Moog wordt onderdeel van InMusic

Moog wordt onderdeel van InMusic (o.a. AKAI, Alesis, AIR). Statement op de website van Moog:


"Aan onze vrienden, artiesten, partners, medewerkers en gemeenschap:

Het is mij een genoegen en een voorrecht om u het opwindende nieuws te brengen dat Moog Music is toegetreden tot de inMusic-familie.

Met zijn gevarieerde selectie van innovatieve bedrijven in de muziektechnologieruimte, staat inMusic bekend om zijn toewijding aan het ontwikkelen van hoogwaardige uitvoerings- en productie-instrumenten voor muzikanten over de hele wereld. We zijn verheugd om deel uit te maken van deze groep getalenteerde, gelijkgestemde mensen die onze missie ondersteunen terwijl we doorgaan met het ontwerpen en bouwen van 's werelds best klinkende elektronische muziekinstrumenten.

Toegewijd aan het handhaven van de geluids-, kwaliteits- en productiefilosofie waar Moog bekend om staat, kan inMusic oplossingen bieden ter ondersteuning van de gebieden die voortdurende uitdagingen zijn geweest voor ons bedrijf als klein productiebedrijf. Deze nieuwe samenwerking geeft ons toegang tot het efficiënte wereldwijde distributie- en supply chain-netwerk van inMusic, terwijl we inMusic en de aan haar gelieerde merken een diepgaande expertise op het gebied van analoge synthese bieden.

Met de productontwikkeling die nog steeds wordt geleid door Steve Dunnington, een oude Moog-ingenieur en voormalig student van Bob Moog, zijn we er trots op dat we het ontwerpen, ontwerpen en bouwen van instrumenten in onze geboorteplaats Asheville, North Carolina, VS, kunnen houden.

Onze nieuwe partners bij inMusic, gevestigd in Cumberland, Rhode Island, zullen een buitengewone schat aan kennis en ervaring meebrengen om onze inspanningen te ondersteunen en voort te bouwen op onze 70-jarige erfenis.

De recente gesprekken die ik heb gehad met de CEO van inMusic, Jack O'Donnell, waren op zijn zachtst gezegd inspirerend. Jack deelde met mij de verhalen van zijn eerste synthesizer, een Moog modulair systeem, en de impact van dit instrument en Bob's visie op zijn carrière. We hadden onlangs de gelegenheid om Jack in de Moog-fabriek te ontvangen en met hem de passie en toewijding te delen die ons kleine team dagelijks in ons werk brengt.

We zijn verheugd om u kennis te laten maken met de vele innovatieve hardware- en software-instrumenten die ons team aan de horizon heeft. Deze samenwerking met inMusic stelt ons in staat om nieuwe gemeenschappen te bereiken en de grenzen van muziektechnologie te blijven verleggen. Het vinden van een partner die onze waarden, missie en nalatenschap eerbiedigt, is een grote zegen voor ons bedrijf en onze gemeenschap.

De toekomst ziet er rooskleurig uit voor Moog en de ongelooflijke gemeenschap die onze instrumenten en alles waar we voor staan heeft omarmd. We zijn dankbaar voor uw loyaliteit en steun onderweg, en we kunnen niet wachten tot u alles ziet (en hoort) wat u te wachten staat."

1686665148537.png
 
Allemaal mooi en wel maar behringer heeft wel de krenten uit de pap gepikt en met de crises en de sowieso al erg kleine winstmarges heeft dat zeer zeker bijgedragen aan de teloorgang van moog
En wat je daarvan vind mag hezelf weten , maar zo is het wel gebeurd .
Moog heeft het op veel gebieden ook laten liggen.
Ze hebben kansen laten liggen. De DFAM etc kwamen laat en waren nog steeds wat aan de prijs vergeleken de concurenten.
Denk Eurorack bv.
Zo is er nooit een VCO module gekomen.
Tja gemiste kans zakelijk gezien denk ik.

Die Ben Jorden video hoef ik niet te zien want daar ga ik toch niets uithalen.

Ik heb Moog altijd links laten liggen want:
- vroeger had ik geen geld
- nu heb ik geld en is het zo aan de prijs dat ik het nog niet wil.
Heb de Moog One serieus overwogen.
De Model D en Korg MS20 zijn de eerste synth waar de liefde voor analoog is begonnen.
Maar goed heb ook geen plek meer.
 
