Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

Ik heb het uit de MPC One facebookgroep, van de mensen die de update al hebben van Akai.
En volgens mij is er helemaal geen nieuwe MPC...Akai heeft waarschijnlijk gewoon de foto een beetje aangepast. Er wordt een gerucht verspreid en velen nemen dat meteen voor waarheid. Ze hebben pas de MPC One+ uit en dan die keyboardversie....

Maar weet iemand nu het antwoord op mijn vraag? Dat splitsen gebeurd toch niet in realtime?
 
Ik heb het uit de MPC One facebookgroep, van de mensen die de update al hebben van Akai.
En volgens mij is er helemaal geen nieuwe MPC...Akai heeft waarschijnlijk gewoon de foto een beetje aangepast. Er wordt een gerucht verspreid en velen nemen dat meteen voor waarheid. Ze hebben pas de MPC One+ uit en dan die keyboardversie...

Dat kan natuurlijk ook 😎
 
Er gaan al een tijdje geruchten over een mpc key 37. Schijnen ook al trademark dingen voor ingediend zijn qua papierwerk. Mogelijk dat dit het is.

Akai is marketingssavvy genoeg om op deze manier een punt van de sluier op te lichten voor gratis reclame... want wij en de rest van t net hebben er nu wel het erover.
 
Er gaan al een tijdje geruchten over een mpc key 37. Schijnen ook al trademark dingen voor ingediend zijn qua papierwerk. Mogelijk dat dit het is.

Akai is marketingssavvy genoeg om op deze manier een punt van de sluier op te lichten voor gratis reclame... want wij en de rest van t net hebben er nu wel het erover.
Begrijp ook niet dat jullie zoiets interreseert...als je een moderne MPC hebt maakt dat toch geen reet uit of ze een nieuwe uitbrengen? Die hebben allemaal dezelfde software en doen allemaal bijna hetzelfde...bij een synthfirma is dat een ander verhaal.
 
Mij boeit die nieuwe mpc verder ook weinig, want ik heb er al een zoals je zegt. Maar ik dacht, ik geef even door wat ik gehoord heb.
 
Nou, als ze nou een deel van de firmware die op de Force draait ook toevoegen aan de MPC wordt het wel weer interessant. Ik zou graag de clips functie (zoals de force die heeft in lijn met Ableton) op de MPC willen. Ik weet dat er een Hakai firmware is, maar daarvan werkt niet alles. Wel knap dat ze die gemaakt hebben en het geeft aan dat het moet kunnen.

Dus Akai.. voor de MPC graag clips.. oh en de livemixer weergave als optie, i.p.v. de padsmixer. Thanks! :)
 
Ja die stems is wel maf eigenlijk. Hang zoiets aan wat AI en binnenkort kun je zonder veel moeite klinken als eender wie denk ik dan ...
Stems uitplukken is al een tijdje. Ik maak daar gebruik van als ik een remix wil maken.
 
Ja RX van Isotope is daar supergoed in ;)
 
Er gaan al een tijdje geruchten over een mpc key 37. Schijnen ook al trademark dingen voor ingediend zijn qua papierwerk. Mogelijk dat dit het is.

Akai is marketingssavvy genoeg om op deze manier een punt van de sluier op te lichten voor gratis reclame... want wij en de rest van t net hebben er nu wel het erover.

Geen idee of het waar is, maar anders ziet het er best echt uit voor een photoshop :)

420079587_7421030297918410_6542507235294286902_n.jpg




Begrijp ook niet dat jullie zoiets interreseert...als je een moderne MPC hebt maakt dat toch geen reet uit of ze een nieuwe uitbrengen? Die hebben allemaal dezelfde software en doen allemaal bijna hetzelfde...bij een synthfirma is dat een ander verhaal.
Klopt.
Tenzij ze het werkgeheugen groter en sneller hebben gemaakt. (zoals bij de keys 61) want de nieuwe plugins schijnen nogal wat te vragen van de hardware.
Enfin, ik ga er geen één kopen hoor (met toetsen). Maar aangezien dit een draadje is waar de MPC's centraal staan......
 
Geen idee of het waar is, maar anders ziet het er best echt uit voor een photoshop :)

Bekijk bijlage 3844404

Benieuwd naar de kleurstellingen. K gok dat de vormfactor em niet gaat zijn voor mij, maar die 37 keys is voor mij wel interessanter dan de 61. Maar gezien wat k al heb staan qua gear - en t feit dat ie hoogstwaarschijnlijk rood is - gok ik dat ik oversla...
 
Benieuwd naar de kleurstellingen. K gok dat de vormfactor em niet gaat zijn voor mij, maar die 37 keys is voor mij wel interessanter dan de 61. Maar gezien wat k al heb staan qua gear - en t feit dat ie hoogstwaarschijnlijk rood is - gok ik dat ik oversla...
Benieuwd of hij nog pads heeft (beetje lastig te zien op de doos), maar zo niet, dan wordt hij ineens veel minder interessant (voor mij)
 
Back
Top