Ableton Live 12

Zo snap ik hem wel ja, geldt eigenlijk ook voor mij. Maar juist als je lekker in de box wilt werken met wat controllers, is dit volgens mij een prima upgrade.
 
ik heb een e-mail gestuurd, vanwege dat wanneer ik nu een Push 3 zou bestellen, ik de upgrade voor €119 zou kunnen krijgen.

e-mail terug mét betaalverzoek; ik hoef "maar" €100 te betalen, wanneer Live 12 (Suite) uitkomt.

dus voor Push 3 eigenaren; sales support!

(en meer discount gekregen dan ik dacht, goed. en zeker wanneer je een Push 3 hebt, lijkt me Live 12 van belang...)
 
ik heb een e-mail gestuurd, vanwege dat wanneer ik nu een Push 3 zou bestellen, ik de upgrade voor €119 zou kunnen krijgen.

e-mail terug mét betaalverzoek; ik hoef "maar" €100 te betalen, wanneer Live 12 (Suite) uitkomt.

dus voor Push 3 eigenaren; sales support!

(en meer discount gekregen dan ik dacht, goed. en zeker wanneer je een Push 3 hebt, lijkt me Live 12 van belang...)
Goeie tip! Ga ik ook doen
 
ik had gisteren ook een mail gestuurd...

Zit ff een filmpje te kijken van Ableton 12 en Nick Bat en denk dat ik Ableton AG ga aanklagen voor alle schijt muziek die er uit gaat komen :-)

Maar lijkt wel wat leuks tussen die midi tools te zitten.

Ook vind ik die scaler tuning support we verbazingwekkend.

Zelf gebruik ik spaartaans vst synths maar kwa sounds uit Ableton bijna niets.

Zou je je eigen samples kunnen taggen in de browser?

Zitten ook handigheden voor quatruplet swing ed in... ben een sucker voor swing....

Ik ga toch wel upgraden. denk ik
 
Laatst gewijzigd:
denk dat ik Ableton AG ga aanklagen voor alle schijt muziek die er uit gaat komen :-)
alvast sorry daarvoor! :D


ik heb ook wat filmpjes zitten kijken en ben wel enthousiast aan het worden van die roar-device, lijkt wel een distortion die bruikbaar gaat zijn voor wat stevigere experimentelere effecten voor wat ruigere experimentjes (Rift ken ik trouwens niet @Manic , ik gebruik wel een Trash 2, maar dat is volgens mij wel heel anders).
Die meld synth kan ik me nog niet goed iets bij voorstellen, ff kijken of ik daar een keer een wat meer in-depth filmpje van kan vinden. Maar is MPE, dus leuk voor op de push 3 sowieso.

Al die MIDI tooltjes weet ik ook nog niet goed. Dingen die melodie 'randomizen' of er via een vast algoritme een variatie in aanbrengen heb ik niet zoveel mee, want ik vind melodie lijntjes zelf bedenken erg leuk, en dus gebruik ik sommige van die transform/generative tooltjes vast nooit, maar de mogelijkheid om een setje akkoorden om te zetten naar een arpeggio is wellicht wel handig als je een saai setje akkoorden met een arpeggiator wil vervangen voor een setje noten waar je makkelijker een variatie of accentje in kan bouwen.
voor de rest snapte ik nog niet van al die tools alles wat het precies deed, dus wellicht onderschat ik het nut of de lol nog. ik zal sowieso alles eens rustig langslopen zodra ik er toegang tot heb.

kwa UI en QOL changes is mixer in arrangement view is wel heel lekker ook, en zoeken naar similar samples zou dat ook kunnen zijn als dat algoritme een beetje werkt.
de extra flexibiliteit om verder noteview en device view een beetje te customizen is ook welkom.

So far so good hoor. ik heb er nu al zin in.

