Ableton Live 12

Het zal wel aan mij liggen.
Ik vind dat Ableton zuigt en slecht werkt voor audio editing etc.
Navigeren zuigt na al die jaren nog steeds.
Het enige dat goed aan Ableton is de simpele interface. FF loop erin gooien en spelen maar.

160 euro voor de mixer in het arrangement een voor solo key en wat swing // spilt opties .... mwa.....

1700080945809.png
 
ik heb een e-mail gestuurd, vanwege dat wanneer ik nu een Push 3 zou bestellen, ik de upgrade voor €119 zou kunnen krijgen.

e-mail terug mét betaalverzoek; ik hoef "maar" €100 te betalen, wanneer Live 12 (Suite) uitkomt.

dus voor Push 3 eigenaren; sales support!

(en meer discount gekregen dan ik dacht, goed. en zeker wanneer je een Push 3 hebt, lijkt me Live 12 van belang...)
Hoe lang duurde het voor ze jouw mail hebben beantwoord? Ik wacht namelijk ook al meer dan een week op een antwoord op en technische vraag.. hopelijk gaat de sales afdeling wat sneller?
 
Hoe lang duurde het voor ze jouw mail hebben beantwoord? Ik wacht namelijk ook al meer dan een week op een antwoord op en technische vraag.. hopelijk gaat de sales afdeling wat sneller?

sale support gaat altijd sneller...
gisteren (dinsdag) rond 12:30 en vanmorgen vroeg, half 8?, kwam het antwoord + discount.

een week voor een technische vraag? dat is erg lang, zelfs geen mail ontvangen over dat het lang duurt? ik heb altijd erg goede ervaringen gehad met de technical support, soms inderdaad even wat traag in het begin. hangt van de tijd af. drukke tijd? de laatste was over mijn eerste Push 3, met een fabricage fout, en dat duurde langer dan normaal, maar géen week...

maar ik vind het lang. een push geven? (pun intended...)
 
Als je niet kan lezen kun je ook niets posten toch? 8o)

Zie mijn laaste post.
Dude, je kan me wel clownen, maar je zit eerst te verkondigen dat alles maar ruk is, en ineens, 3 berichten later ben je helemaal compleet om…

🤡
En een paar Posts later zuigt alles weer.

Ik herken t gezemel hoor, want ben zelf ook een ouwe zak die heel de dag loopt te klagen 🤣🤣

Ik ben in elk geval heel benieuwd naar alles in ableton.Gister even gerommeld voor het eerst sinds 2011 ofzo, en denk dat ableton en ik wel vriendjes worden.

Vroeger zat alles op z’n kop, maar misschien door alle YouTube vids dat ik m nu wel kan waarderen
 
Laatst gewijzigd:
ik ben niet compleet om.
Heb altijd een haat liefde relatie gehad met Ableton.
En ben een oude zak die altijd loopt te zeiken over iets nieuws en dan een tijd later er helemaal gek op is.

Man kan niet achten voor solo.
En nooit meer naar de session view.
Daar leg ik wel 160 euro voor neer. :D
 
sale support gaat altijd sneller...
gisteren (dinsdag) rond 12:30 en vanmorgen vroeg, half 8?, kwam het antwoord + discount.

een week voor een technische vraag? dat is erg lang, zelfs geen mail ontvangen over dat het lang duurt? ik heb altijd erg goede ervaringen gehad met de technical support, soms inderdaad even wat traag in het begin. hangt van de tijd af. drukke tijd? de laatste was over mijn eerste Push 3, met een fabricage fout, en dat duurde langer dan normaal, maar géen week...

maar ik vind het lang. een push geven? (pun intended...)
Ja, ik kreeg een automatische mail dat het erg druk is en dat ze graag een video zouden willen. Dus die heb ik gestuurd, daarna niets meer gehoord.
 
ik ben niet compleet om.
Heb altijd een haat liefde relatie gehad met Ableton.
En ben een oude zak die altijd loopt te zeiken over iets nieuws en dan een tijd later er helemaal gek op is.

Man kan niet achten voor solo.
En nooit meer naar de session view.
Daar leg ik wel 160 euro voor neer. :D

Herkenbaar 😇

Ik wens je toch veel meevalllers toe in de komende versie(s)! Uiteindelijk komt t goed
 
Voor iedereen die het een magere update vind. Ik heb zelf een software bedrijf en ik wilde voor onze software een nieuwe look and feel.
Ik kan je vertellen dat dit veruit het allermeeste werk is geweest wat we ooit aan de software hebben gehad. Wij hebben, net als Ableton, een eigen gemaakte interface (GUI).
Dat is leuk, want je kan het helemaal naar je hand zetten, maar man, man, man, wat een werk was dat. Zou het niet graag nog een keer overdoen.
(voor de techneuten onder ons, de software is volledig in huis gemaakt en geschreven in C++)
 
Men lijkt ook te vergeten dat het upgrade bedrag ook bestemd is voor de pakweg 3 jaar aan ondersteuning en constante updates, niet alleen voor de nieuwe features in deze specifieke major release.
De minor releases van Ableton zijn ook regelmatig veel meer dan bugfixes en uiteindelijk kan een bedrijf niet alleen leven van de aankoop van nieuwe licenties. Mensen zijn een keer voorzien.