Ja , het ongevraagd copieëren van andermans succesproducten , liefst van kleinere firma’s die je juridisch makkelijk aan kan , moet allemaal kunnen, hadden ze maar sterker moeten zijn , is volkomen legaal en geen enkel negatief effect op de omzet van de oorspronkelijk ontwikkelaar/ producent

Toch?

Maak dat mackie, yamaha, intellijel, brains, moog , jaspers, korg etcetcetc en de kat maar even wijs 😊 allemaal schaamteloos gekopieerd en vervaardigd olv mr uli ergens in donker china ..

Moog is dood, Lang leve het kapitalisime en de grote bully

( dadelijk klaagt hij mij ook aan net als die andere internetgebruikers die het waagden hem te bekritiseren ( maar ook dat is volkomen legitiem natuurlijk ?)
 
Ja , het ongevraagd copieëren van andermans succesproducten , liefst van kleinere firma’s die je juridisch makkelijk aan kan , moet allemaal kunnen, hadden ze maar sterker moeten zijn , is volkomen legaal en geen enkel negatief effect op de omzet van de oorspronkelijk ontwikkelaar/ producent

Toch?

Maak dat mackie, yamaha, intellijel, brains, moog , jaspers, korg etcetcetc en de kat maar even wijs 😊 allemaal schaamteloos gekopieerd en vervaardigd olv mr uli ergens in donker china ..

Moog is dood, Lang leve het kapitalisime en de grote bully

( dadelijk klaagt hij mij ook aan net als die andere internetgebruikers die het waagden hem te bekritiseren ( maar ook dat is volkomen legitiem natuurlijk ?)

Misschien moet je jezelf nog 100x herhalen met dezelfde holle retoriek en leuzen ipv op de inhoud te reageren en een echte discussie te voeren, dan komt het wel over. Ik ben er wel klaar mee nu.
 
"Maar goed Nap, als je er dan zoveel van weet jij arrogante blaaskaak, waar denk JIJ dan dat het fout is gegaan?" Goeie vraag. Ik heb natuurlijk geen inzicht in wat zich binnen Moog allemaal afspeelt behalve de artikelen en forumposts, maar op basis van die beperkte informatie zou ik het in eerste instantie in deze factoren zoeken:
  • Je brengt een reissue uit van je meest succesvolle en beroemde product maar geeft het al bij voorbaat op omdat de concurrent met een goedkope plastic prul variant uitkomt - waarom geloof je niet in je eigen product? Die serie is nu, binnen 5 jaar, bijna het dubbele waard geworden op de tweedehands markt dus ze hadden er makkelijk veel meer kunnen maken en verkopen. De vraag was er gewoon en is er nog steeds - geruige de nieuwe serie die nu wordt uitgebracht voor bijna het dubbele(!) van de vorige keer.
  • Je bent een premium brand gericht op vermogende muzikanten, waarbij ongetwijfeld ook veel wat oudere en meer conservatieve types zitten, maar in je marketing gebruik je bijna alleen maar woke tuinbroekfiguren met paars geverfd haar die eruit zien alsof ze net van school af zijn en meer op zoek zijn naar zichzelf dan een nieuwe synth. Mismatch.
  • Je brengt een synth van 8.5k (inmiddels 11k) uit en belooft deze met de community verder uit te ontwikkelen en vervolgens release je 1 update per jaar waar bijna alleen maar bugfixes inzitten en in 2018 beloofde features nog steeds ontbreken.
  • Je maakt een website dat een absoluut gedrocht is in het gebruik en waarbij vaker niet dan wel gereageerd wordt op berichten via chat of mail - ook als het over serieuze issues met je gear gaat.
  • Je brengt een paar leuke instap-analoogjes uit in het al bijzonder drukke rond-de-vijf-euro-segment. Je belangrijkste onderscheidende vermogen ten opzichte van de concurrentie is dat je er geen MIDI instopt.
  • Je stopt je vingers in je oren als mensen vragen om Moogerfooger reissues, ondanks dat ze op de tweedehands markt 3x zo duur zijn als bij introductie.
  • Maar je komt wel met een softwareversie waarbij je de early adopters een klap in het gezicht geeft door ze binnen 2 maanden al zwaar in de bonus te gooien.
Conclusie: Het is de schuld van Behringer.
Ik denk dat je hiermee wel de vinger op de zere plek legt voor wat betreft de factoren waar Moog zelf invloed op had. Dit in combinatie met moeilijke marktomstandigheden is gewoon einde verhaal als de reserves op zijn.
 
