WMD houdt er mee op

Naast de introductie van drie nieuwe modules geeft WMD aan dat ze gaan stoppen:

"Wij bij WMD zijn zo dankbaar voor de steun die u ons de afgelopen 17 jaar hebt gegeven. We hebben apparatuur gemaakt die de grenzen van elektronische muziek heeft verlegd, die zijn weg heeft gevonden naar de installaties van ongelooflijke mensen die we respecteren, waardoor ze muziek hebben kunnen maken die we koesteren, die ons inspireert om meer apparatuur te maken. Een mooie cirkel van inspiratie en dankbaarheid. Dus we danken u voor uw hulp bij het manifesteren van onze visie.

Het zijn moeilijke tijden voor iedereen. De toestand van de wereld heeft onze verkoopcijfers vernietigd terwijl de bedrijfskosten blijven stijgen. We hebben veel nieuwe ontwerpen in de pijplijn die helaas niet kunnen worden gemaakt vanwege het wereldwijde tekort aan onderdelen. Ons bedrijf is afhankelijk van de ontwikkeling van nieuwe innovatieve producten op het gebied van hardware en we hebben gezien dat onze doorlooptijden voor onderdelen van maanden tot jaren zijn teruggedrongen, en het is niet te voorspellen of sommige daadwerkelijk zullen komen. Dit maakt plannen voor de toekomst onmogelijk en de ontwikkeling van nieuwe producten onbevredigend.

Met het risico om verder in de schulden te komen zonder dat het "einde" in zicht is, zijn we tot de conclusie gekomen dat de enige optie is om onze productiefaciliteit af te bouwen, met het plan om tegen eind 2022 te sluiten. We zouden willen dat we de zaken gaande konden houden , dat we een ander pad zouden kunnen zien, maar de stress alleen al is schadelijk geweest voor onze geestelijke gezondheid, en ons gebrek aan inkomend geld maakt het alleen maar erger."

Erg jammer, ze maakten mooie spulletjes.

Hele nieuwsbericht:

1660598772905.png

Erg jammer. WMD vond ik nu juist erg innovatief. Niet alleen maar standaard modules die iedereen al maakt.

Idd jammer. Heb een paar leuke modules.

Denk dat veel meer bedrijven last hebben. Nieuw spul wat twee edities geleden op Superbooth werd geïntroduceerd heeft het levenslicht nog niet gezien.

Hmm 🤔 de performance mixer op mijn lijstje wordt zo wel erg lastig te verkrijgen, maar hopen op een 2e handse of dat men tzt toch een doorstart maakt….

Had al zo'n vermoeden. Eind maart zag ik bij een aantal shops dat heel wat WMD modules uitverkocht waren, uit het assortiment of de status levertijd onbekend hadden. Dus ik heb op dat moment gelukkig nog even een aantal WMD modules nieuw kunnen scoren. Achteraf dus een verstandige keuze geweest. Ze hebben toch wel heel wat unieke en nuttige modules die anderen simpelweg niet maken.

Ook foute boel bij MOD.

Dear backers

I am very sad to announce that MOD Devices GmbH has reached the end of its line.
After 24 dreadful months of continuous impacts, from the COVID pandemic, the semiconductor shortage, and the Ukraine war, the company has exhausted all of its options to keep operating.

It is not yet the end of the MOD though.

Part of the founders, team, and shareholders believe very much in the project and a reboot is being put in place, with fundraising for a fresh company. More than half of the minimum required funding has already been secured. The outstanding crowdfunded units are, of course, included in the planning.

Does it mean it is all good? No. Not at all. There is a chance that it all falls apart.

In order to be all good to go, we need to make a successful reboot and the next 2 weeks are critical.

I kindly invite you to join our forum where you can speak directly to us and also the other members of the MOD community. This is a critical phase and we want to hear from all stakeholders, but we can only do that if we are all in the same space.

The following forum topic was created to become the central point of discussion regarding this reboot, possible new ownership, and direction of the project, and, most important, how it will affect the outstanding deliveries.

https://forum.moddevices.com/t/mod-i...reboot/8210/23

I will bring updates regarding the reboot in the next two weeks. In the meantime, I wish we can meet at our forum.

I am sad that I do not bring better news

2e Performance Mixer nu volledig geïntegreerd in mijn modular. Ik kan echt geen alternatief bedenken voor wat de PM biedt. Echt klote dat WMD moet stoppen.

Spent a good chunk of the afternoon rethinking and rewiring the modular area of my studio, making full use of my 2 #WMDevices Performance Mixers and my 2 BEAR modules 4x4 Matrix Mixers.

I can route 2x 2 AUX sends from the PM's to 14 modular effects and processors, I have 3 AUX sends from the K2 coming into the modular system and I have 2x 2 stereo lines from the PM's + 2x mono CUE per PM going back to separate channels on the K2.

You can check out the matrix specifically for the modular mix setup on the second image.

Very happy with this setup, fully integrated with the rest of my studio! 😎
88077443-4FAE-4E20-AE27-AE9856690050.jpeg

A7B71282-4FB0-4027-932C-AFB06571D2DB.jpeg

Erica synths geeft een aantal Hexinverter producten een doorstart
In September 2022 Stacy Gaudreau - the founder of Hexinverter Électronique, announced closing down the operations at a yet undetermined date within 2023. Unfortunately the recent supply chain issues have created an unsustainable climate for small scale electronics manufacturers.
Following their announcement Erica Synths in cooperation with Hexinverter Électronique saw a way for their incredible and truly unique music instruments to keep on inspiring musicians and finding home in countless studios to come. We strongly believe the effort and innovation incorporated in Hexinverter Électronique eurorack modules is far too great to prematurely become history.
Erica Synths will take over the manufacturing, sales and support* of the following Hexinverter Électronique modules: Mutant Brain (now available @ SHOP), Mindphaser and Mutant Machine (within 2023).
*While retaining all functionality of Hexinverter Électronique modules, Erica Synths redesigned the hardware of modules and will provide support for reissue modules only.

Heb ík het mis, of heb je dit in het foute topic gezet?
Zou leuk zijn als iemand WMD ook overneemt natuurlijk
Edit: ik zie nu dat iemand het ook over hexinverter had inderdaad. Wel de moeite van een nieuw draadje, niet?

Heb ík het mis, of heb je dit in het foute topic gezet?
Zou leuk zijn als iemand WMD ook overneemt natuurlijk
Edit: ik zie nu dat iemand het ook over hexinverter had inderdaad. Wel de moeite van een nieuw draadje, niet?
Opzich wel, een nieuw topic aanmaken volgens de gestelde richtlijnen gaat wat meer tijd inzitten. Voor mij is dat nu niet heel handig door omstandigheden.

Back