Moog wordt onderdeel van InMusic

Moog wordt onderdeel van InMusic (o.a. AKAI, Alesis, AIR). Statement op de website van Moog:


"Aan onze vrienden, artiesten, partners, medewerkers en gemeenschap:

Het is mij een genoegen en een voorrecht om u het opwindende nieuws te brengen dat Moog Music is toegetreden tot de inMusic-familie.

Met zijn gevarieerde selectie van innovatieve bedrijven in de muziektechnologieruimte, staat inMusic bekend om zijn toewijding aan het ontwikkelen van hoogwaardige uitvoerings- en productie-instrumenten voor muzikanten over de hele wereld. We zijn verheugd om deel uit te maken van deze groep getalenteerde, gelijkgestemde mensen die onze missie ondersteunen terwijl we doorgaan met het ontwerpen en bouwen van 's werelds best klinkende elektronische muziekinstrumenten.

Toegewijd aan het handhaven van de geluids-, kwaliteits- en productiefilosofie waar Moog bekend om staat, kan inMusic oplossingen bieden ter ondersteuning van de gebieden die voortdurende uitdagingen zijn geweest voor ons bedrijf als klein productiebedrijf. Deze nieuwe samenwerking geeft ons toegang tot het efficiënte wereldwijde distributie- en supply chain-netwerk van inMusic, terwijl we inMusic en de aan haar gelieerde merken een diepgaande expertise op het gebied van analoge synthese bieden.

Met de productontwikkeling die nog steeds wordt geleid door Steve Dunnington, een oude Moog-ingenieur en voormalig student van Bob Moog, zijn we er trots op dat we het ontwerpen, ontwerpen en bouwen van instrumenten in onze geboorteplaats Asheville, North Carolina, VS, kunnen houden.

Onze nieuwe partners bij inMusic, gevestigd in Cumberland, Rhode Island, zullen een buitengewone schat aan kennis en ervaring meebrengen om onze inspanningen te ondersteunen en voort te bouwen op onze 70-jarige erfenis.

De recente gesprekken die ik heb gehad met de CEO van inMusic, Jack O'Donnell, waren op zijn zachtst gezegd inspirerend. Jack deelde met mij de verhalen van zijn eerste synthesizer, een Moog modulair systeem, en de impact van dit instrument en Bob's visie op zijn carrière. We hadden onlangs de gelegenheid om Jack in de Moog-fabriek te ontvangen en met hem de passie en toewijding te delen die ons kleine team dagelijks in ons werk brengt.

We zijn verheugd om u kennis te laten maken met de vele innovatieve hardware- en software-instrumenten die ons team aan de horizon heeft. Deze samenwerking met inMusic stelt ons in staat om nieuwe gemeenschappen te bereiken en de grenzen van muziektechnologie te blijven verleggen. Het vinden van een partner die onze waarden, missie en nalatenschap eerbiedigt, is een grote zegen voor ons bedrijf en onze gemeenschap.

De toekomst ziet er rooskleurig uit voor Moog en de ongelooflijke gemeenschap die onze instrumenten en alles waar we voor staan heeft omarmd. We zijn dankbaar voor uw loyaliteit en steun onderweg, en we kunnen niet wachten tot u alles ziet (en hoort) wat u te wachten staat."

1686665148537.png
 
Doorgaans is het meestal zo dat productie medewerkers ontslagen worden en dat ontwerp en ontwikkelaars zelf ontslag nemen.

Het is inderdaad de vraag of de ontwerpers en ontwikkelaars er op deze manier nog wel lol in hebben om voor het bedrijf te blijven werken...
 
Er waren zelfs voor de overname al een aantal belangrijke ontwerpers/ontwikkelaars vertrokken, zoals Amos Gaynes, toch een beetje de vader van de Moog One.
 
Er waren zelfs voor de overname al een aantal belangrijke ontwerpers/ontwikkelaars vertrokken, zoals Amos Gaynes, toch een beetje de vader van de Moog One.

Zagen ze de bui al hangen? En hebben ze elders onderdak gevonden?
 
De mensen die ontslagen zijn, zijn enkel productie medewerkers. Dat is doorgaans laag geschoold werk. Er is niets bekend over ontslagen op de ontwerp/ontwikkel afdeling.
Ja, elke sukkel kan een synth in elkaar schroeven. Behalve wij. Daarom krijgen ze ook aandelen ipv salaris. Ontwikkelaars kunnen altijd nog voor Tiktok gaan werken. Of in een Tesla gaan wonen.
 
