Ableton Live 12

Wat bedoel je 'audio' Logic en Protools zijn veel beter in audio editing dan Ableton.
Al hoewel Ableton nu wel beter is geworden. Kan ik nog steeds niet makkelijk by slicen en stiltes weghalen. ( don't mention sampler/simpler)
Dat is een belangrijk feature die al sind 1902 in Logic en Protools zit.
Gelukkig kunnen we wel tot in de sample inzoomen. ( das ook pas recent )

Ik ken ableton heel goed maar doe niet veel aan muziek programeren.
Ik probeer veelal handgemaakte muziek te maken.
Het zij akkoestisch of electronicsch.
Over ge-edite muziek klinkt voor mij voor geen meter.

Dat Audio editing in ableton zuigt komt omdat het juist zo sterk met loop in time is.
Het is of / of..
Ik zou graag als "warp" uitstaat gewoon vrij kunnen editen en als ik een join doe dat ik zie audio makkelijk kan exporten.
Maar dat gaat niet. op windows iig. ( file locking )

Anyhow het is maar mijn mening.
Is een beetje een onozele discussie want we kennen elkaars insteek/context toch niet.
Misschien neem ik alleen maar 128 tracks ineens van de Jostie band op.
Wie weet :-)
Wordt zelf altijd een beetje gek van de dictatuur van de warp en grid, niet kunnen loopen bv als warp uitstaat in session vind ik een beetje omgekeerde wereld. Maar dat is ook gewoon bepaald door manier van werken en decennia leven met Logic en Soundforge. Ableton kwam bij mij vooral toen ik veel meer bezig was met dansbare en dus wat nettere electronica, maar nu ik veel meer me laat leiden door spel en audio opnames van whatever is het een beetje alsof alles me tegenwerkt omdat ik niet meer zo in de grid pas.

Micro edits destructief op audio is niet te doen in Live, zal vast aan mij liggen, maar dat is vooral ook door het gemis van (het gemak bij) Soundforge op OSX.
 
Voor iedereen die het een magere update vind. Ik heb zelf een software bedrijf en ik wilde voor onze software een nieuwe look and feel.
Ik kan je vertellen dat dit veruit het allermeeste werk is geweest wat we ooit aan de software hebben gehad. Wij hebben, net als Ableton, een eigen gemaakte interface (GUI).
Dat is leuk, want je kan het helemaal naar je hand zetten, maar man, man, man, wat een werk was dat. Zou het niet graag nog een keer overdoen.
(voor de techneuten onder ons, de software is volledig in huis gemaakt en geschreven in C++)
Klopt en zeker als niet overal de scheiding tussen GUI en logica even goed zit. Het is een rotklus. Maar daarna als je het goed opzet kan je relatief eenvoudig doorontwikkelen. Maar dat is vaak een grote als.
 
Ik heb de afgelopen dagen even wat artikelen gelezen, eerste reviews gekeken...ik kom terug op mijn twijfel van eerder, dit is toch wel een heel solide update. De nieuwe synth lijkt me fantastisch, midi tools zijn erg uitgebreid, Roar klinkt gaaf, UI enorm verbeterd en daardoor de workflow, de pianoroll is nu echt zeer goed. Ik ga zeker updaten als de officiele versie uitkomt. Wow!
 
Alleen al vanwege de nieuwe UI direct besteld.
alleen al daarom vindt ik Ableton 12 al moeite waard om hem te kopen.
Zoals de nieuwe midi slices raar dat dit er nog niet in zit in Ableton.


En de nieuwe mixer in de arrangement view :

 
Ging net naar Ableton denk upgrade gewoon… ben ik er van af en wie weet leuk maar ik klikte niet door.. ik voelde echt weerstand gewoon geen zin in weer 160 dokken. Weet niet maar moeten we niet in protest. Gewoon 50,- euro. Als Behringer hardware bakken zoals een wasp de luxe voor 155,- kan verkopen moet dit toch echt minder kunnen. Ableton is echt geen zielig bedrijfje.. Die push 3 is toch ook mad duur. Gaat echt te ver vind ik. Ga echt nooit die push kopen. Gewoon een platte computer met knoppen in een doos.. ga dan echt dawless.

Ben BF overprikkeld 😂
 
Ging net naar Ableton denk upgrade gewoon… ben ik er van af en wie weet leuk maar ik klikte niet door.. ik voelde echt weerstand gewoon geen zin in weer 160 dokken. Weet niet maar moeten we niet in protest. Gewoon 50,- euro. Als Behringer hardware bakken zoals een wasp de luxe voor 155,- kan verkopen moet dit toch echt minder kunnen. Ableton is echt geen zielig bedrijfje.. Die push 3 is toch ook mad duur. Gaat echt te ver vind ik. Ga echt nooit die push kopen. Gewoon een platte computer met knoppen in een doos.. ga dan echt dawless.

Ben BF overprikkeld 😂
Haha, sorry. Dat is mijn schuld... want ik klik in blinde hype op dit soort momenten op "Koop nu!"

Ableton weet dat...

En als het eenmaal uit is dan ga ik als een echte dorpsgek in mn ongefundeerde enthousiasme hier verhalen delen over hoe awesome het is...

Ook dit weet ableton... die hopen dat jij dan mijn subjectieve onzin leest en denkt "het zal toch wel goed zijn" en alsnog ook op 'kopen' drukt.

Je bent gewaarschuwd! 🤣

(Sorry... vrijdag avond... ik heb een bakkie op...)
 
Heb hem na al mijn gezeik hier wel besteld.

Eigenlijk vind ik het beter als je volume gewoon in het arrangement view op de track zelf kan veranderen en als ik dubbel click op de track dat je naar de mixer springt.

Maar goed...
 
Heb hem na al mijn gezeik hier wel besteld.
Ik ga het voorlopig niet doen.. heel veel funkties kun je ook M4L krijgen tsja lijkt wel of Ableton kijkt naar wat daar ontwikkeld wordt en dan zelf gaat implementeren.. ik vind 160 upgrade aso. Ga het over een half jaar natuurljk wel weer doen.. :stupid

Mooie site voor bijzondere M4L utility en meer

 
ik vind 160 upgrade aso. Ga het over een half jaar natuurljk wel weer doen.. :stupid
ja, ik vind het ook wel een pittige upgrade prijs, maar als ik dan denk hoeveel updates we hebben gekregen in versie 11 (dat zijn er best veel) dan vind ik het eigenlijk ook wel waard.
 
Back
Top