Er zijn bedrijven die dat anders doen (FLstudio bijv. met levenslange ondersteuning wat ik ronduit indrukwekkend vind) maar bijv. ook DAW's waar je per jaar moet betalen om recht te hebben op de laatste updates wat ook flink in de papieren loopt en allerlei oplossingen daar tussenin.

Ik vind dit bedrag eens in de 3 jaar eigenlijk ontzettend redelijk.
 
ik ben niet compleet om.
Heb altijd een haat liefde relatie gehad met Ableton.
En ben een oude zak die altijd loopt te zeiken over iets nieuws en dan een tijd later er helemaal gek op is.

Man kan niet achten voor solo.
En nooit meer naar de session view.
Daar leg ik wel 160 euro voor neer. :D
Wel eens naar een andere DAW gekeken? Misschien vind je Cubase of Studio One beter? Jij doet geloof ik ook veel met gitaar toch? Ik vind Ableton vooral geschikt voor pure elektronische muziek, vooral EDM, waarbij ik Cubase of S1 of Reaper of Pro tools ik wat meer geschikt vind voor algemene muziek met instrumenten.
 
Afgezien van of het objectief een substantiële update is vanuit het werk dat de ontwikkelaar er aan had;
Of de update mager is hangt natuurlijk ook af van wat je wil van Ableton.
Als je alleen warm loopt voor een mixer-view in arrangement view of alleen interesse hebt in een nieuwe distortion device (bijvoorbeeld) en de rest interesseert je niet... tja... dan zal het mager zijn voor je misschien. De afweging of 100-150 euro de upgrade waard is, is een hele persoonlijke lijkt mij. voor mij was het een no-brainer. ik zag genoeg om enthousiast van te worden.
 
Wel eens naar een andere DAW gekeken? Misschien vind je Cubase of Studio One beter? Jij doet geloof ik ook veel met gitaar toch? Ik vind Ableton vooral geschikt voor pure elektronische muziek, vooral EDM, waarbij ik Cubase of S1 of Reaper of Pro tools ik wat meer geschikt vind voor algemene muziek met instrumenten.
Ik heb ervaring met Cubase, Reason, Pro Tools, Studio One, Logic Audio, Soundtracker etc etc etc.
Wat je zegt is wellicht zo.
Maar goed heb geen zin om te switchen van DAW.
Ik maak ook geen algemene muziek :-) Maar vrijwel geen dance.

Sorry maar automatisch gegenereerde melodieen in een daw vind ik echt kinderachtig.
Noem het generatieve. Daar doe ik ook veel mee maar wat ik gehoord heb van de demo klonk echt nergens na.

Ik ben gewoon niet zo gevoelig voor die marketing van tools die je ineens helpen wel toffe muziek te maken.

Denk dat ik ook maar ga upgraden anders mis ik dadelijk ook iets waarvan ik het niet wist.

Dit zijn de dingen die voor mij boven aan de lijst staan..

Stacked Detail Views
View styling
Mixer in Arrangement
Mixer improvements
( meer keyboard shortcuts )


Browser History ( handig )
Accessibility and navigation improvements ( leuk zeker voor mensen die het nodig hebben )
Embrace and explore tunings ( leuk )

MIDI Editing Improvements ( moeten we nog zien )

Neutraal:

Meld ( wellicht leuk )
Granulator III ( leuk, maar als je niet update dan krijg je deze niet? dus geen max4live device ? )
Roar ( leuk, houd van digitale distortion maar das geen update waard)

Negatief:

MIDI Transformations
Max for Live MIDI Tools
MIDI Generators ( stom ;-)
Expanded probability
Keys and Scales ( mwa... moeten we nog zien)
New Modulation Behavior ( moet je hier een heel stuk aan wijden ? Is maar een kleine verandering/bug fix )
New Packs Lost and Found ( don't care ... packs )
Performance Pack ( meeste dingen bestonden al lang )
Browser Tagging and Filtered Searches ( onzin als je niet je eigen wav's kan taggen. Gebruik geen Ableton sounds )
Sound Similarity Search ( marketing bull. )
New Themes ( leuk ... )
 
Ik vind het maar een magere update.
Mixer in het arrangement is wel iets wat ik heel graag wilde hebben.
Vind ik ook, de mixer onderaan in arrangementview zou wel een aanwinst zijn want ik werk 8 van de 10 keer in arrangementview, nu is het een beetje weggestopt aan de zijkant, had dan indertijd het zo gemaakt dat je in de settings een voorkeur had kunnen instellen voor aan de zijkant of onderaan, had wel handig geweest.
Voor de nieuwe devices en een paar verbeteringen in de UI vind ik het 't geld niet waard, ik heb nu suite 11 en die zit vol met devices maar ik gebruik misschien maar 25% dus voor mij vertegenwoordigt dat geen meerwaarde dus 159 euro voor een mixer vind ik het wat veel geld.
Ik wacht wel op live 13 en hoop dat je zoals nu dan van 11 naar 13 voor dezelfde prijs kan doen.
 