Inderdaad. Het economisch klimaat was niet in hun voordeel. En de machtsconcentratie van een aantal grote distributeurs (Sweetwater) is sowieso niet gezond. Ook niet voor ons als klant denk ik. Maar Moog heeft zichzelf toch ook wel een paar keer in de eigen voet geschoten. Die Moog One was onnodig complex. Voor een eenvoudige(re) Moog poly aan een haalbare prijs was ik zeker overstag gegaan. Of een standalone versie van de Matriarch delay. Of Eurorack versies van de Moogerfoogers. Ze waren misschien een tikkeltje te eigenwijs. Nu ja, Moog blijft bestaan. Even afwachten hoe het loopt wanneer de gemoederen wat bekoeld zijn.
 
Misschien moet je jezelf nog 100x herhalen met dezelfde holle retoriek en leuzen ipv op de inhoud te reageren en een echte discussie te voeren, dan komt het wel over. Ik ben er wel klaar mee nu.
Nou ,” holle retoriek”, vindt eerder dat je zwamt in de ruimte, om de hete brei heen kletst en koste wat kost gelijk wilt krijgen.😊

Ben het wel met je eens dat ik er nu wel klaar mee ben .( discussie beeindigt 👍)
 
Het grote gevaar van je richten op het topsegment van de markt is dat er maar één kink in de kabel hoeft te komen en je bedrijf ligt op z'n gat.
Als er één chip of potmeter niet leverbaar is heb je al een probleem, want al je kapitaal ligt vast in een apparaat wat je niet kan leveren, terwijl je kosten (personeel) wel gewoon doorgaan. Of een haperend besturingssysteem, een tekort aan kartonnen dozen, een pandemie, enz.

Moog had de kennis die ze in huis hebben ook (in afgeslankte vorm) in goedkopere synths kunnen bouwen. Kijk naar Roland, ze melken hun Zen systeem helemaal uit. Van grooveboxen tot instap synths, zo spreid je het risico.
 
Hebben ze toch altijd gedaan? Met de MicroMoog, Concertmate, Prodigy, Phatty's, Mavis. Aan de instrumenten range en prijsstelling heeft het niet gelegen, gewoon een slecht gemanaged bedrijf.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Hebben ze toch altijd gedaan? Met de MicroMoog, Concertmate, Prodigy, Phatty's, Mavis. Aan de instrumenten range en prijsstelling heeft het niet gelegen, gewoon een slecht gemanaged bedrijf.
Ik bedoel recent. Maar met een "All American" instelling redden ze het sowieso niet t.o.v. fabrikanten die hun onderdelen overal vandaan halen.
 
Matriarch, Grandmother, Sub(sequent) 37, Sub(sequent) 25 etc. zijn allemaal relatief betaalbaar. Hun aanbod onder de 1000eu is wel vrij schraal vind ik, zoals in mijn vorige post - geen MIDI (al is het alleen maar om je clock te syncen) in je bakjes stoppen zorgt ervoor dat je meteen van een heleboel verlanglijstjes afvalt, zeker als er zoveel alternatieven zijn.
 
Tsja, geen MIDI is wat puristisch. Maar het dwingt je wel om op een andere manier met je instrument om te gaan. Ook wel eens goed voor je. Meeste eurorack modules hebben ook geen MIDI en dat gedoe met die Expert Sleepers en DAW doe je ook niet voor je lol. Dat gezegd, ik heb bij de Mother/DFAM/Subharmonicon set wel een Crave en een Edge. Maar die heb ik natuurlijk voor mijn zoontje gekocht.
Waarom zou je in het < 1000 euro segment gaan klooien als de markt daar zo vol is? Moet je weer gaan investeren in productiecapaciteit om voldoende over te houden om je ontwikkeling te financieren.
 
Tsja, geen MIDI is wat puristisch. Maar het dwingt je wel om op een andere manier met je instrument om te gaan.
Ik bedoel meer te zeggen dat als je een beginner/hobbyist bent die op de centjes wil/moet letten (en die zullen dus veelal in die <1000eu vijver vissen) je dan toch op zijn minst een toestel met ingebouwde sequencer wilt die je gewoon vanaf je DAW of ander drumbakje kunt synchroniseren zonder gedoe en extra kastjes en weet ik wat. Als er dan tig toestellen zijn die dat wél kunnen is de keuze misschien snel gemaakt. Bij eurorack modules vind ik het logischer omdat je daar je hele ecosysteem omheen bouwt, maar zo'n DFAM of Mother 32 wordt als zelfstandige desktopunit verkocht dus dan is een basale MIDI implementatie toch wel het minimum dat je mag verwachten. Met een beetje fatsoenlijke MIDI had ik misschien zelf wel een DFAM gekocht, nu heb ik die niet.
 