PS slighlty off topic: Ik hoop wel dat de snelle komst van Ableton 12 ook betekent dat ze inzetten op mooie synergie met de push 3 en dat ook daar (in standalone) veel van die nieuwe features beschikbaar op komen.
Dat ding ademt potentie. Ik ben erg gecharmeerd van de mogelijkheid om flexibel muziek te maken... niet altijd achter de PC, maar ook gewoon in de huiskamer of wherever... Gisteren zat ik ook lekker met de BassStation en de Push 3 op de Salon tafel, en hoe meer functies bereikbaar worden op de push 3 hoe beter... en hoe makkelijker dat daarna terug integreerd in live 12 als ik weer achter de PC zit hoe beter.
 
PS slighlty off topic: Ik hoop wel dat de snelle komst van Ableton 12 ook betekent dat ze inzetten op mooie synergie met de push 3 en dat ook daar (in standalone) veel van die nieuwe features beschikbaar op komen.
Dat ding ademt potentie. Ik ben erg gecharmeerd van de mogelijkheid om flexibel muziek te maken... niet altijd achter de PC, maar ook gewoon in de huiskamer of wherever... Gisteren zat ik ook lekker met de BassStation en de Push 3 op de Salon tafel, en hoe meer functies bereikbaar worden op de push 3 hoe beter... en hoe makkelijker dat daarna terug integreerd in live 12 als ik weer achter de PC zit hoe beter.

absoluut niet off-topic, want de Push 3 moet juist meer synergie geven dan de Push 2.


zelfs de Push 2 gaat er op vooruit, in Live 12, maar niet zover als de Push 3, die krijgt veel meer. het is, ik herhaal, voor de hand liggend dat de integratie/synergie versterkt wordt.

Live 12 is natuurlik niet alleen interessant voor Push 3 eigenaren, maar het lijkt me, zoals, ik ergens anders zei; dat Live 12 natuurlik veel meer voor de Push 3 zal brengen.

en, zoals altijd, in de loop der tijd wordt in elke versie van Live redelik veel toegevoegd..

Ableton AG ga aanklagen voor alle schijt muziek die er uit gaat komen :-)

ook in mijn geval, mijn nederige ekskuses. maar schijt muziek is absoluut noodzakelik voor de vooruitgang van de mensheid!
 
Ja ik heb ook live sinds 9 suite fiull en moet ook 159 lappen voor een non-update.

Maar als je het de moeite niet vindt, dan koop je m toch niet? Probleem opgelost toch?! 😎😎
 
zelfs de Push 2 gaat er op vooruit, in Live 12, maar niet zover als de Push 3, die krijgt veel meer. het is, ik herhaal, voor de hand liggend dat de integratie/synergie versterkt wordt.

Live 12 is natuurlik niet alleen interessant voor Push 3 eigenaren, maar het lijkt me, zoals, ik ergens anders zei; dat Live 12 natuurlik veel meer voor de Push 3 zal brengen.
Fijn dat ze de levensduur van de Push 2 verlengen door deze dezelfde techniek te geven als Push 3. Wat Push 3 meer heeft vraag ik me dan af, behalve MPE natuurlijk. Voorlopig hou ik het bij de Push 2.

Wat me interessant lijkt is de similarity search, en kun je dan sounds uit Logic for Ipad 'mappen' naar Live en vv. En ik neem aan dat de AUv3 support blijft zodat je maar 1x een plugin hoeft te kopen (via Ipad OS store).
 
Fijn dat ze de levensduur van de Push 2 verlengen door deze dezelfde techniek te geven als Push 3. Wat Push 3 meer heeft vraag ik me dan af, behalve MPE natuurlijk. Voorlopig hou ik het bij de Push 2.

Je verwacht het wellicht niet, maar ik vind de veranderde lay-out van de knoppen en de workflow echt een enorme verbetering. Het lijkt misschien niet zo belangrijk, maar ik vind het veel logischer en intuïtiever. Dan moet ik er wel gelijk bijzeggen dat je dit met name merkt als je standalone en controller mode door elkaar gebruikt. Wat ik wel erg jammer vind is dat 12 vooralsnog geen enkele nieuwe functie brengt op de Push 3. Ik hoop dat ze daar wel wat mee aandacht aan gaan geven, want er missen best wat handige functies momenteel.
 