Het zal wel aan mij liggen.
Ik vind dat Ableton zuigt en slecht werkt voor audio editing etc.
Navigeren zuigt na al die jaren nog steeds.
Het enige dat goed aan Ableton is de simpele interface. FF loop erin gooien en spelen maar.
dit verklaart voor mij wel veel van je reacties :dubbel:

als dat echt je beeld is van wat ableton kan dan gebruik je het nauwelijks of heb je je er niet echt in verdiept. Ik gebruik ableton en cubase en waar cubase op midi vlak wel een voorsprong heeft is op audio dat toch echt wel anders naar mijn mening.

maar gelukkig hebben we voldoende keuze tegenwoordig, dus een keus voor een andere daw is zo gemaakt als die je beter ligt.
 
Wat bedoel je 'audio' Logic en Protools zijn veel beter in audio editing dan Ableton.
Al hoewel Ableton nu wel beter is geworden. Kan ik nog steeds niet makkelijk by slicen en stiltes weghalen. ( don't mention sampler/simpler)
Dat is een belangrijk feature die al sind 1902 in Logic en Protools zit.
Gelukkig kunnen we wel tot in de sample inzoomen. ( das ook pas recent )

Ik ken ableton heel goed maar doe niet veel aan muziek programeren.
Ik probeer veelal handgemaakte muziek te maken.
Het zij akkoestisch of electronicsch.
Over ge-edite muziek klinkt voor mij voor geen meter.

Dat Audio editing in ableton zuigt komt omdat het juist zo sterk met loop in time is.
Het is of / of..
Ik zou graag als "warp" uitstaat gewoon vrij kunnen editen en als ik een join doe dat ik zie audio makkelijk kan exporten.
Maar dat gaat niet. op windows iig. ( file locking )

Anyhow het is maar mijn mening.
Is een beetje een onozele discussie want we kennen elkaars insteek/context toch niet.
Misschien neem ik alleen maar 128 tracks ineens van de Jostie band op.
Wie weet :-)
 
Leuk wel om te lezen hoe dit verschillend beleeft word.

Ik heb zelf 2 jaar terug bedacht dat ik eens muziek op de PC wilde maken (met verder 0 ervaring) en las dat ik dan een DAW nodig had.
Na wat te lezen over Cubase, fL en Ableton besloot ik te gaan voor ableton. vooral vanwege de mogelijkheid om 90 dagen de volledige versie te testen en de simpele UI sprak me ook wel aan.

Toen gewoon besloten om te comitteren. niet naar andere DAWs kijken voor ik deze helemaal doorhad.
(en heb tot op de dag van vandaag nog niet geflirt met andere DAWs).
Ableton 12 is dus ook mn eerste DAW update sinds ik begon en voelt een klein beetje als een nieuwe expansie voor een computerspel waar ik nog vol in zit.

In die 2 jaar ervaar ik Ableton steeds meer als een "sandbox" voor geluiden en muziek maken... als ik iets nieuws bedenk en ga kijken of ik dat kan met Ableton, dan kan het (bijna) altijd.

uitgangspunt was dus voor mij in het begin "volledig in de box".
de DAW als uitgangspunt, als muziekmaak-centrale zeg maar.

Nu gebruik ik tegenwoordig ook hardware, maar niet zoals @flyweight (akoestisch).
Ik heb enkel apparaten (synths) die ook met MIDI aan te sturen zijn (dus ook vanuit de DAW).
Ik ben dus ook erg veel met MIDI bezig en veel minder met ruwe audio-opnames (ik neem wel eens een sequence van de analog rytm, of sample een van de hardware synths, maar vaak maak ik pas audio van de MIDI sporen als het kwa midi afspelen al lekker klinkt zodat audio bewerken niet meer heel erg nodig is).
En vanuit dat oogpunt heeft het mij nog niet teleurgesteld, en heb dan ook niet de neiging gehad om naar andere DAWs te kijken nog.

Ik vind het wel steeds leuker om ook buiten de box wat te doen, maar dat is dan vaak wat synth patches maken, en tegenwoordig wat ideetjes schetsen op de push om later op te nemen naar arrangement view achter de PC... hele andere werkwijze, hele andere wensen en belevenis waarin ik me absoluut niet creatief belemmerd voel door Ableton.

En ik heb dus zelf eigenlijk Ableton niet uitgekozen voor hoe ik werk, maar m'n werkwijze is in grote mate bepaald door hoe Ableton in elkaar zit :)
 
Anyhow het is maar mijn mening.
Is een beetje een onozele discussie want we kennen elkaars insteek/context toch niet.
Misschien neem ik alleen maar 128 tracks ineens van de Jostie band op.
Wie weet :-)
klopt, praktisch alles is een mening, maar ik begreep veel van je opmerkingen niet, en vond het wel verhelderend toen je dit zei om je posts te begrijpen waar dit weg kwam.

128 kanalen tegelijk is wel wat veel, hier in de studio heb ik er 28 tegelijk actief en dat gaat prima in ableton (maar ook in cubase, dus veel maakt het niet uit).
 
Back
Top