Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

Zullen hoogstwaarschijnlijk wel t formaat pads van de One zijn, maar die vind ik persoonlijk prima.
 
1706017022913.png


1706017049998.png



Moet zeggen dat ik hem ondanks de kleur best wel mooi vind.
 
Nog steeds van die SM57 only inputs voor mics. Waarom toch geen XLR, of combi jacks? Een stukje verder zullen toch wel de USB poorten, voeding en een aan/uit zitten?
 
Ik gebruik mijn mpc live 2 als hub voor mn modular.
4 maal cv/gate
2 midi
samples......en ingebouwde speakers, fijn om de studio in meerdere delen op te splitsen. Als ik gewoon willen noodlen op de modular, gaan alleen de modular en de mpc aan.

Hier een zeer tevreden akai mpc gebuiker dus........maar die stems mogen ze houden(veel leuker op mn dj set)
 
Ik heb dat eigenlijk best vaak bij nieuwe gear.
Maar idd, deze zie ik mijzelf wel gebruiken.
Alleen gaat hij er 99% zeker niet komen, want ik heb meer aan een compactere bak.
En ik mis nog altijd de Force structuur met clips.

Alstie nou een zwarte kleurstelling had, of beter nog zo'n retro kleurstelling... dan wordt het misschien toch nog tricky.
 
Tis gok ik ook echt gevalletje GAS...
Hier niet anders. Nodig heb ik hem iig niet. Maar 'een' Force 2 zou ik echt wel oren naar hebben.
Mits hij van binnen de upgrade krijgt van de Keys 61 qua geheugen en net wat meer IO heeft (ja ik weet, je kunt een interface aansluiten, maar ik sleep al zoveel mee naar de band) en fatsoenlijke DIN poorten.....
 
Nou, hij is er hoor.
Hij gaat aan mij voorbij met maar 2 outputs en 2Gb ram.
Best jammer, want ik had wel oren naar een 'mobiele' oplossing voor bij de band met toetsen.
Maar dan wel met 4Gb en 4 outputs. (ja ik weet, externe geluidskaart, maar ik wil juist minder rondslepen, niet meer, anders neem ik de laptop met 707 wel gewoon mee, wat ik nu ook doe)

En helaas ook niet de mooie nieuwe plugins (al was dat te verwachten voor die prijs)

 
Maar 2 GB RAM? Dat zijn 3 hele CDs in stereo. Wat ga je live doen???
6 hele CD's tegelijk in stereo afspelen natuurlijk :D

Maar serieus, daar zit ik zo aan.
Iets met multitracks en meerdere nummers in één project om laadtijden te vermijden.

Maar die Ram beperking zit hem voor mij ook in de richting die Akai op lijkt te gaan (meer plugins die meer ram vragen) waar je dan direct in beperkt wordt, terwijl je de meest recente MPC zou kopen.
Daar wil ik niet in beperkt worden als ik nu instap.

Het live verhaal gaat mij vooral om die 2 outputs.
Dat gaat niet werken voor mij.
4 is minimaal, 6 is wenselijk. (dat hebben we nu met de XR 18 )
1 voor bas, 1 voor klik + cue, stereo voor arps / key / lead en stereo voor pads, strijkers etc.
Dan kunnen ze FOH nog wat mixen waar nodig.
 
Ik heb de filmpjes allemaal zitten kijken, ik zou hem graag willen hebben, alleen een beetje onduidelijk welke 8 instrumenten mee geleverd worden, Jura en mini D zullen er wel niet bij zitten.
 
Vind het echt heel moeilijk nu, wilde eigenlijk een tweede hands MPC one kopen, maar dan zit je toch nog rond de €500..weet niet of doorsparen echt loont..en aangezien jullie mij het Gas virus kado hebben gedaan,, ben ik ook bang dat mijn vrouw een bijl in m'n rug slaat als ik met deze voor de deur staat..( na de aanschaf van een Crave en electribe 2 deze week," want die wilde ik altijd al heeel graag hebben" .)
 
Er moet ook nog een OS geladen worden in die 2gb .. 600mb. En volgens mij werd audio omgezet naar 32bit float..tel uit je bytes..

Met samples ga je dit sowieso nooit vullen in een project.. maar als je audiotracks gaat gebruiken gaat het hard.
Ik heb ook met een Electribe 2 sampler kunnen werken.. 20mb dacht ik.. dan toch liever een MPC one of live.. veel beter file management dan op de Electribe 2. Maar er valt overalles wel wat te klagen natuurlijk.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top