Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

Het aantal plugin sporen is inderdaad 8.,
Maar daarnaast kan je supermakkelijk van iedere sample een keygroup maken, dus precies op toonhoogte over 7 octaven, deze sporen zijn onbeperkt, net als de drumsporen en midi sporen.( Mits het geheugen niet vol is, maar dat heb ik tot nu toe niet meegemaakt.)
Dus ik pak een sample de Neutron en laad dit als keygroup in. Of de stem van mijn kleindochter in een oogwenk onder alle toetsen.
 
Dus ik pak een sample de Neutron en laad dit als keygroup in. Of de stem van mijn kleindochter in een oogwenk onder alle toetsen.

Dit klinkt nu nog redelijk vaag voor mij, maar het klinkt als een handige manier van mapping.
Zoals gezegd ben ik relatief onbekend met sampling, maar met de MPC heb ik denk ik ik wel het juiste gereedschap in handen daar verandering in aan te brengen.
 
De Op4x vind ik een leuke aanvulling, ook als je verwend bent met andere fm-synthesizers. De Iridium heb ik ook, naast de Yamaha V-50 en Montage en de Korg Kronos.
 
Vanochtend opgehaald.
Het is wel even een proces waar je doorheen moet met updaten en installeren, maar dan heb je ook wat.
Het is me nog niet gelukt mijn gratis plugin te claimen, maar daar moet ik me nog maar even in verdiepen.
Verder heb ik echt zin om met dit instrument aan de slag te gaan en me erin te verdiepen.
 
Vanochtend opgehaald.
Het is wel even een proces waar je doorheen moet met updaten en installeren, maar dan heb je ook wat.
Het is me nog niet gelukt mijn gratis plugin te claimen, maar daar moet ik me nog maar even in verdiepen.
Verder heb ik echt zin om met dit instrument aan de slag te gaan en me erin te verdiepen.
Tipje: koop de MPC Bible, dan heb je je MPC in no time door en wil je nooit meer anders
 
Het is me nog niet gelukt mijn gratis plugin te claimen, maar daar moet ik me nog maar even in verdiepen.
Dat lukte mij dus ook niet, net als heel veel andere key37 eigenaren.
Heb ik gemeld bij de hulplijn van Akai en binnen 2 dagen had ik een goede code.

Jura kost 150 euro.
Op4x kost rond de 70.
Let op welke je kiest( mocht je ze beiden willen. )

En heel veel plezier met je aankoop👍👍
 
Dat lukte mij dus ook niet, net als heel veel andere key37 eigenaren.
Heb ik gemeld bij de hulplijn van Akai en binnen 2 dagen had ik een goede code.

Goed om te weten!

Ik kreeg wel een code en die kon ik ook gebruiken voor Jura en op de computer werkt het ook allemaal, maar in de MPC staat hij wel in de lijst met een 'activate' knopje, maar dan krijg ik dus een foutmelding.
 
Gelukt inmiddels!
Ineens deed hij het gelukkig.

De manier van werken is wel heel anders dan ik gewend ben en het eerste uur kwam ik niet verder dan wat spelen met de instrumenten.
Het toewijzen van die instrumenten aan verschillende sporen lukte niet, maar ik denk dat ik de structuur nu een beetje door begin te krijgen.
Zoals gezegd verschilt de manier waarop een en ander werkt nogal met wat ik gewend ben, maar met zoals ik het tot nu toe lijk te begrijpen vind ik het geen onprettige workflow.

Echt zin in dit beestje!
 
Tipje: koop de MPC Bible, dan heb je je MPC in no time door en wil je nooit meer anders

Hierbij de link naar de MPC-bible site. Je kan een preview downloaden en de indeling staat op de site.
Bij de pdf + EPUB krijg je bestanden waarmee je gaat oefenen. Dan leer je hoe de MPC werkt. Duidelijke handleiding!
Eenmalige aanschaf, vervolg updates zijn gratis. +700 pagina's, daar kom je de zomer wel mee door.