Laatst gewijzigd:
Ik bedoel meer te zeggen dat als je een beginner/hobbyist bent die op de centjes wil/moet letten (en die zullen dus veelal in die <1000eu vijver vissen) je dan toch op zijn minst een toestel met ingebouwde sequencer wilt die je gewoon vanaf je DAW of ander drumbakje kunt synchroniseren zonder gedoe en extra kastjes en weet ik wat. Als er dan tig toestellen zijn die dat wél kunnen is de keuze misschien snel gemaakt. Bij eurorack modules vind ik het logischer omdat je daar je hele ecosysteem omheen bouwt, maar zo'n DFAM of Mother 32 wordt als zelfstandige desktopunit verkocht dus dan is een basale MIDI implementatie toch wel het minimum dat je mag verwachten. Met een beetje fatsoenlijke MIDI had ik misschien zelf wel een DFAM gekocht, nu heb ik die niet.
Maar dit is toch puur arrogantie? Het is niet zo dat ze de kennis niet in huis hadden om MIDI in te bouwen. En het hoeft ook niet opeens €100,- meer te kosten.
 
Hopelijk gaan Yamaha binnenkort ook over kop nu dat Uli de BX700…. Want Korg heeft het al 2x geprobeerd met de Volca FM’s… wat een dark bedrijf met evil klanten….

Een wonder dat Roland nog bestaat nadat Uli quasi elke 40 jaar oude x0x synth gecloned heeft. Zal zeker te danken zijn aan een hele batterij advocaten en niet aan de markt en bedrijfsstrategy van Roland…
 
Nou nou nou. Op een gitaar zit toch ook geen pitch to midi converter? Op de Behringer nagebakjes zit ook maar een zeer rudimentaire Midi implementatie. Sjaaande! Wij eisen volledig automatisering van alle knoppen. En de Mother-32 snapt best nog wat MIDI signalen Moog Mother-32 . Subharmonicon ook maar daar ga je geen Keystep aan hangen. DFAM is inderdaad het domme zusje van de set, maar de Edge komt ook niet veel verder dan niveau 1985. En als ik mijn 808 wil verkopen beginnen ze te zeiken dat er een MIDI kit in zit, het is ook nooit goed.
 
DFAM is inderdaad het domme zusje van de set

Is dan nu niet eenmaal het lot van de drummer in iedere band?

Zeker als ie van een andere moeder is…
 
die mailtjes van ze waren ook zo lekker divers en inclusief, bijna op het sneue af....
altijd van die moeilijk kijkende havermelktypes met een gebreide trui in regenboog kleuren.

Dat spreekt ook niet iedereen aan zullen we maar zeggen.

Die website waar je door drie hoepels moet springen voor een account/reg/dl van je spul, ik heb er nog migraine van.

HW waar je borden in moest wisselen voor een officiele expander (minimoog voyager mk1) De electric serie met een ledpanel met 200 branduren en een draaiknop voor de intensiteit
Moogerfoogers met belachelijk dure rackkits, het hele lange bos haar met krullen gehalte wat om het merk heen hangt.
Amos was wel positief om mee in contact te zijn, de rest heeft niet zon beste indruk achtergelaten.

En ja Behringer heeft laten zien dat het vooral hype is die extreem dure analoge bakken.

Ik ben de eerste die toegeeft dat behringer ook erg bedenkelijk is om andere redenen, maar niet dat ze hun publiek afzetten.
 
Ik had een kwartiertje stuk te gooien, dus ik dacht dan toch maar eens dat hele filmpje van Benn Jordan te bekijken.
Het wordt al snel puur een anti Behringer pamflet dan iets anders.
Toen na krap 10 minuten de anti-semitisme kaart weer eens werd getrokken was ik er wel klaar mee.
(ik blijf toch enigszins verwonderlijk vinden hoe dat blijkbaar toch is blijven beklijven aan die Peter Kirn rel)

Ik blij bij wat ik eerder zei: "Kapitalisme is prima, maar niet als het zich tegen je keert" is toch een beetje het gevoel wat ik bij zijn betoog krijg.
 
Back
Top