Je verwacht het wellicht niet, maar ik vind de veranderde lay-out van de knoppen en de workflow echt een enorme verbetering. Het lijkt misschien niet zo belangrijk, maar ik vind het veel logischer en intuïtiever. Dan moet ik er wel gelijk bijzeggen dat je dit met name merkt als je standalone en controller mode door elkaar gebruikt. Wat ik wel erg jammer vind is dat 12 vooralsnog geen enkele nieuwe functie brengt op de Push 3. Ik hoop dat ze daar wel wat mee aandacht aan gaan geven, want er missen best wat handige functies momenteel.
Hoezo geen nieuwe functie voor Push 3? Iig al 3 compleet nieuwe devices. Daarnaast ook veel updates voor bestaande devices.
 
Hoezo geen nieuwe functie voor Push 3? Iig al 3 compleet nieuwe devices. Daarnaast ook veel updates voor bestaande devices.
Als je het zo bekijkt heb je gelijk. Die komen natuurlijk ook tevoorschijn op de Push 3.
Ik doelde op functionaliteit die nu nog ontbreekt. Zoals het instellen van follow actions, om maar iets te noemen.
En vele clip settings, die nu nog onbereikbaar zijn. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Maar ik klaag verder niet hoor. Ben nog steeds dik tevreden zoals hij is. Had alleen wat extra aandacht voor de Push 3 verwacht.
 
Ik vind het wel een mooie update, met name de vele UI verbeteringen en nieuwe devices. Kon van Live 11 Suite naar 12 Suite upgraden voor €109 (ik heb Push 3), ik vind dat vrij schappelijk.
 
Als je het zo bekijkt heb je gelijk. Die komen natuurlijk ook tevoorschijn op de Push 3.
Ik doelde op functionaliteit die nu nog ontbreekt. Zoals het instellen van follow actions, om maar iets te noemen.
En vele clip settings, die nu nog onbereikbaar zijn. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Maar ik klaag verder niet hoor. Ben nog steeds dik tevreden zoals hij is. Had alleen wat extra aandacht voor de Push 3 verwacht.
Snap ik, maar ik ben er van overtuigd dat die kleine dingen ook wel komen op korte termijn.
 
Deze update doet mij vermoeden dat Ableton meer energie in Push 3 dan in Ableton op MAC/Win stopt.
Ik vind het maar een magere update.
Mixer in het arrangement is wel iets wat ik heel graag wilde hebben.
 
Ik vind het niet zo mager. Als je ziet wat er allemaal in zit is de hele gebruikersinterface toch wel flink op de schop genomen en een hoop van die 'quality of life improvements' gaan denk ik echt wel een flink verschil maken in je workflow - in positieve zin.
 
Ik vind het niet zo mager. Als je ziet wat er allemaal in zit is de hele gebruikersinterface toch wel flink op de schop genomen en een hoop van die 'quality of life improvements' gaan denk ik echt wel een flink verschil maken in je workflow - in positieve zin.
ja, zo zie ik het ook, die midi editor is flink aangepakt ook. en inderdaad die mixer op het arrangement windows is een verademing!
 
Dan nog een MPE synth erbij, die Roar lijkt me leuk en al die M4L modulator verbeteringen. MIDI generator spul moet ik nog zien, maar misschien is dat ook wel leuk. Die AI toestand waarmee je samples en presets in drumracks kunt vervangen door andere uit je library lijkt me ook handig. Misschien is het allemaal geen instant revolutionair game changer spul (wat ook niet echt te verwachten is als je al 12 versies oud bent) maar alles bij elkaar opgeteld toch een mooi pakket toevoegingen en verbeteringen die mij wel €109 (of €119 of €159) waard is/zou zijn.

Overigens vind ik MIDI 2.0 de grote afwezige hier, maar misschien komt dat later nog.
 
Back
Top