Ik maak niet snel reclame maar wat deze man doet daar heb ik respect voor.

Indien je geen account wil aanmaken stuur je hem een e-mail. Dan stuurt hij je een link zodat je kan betalen. Daarna krijg je de download link. Deze link moet je goed bewaren om elke update de downloaden.
 
Ik heb een vraag voor degene die een MPC One hebben en al wat updates hebben uitgevoerd.
Mijn vraag is: Merk je dat de MPC ONE trager wordt?

Ik update niet meteen. Ik zag dat de firmware steeds groter wordt, versie 2.11 is 205MB en versie 2.13 is ondertussen 250MB.
 
Ik heb een vraag voor degene die een MPC One hebben en al wat updates hebben uitgevoerd.
Mijn vraag is: Merk je dat de MPC ONE trager wordt?

Ik update niet meteen. Ik zag dat de firmware steeds groter wordt, versie 2.11 is 205MB en versie 2.13 is ondertussen 250MB.
voigens my updaten naar 2.14 :) gaat normaal automatisch in je scherm.
 
Ik heb wel meteen ge-update (van 2.12 naar 2.14) omdat ik in een proces zat van installeren, accounts aanmaken etc..
Over vertragingen kan ik uiteraard niets zeggen, maar het hele proces van updaten ging wel heel vloeiend via wifi.

Hierbij de link naar de MPC-bible site. Je kan een preview downloaden en de indeling staat op de site.

Dank!
Dat ziet er interessant uit.
Het verbaast mij evengoed hoe ver ik gisteren gekomen ben zonder handleiding, maar goede documentatie is wel fijn.
Die MPC Bible ziet er een stuk aangenamer en werkbaarder uit dan de handleiding, dus dat lijkt mij een goede aanschaf.

Op de een of andere manier komen nieuwe instrumenten altijd op een moment dat ik het druk heb.
En aangezien ik het zo net na de vakantie voor mijn doen drukker dan ooit ben hoop ik er dit weekend eens echt voor te gaan zitten.
De 'tussendoortjes' die ik op het moment met de MPC heb zijn in ieder geval erg aangenaam.
 
K heb net sinds +- een maand de mpc one. (Overgenomen van een mede forum-lid) de “nieuwe” mpc’s lonkte al jaren een beetje en op superbooth wel es ff op gedrukt maar nooit echt daar de diepte mee in gegaan. Ik gebruik al jaren de mpc60 en de mpc2500, waar de 2500 echt als centrum in mijn setup gebruikt word voor sequencing en geluiden, met name drums. Dus ik was redelijk benieuwd hoe die mpc one t zou doen en over t algemeen ben ik best onder de indruk van alles wat het doet en kan, wel was t even de weg zoeken in de menu’s maar de meeste termen komen nog steeds overeen met de oudere machines, t lastigste vond ik eerder waar gebruik je de touchscreen voor en waar een knop voor om daarin je voorkeur te vinden. Beide manieren kunnen vaak. De synths die je er voor kunt krijgen / downloaden gebruik ik niet, ik gebruik eigen samples en idd dit is briljant snel om te zetten naar een keygroup. De effect mogelijkheden zijn enorm tov de oude machines, per pad, per group, ins/outs, bussen, sends, etcetera, overal kunnen zo’n beetje effecten op kwakken wat bij mij soms tot wat overkill leid of te veel van t goede. Samplen van audio, choppen, bewerken, en sequencen is wel lekker snel en effectief geworden en veel dingetjes kun je doen met een draaiende sequencer (ook fijn). Effecten zitten er zat in al ben ik nog niet echt een fan van de reverbs, ik krijg ze maar niet lekker neutraal ofzo, de “soft-clipper” heb ik gekocht en ligt wel lekker op drums. een min-punt aan de mpc one (denk dat dit geldt voor alle nieuwe mpc’s) is het pitchen van samples. Het smeuïge of randje als je bijvoorbeeld kicks naar beneden pitched zit er niet meer aan. Ze blijven clean zeg maar waardoor ik mijn manier van samplen met de oudere machines niet kan opgeven, maar later in de lijn wel naar de mpc one kan uploaden, dit is ook een beetje smaak afhankelijk maar zeker ook afhankelijk van het type sample natuurlijk en of je iets “gekleurd” wilt hebben of niet. Wat ook een fijne verrassing was, is dat alle gemaakte programma’s in de mpc2500 zo 1op1 inclusief samples, in de mpc one te laden waren, en dit stond gelijk goed om zo weer mee verder te kunnen werken. Dat was een welkome verrassing. Ik had mijzelf een ruime maand gegeven om te ontdekken of dit een apparaat was wat bij mij zou passen en moet zeggen dat ik t een fijn bakje vind over het algemeen die lekker in mijn setup blijft staan (bij z’n familie 😄) ik heb nog wel veel te leren met name “hoe integreer ik hem in een live setup” en hoe werken die scènes? Mocht iemand daar al mee werken en tips voor hebben? Hoor ik graag, op dit moment is dat voor mij nog onbekend terrein. Thnx Danny
 