Nou ja, ik denk dat de meesten van ons dat inderdaad wel kunnen, zeker na wat instructie. Het komt vaak genoeg voor dat je een klein aantal vaste krachten hebt die alle ins en outs weten maar dat de bulk van het werk gewoon wordt uitbesteed aan arbeidsmigranten of inderdaad overzee wordt gedaan in Aziatische landen en/of door robots. Iedereen die een instructie op kan volgen en geen ongelukkige motoriek heeft kan iets assembleren. Dat is toch een heel ander vak dan het probleemoplossen dat een designer of engineer doet. De aandelen waren, zoals eerder en elders vermeld, een behoorlijke wassen neus en meer bedoeld als een pensioenregeling waarop de vorige eigenaar even lekker gecasht heeft (verkopen aan verzekeringsmaatschappij en medewerkers 'kochten' zich daar dmv werkuren vervolgens weer in).
 
De mensen die ontslagen zijn, zijn enkel productie medewerkers. Dat is doorgaans laag geschoold werk. Er is niets bekend over ontslagen op de ontwerp/ontwikkel afdeling.
die zijn al enkele maanden geleden vertrokken uit "eigen initiatief"
 
Ik HOOP dat InMusic Moog nieuw leven inblaast, nieuwe synths ontwikkelt en ze voor meer concurrerende prijzen op de markt kan brengen.
Maar ik VREES dat dit in de huidige markt niet rendabel zal zijn en dat InMusic de naam Moog alleen nog te gelde kan maken door t-shirts, bekers en stickers met de naam Moog er op uit te brengen.
 
lekker boeiend allemaal. we worden platgebombardeerd met synths in elke prijscategorie, toptijd toch?
bedrijven worden opgeslokt en na een klein rondje meuk voor de massa is er niets meer van over. andere kleine bedrijfjes springen in het gat en dat herhaalt zich dan. gaat toch met alles zo.
legacy is emotionele bagage en daarbij wordt de legacy van de oude meuk alleen maar groter nu, dus iedereen kan lekker door blijven kwijlen
 
Klinkt als het begin van de story of Rhodes....
Roland kocht de boel op... kwam met 5 toetsenboorden... VK1000, Mk60, Mk 80, 660, 760... beetje kopieen van het Roland assortiment... en het was over...
Leuk dat Rhodes weer terug is... Jammer van de prijs :dubbel: :dubbel:
 
Misschien zullen we ooit wel eens moeten toegeven dat de bedrijfsstrategie van Roland, om volop in te zetten op digitaal, waarschijnlijk nog niet zo slecht was. De analoge synth markt is misschien wel kleiner dan sommige fora doen vermoeden. En zeker het wat duurdere segment.
 
Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Misschien zullen we ooit wel eens moeten toegeven dat de bedrijfsstrategie van Roland, om volop in te zetten op digitaal, waarschijnlijk nog niet zo slecht was. De analoge synth markt is misschien wel kleiner dan sommige fora doen vermoeden. En zeker het wat duurdere segment.
Een vreemde gedachte: inmusic's Moog met ACB technique...
 
Voor alle duidelijkheid, dat was natuurlijk niet het punt dat ik wilde maken. We (ik) hebben Roland de afgelopen jaren meermaals vervloekt omdat ze niet op de analoge trein sprongen, maar misschien was dat wel een juiste afweging van de investering, het risico en het mogelijke rendement als je ziet hoe moeilijk Moog het heeft. Anyhow, laat ik het daar maar bij houden. Ik heb trouwens een paar lekkere Moogs in huis en geen enkel ACB bakje.
 
Voor alle duidelijkheid, dat was natuurlijk niet het punt dat ik wilde maken. We (ik) hebben Roland de afgelopen jaren meermaals vervloekt omdat ze niet op de analoge trein sprongen, maar misschien was dat wel een juiste afweging van de investering, het risico en het mogelijke rendement als je ziet hoe moeilijk Moog het heeft. Anyhow, laat ik het daar maar bij houden. Ik heb trouwens een paar lekkere Moogs in huis en geen enkel ACB bakje.
Commercieel gezien en voor kostenbesparingen zou inMusic deze weg kunnen gaan. Het is ook de vraag hoe ze Behringer zien? Het blijft ladderdik kijken...
 
Ik kocht al geen behringer meer noch moog, en na t kijken vh filmpje gaat dat enkel nog meer gemotiveerd zijn.
no winners here, carry on. Jammer
Mensen zoals Amos komen elders vast wel weer een verschil maken.
 
Pff Benn Jordan. Die trek ik geen 5 minuten, laat staan bijna 20. Is er een samenvatting?
 
Pff Benn Jordan. Die trek ik geen 5 minuten, laat staan bijna 20. Is er een samenvatting?
Ja hoor: America is great! Capitalism sucks. Moog is the best. Behringer the worse.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Samenvatting: Behringer jat alles en heeft samen met sweetwater/ gearmusic en wat andere graaiers moog de nek om gedraaid .
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Back
Top