niet.
Misschien neem ik alleen maar 128 tracks ineens van de Jostie band op.
Wie weet :-)
Micro edits destructief op audio is niet te doen in Live, zal vast aan mij liggen, maar dat is vooral ook door het gemis van (het gemak bij) Soundforge op OSX.