De MPC-2500 heeft ten opzichte van de One (en andere die dezelfde firmware gebruiken) nog steeds waarde. Dat bewijst Kebu, die hem op het podium gebruikt. Ook is de 2500 veel beter in ontvangst van Midi Time Code (MTC) en kan je binnen een sequens tempowisselingen opnemen en afspelen. Verder kan hij system exclusive opnemen en afspelen, maar ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die dat nog belangrijk vinden. De spdif-aansluitingen zijn ook een pluspunt. Bewerking van events gaat veel beter op de 2500. Mijn advies: niet wegdoen, maar houden naast de One.
 
De MPC Bible is idd een musthave.

Wat betreft de 2500, ik heb de mijne redelijk snel nadat ik mijn one had weggedaan. Mooi apparaat, maar deed er niks meer mee. Ligt denk ik voor groot deel aan mijn workflow. Enige wat ik soort van mis is het aantal midiaansluitingen, maar dat is het dan ook wel. En het opklapscherm. Die mis ik wel enorm, maar goed, met zo'n Fonikstandje is dat redelijk ondervangen. Tis iig niet zo'n gemis dat ik een X wil halen.
 
MPC Bible gisteren aangeschaft en daar hoop ik dit weekend mee aan de slag te gaan.
Het ziet er goed verzorgd en erg uitgebreid uit.

Wat betreft het apparaat ben ik erg enthousiast.
Wat betreft de software weet ik het nog niet.
Ik vind de manier waarop alles integreert als je de MPC in controller mode zet wel heel goed gedaan, maar ik ben ondertussen toch erg gewend/gehecht aan Logic.
Misschien dat het prima naast elkaar kan bestaan, maar daarvoor zou ik me er meer in moeten verdiepen en de software heeft op dit moment niet de prioriteit.
 
Ik denk dat als je standalone modus goed onder de knie hebt de software vanzelf logischer wordt.
 
MPC Bible gisteren aangeschaft en daar hoop ik dit weekend mee aan de slag te gaan.
Het ziet er goed verzorgd en erg uitgebreid uit.

Wat betreft het apparaat ben ik erg enthousiast.
Wat betreft de software weet ik het nog niet.
Ik vind de manier waarop alles integreert als je de MPC in controller mode zet wel heel goed gedaan, maar ik ben ondertussen toch erg gewend/gehecht aan Logic.
Misschien dat het prima naast elkaar kan bestaan, maar daarvoor zou ik me er meer in moeten verdiepen en de software heeft op dit moment niet de prioriteit.
Ook te openen in logic
Onderanderen vst.
 
Back
Top