Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

heb toch maar een ticket gelogd bij AKAI support omdat de laatste update enkel via internet te DL is (direct op je MPC) en niet meer als USB update wordt aangeboden (zodat je een offline update kan uitvoeren)
Nice maar ik denk niet dat ze daarop gaan reageren. Meestal komt de USB update gewoon wat later door omdat ze die nog moeten uploaden naar hun site.
 
Lol dat zou ineens heel veel verklaren 😁
 
Hopelijk gaat Mottafokka nog even een subtiel klaag videootje maken over het uitblijven van de USB update :dubbel: Zijn laatste videootje hieronder was hilarisch als altijd.. :halleluja



Mijn eerste kennismaking met hem.. *(heeft destijds echt geholpen in het updaten per USB..:D)
 
Laatst gewijzigd:
Heeft het updaten via internet niet ook te maken met de check van paid plugins? Daar was een hele heisa over tijdje terug, dat plugins plots zonder aankondiging opnieuw geverifieerd moesten worden, gekoppeld aan internet voordat ze het weer deden.
 
Heeft het updaten via internet niet ook te maken met de check van paid plugins? Daar was een hele heisa over tijdje terug, dat plugins plots zonder aankondiging opnieuw geverifieerd moesten worden, gekoppeld aan internet voordat ze het weer deden.
Zou ook zomaar kunnen.. volgens mij worden die plug-ins ook illegaal aangeboden..
Een maatje van me is Betatester voor de Force.. zal eens vragen of hij iets over weet..
 
De kunst van het samplen evolueert naar een nieuwe fase met MPC stems. Het is absoluut niet mijn manier van muziek maken maar voor degenen die muziekstukken opnieuw willen arrangeren is dit een fantastische ontwikkeling



Misschien stiekem ook wel een nieuwe MPC. De foto die ze tonen laat iig een 'niet bestaande' zien.
De 'one' heeft geen knoppen onder het scherm. De X heeft wel knoppen, maar die heten anders 'en' hij heeft geen Q-link knoppen rechts.
En de Live heeft wel knoppen onder het scherm, maar andere.
En dan de Keys, die heeft geen knoppen onder het scherm.
Dussssssss

Background_1.png
 
Misschien stiekem ook wel een nieuwe MPC. De foto die ze tonen laat iig een 'niet bestaande' zien.
De 'one' heeft geen knoppen onder het scherm. De X heeft wel knoppen, maar die heten anders 'en' hij heeft geen Q-link knoppen rechts.
En de Live heeft wel knoppen onder het scherm, maar andere.
En dan de Keys, die heeft geen knoppen onder het scherm.
Dussssssss
De demo is m.i. uitgevoerd met Live II. Of het een betaalde extra optie wordt of dat e.e.a. gratis wordt verstrekt via een update van de standaard software die op alle MPC draait, dat is natuurlijk wel de vraag. Gebruikers hopen natuurlijk op het laatste.
 
Jeutje, dat heb je ook niet in een vrijdagmiddag onder de knie denk ik. Mooi dat het kan iig

Op zich kon je het al wel handmatig doen, met spectral editors en de transient tools die er de laatste tijd zijn uitgekomen. Om dit gebruikersvriendelijk in een doosje te stoppen vind ik best briljant. Ook het choppen zo lijkt me prettig werken.
 
Hier hadden we jaren geleden niet van kunnen dromen. Maar ik loop achter op dit gebied omdat ik (nog) geen computer gebruik om muziek te maken. Deze technologie is handig om verprutste mixen te herstellen of muziek opnieuw te arrangeren waarvan je niet alle oorspronkelijke instrumenten meer hebt. Voor hergebruik van andermans muziek is mijn leven te kort maar de mogelijkheden zijn eindeloos.
 
Maar dat splitsen gebeurd toch niet in real time? Zoals ik het begrijp splits hij je sample in stems en smijt die dan alle 4 in een mixerschermpje waar je dan volume en andere parameters kan veranderen zodat het "aanvoeld" als realtime. Klopt dit?
Verder is dat in mijn ogen niks speciaals, heb zelf een mpc one en leuk dat dit mogelijk is maar de Koala sample app kan samples al in stems splitsen zolang ik mij kan herinneren. En dat verkopen in een plugin was 1 ding geweest maar het inbouwen in de sampler (waar het ook thuishoort trouwens) en daar dan geld voor verlangen vind ik echt treurig van Akai...het gaat ook niet om die 10 euro maar om het principe. Die betalende plugins die ze voor veel te veel geld verkochten vond ik vol ok omdat je die helemaal niet nodig had.

Zo...klinkt naar veel geklaag maar ik kijk best een beetje uit naar de update, al was het maar omdat er weer zo een hype van gemaakt wordt.
Je moet je ook eens afvragen of je die stems echt nodig hebt en gaat gebruiken. Als je hiphop maakt is het heel cool om een sample te recorden en daar de drums en andere dingen uit te halen om de melodie te behouden, maar verder...geen idee...verprutste mixen herstellen? Opnieuw arrangeren bij gebrek aan oorspronkelijke instrumenten? Ja :) Kan ook allemaal :)
 
en daar dan geld voor verlangen vind ik echt treurig van Akai...het gaat ook niet om die 10 euro
Waar heb je gelezen/gehoord dat ze hier extra geld voor vragen? Voor zover ik kon zien zit het gewoon in 1 van de komende updates; eerst MPC 2 software en daarna standalone.
 
Waar heb je gelezen/gehoord dat ze hier extra geld voor vragen? Voor zover ik kon zien zit het gewoon in 1 van de komende updates; eerst MPC 2 software en daarna standalone.
Ik heb het ook ergens gelezen. Maar geen officiële bron. Zou een klein prijsje zijn, ik dacht € 10,- ofzo.
Maar nogmaals, geen officiële bron.
Wel grappig dat ze dus een nieuwe MPC teasen op deze manier. Ik ben benieuwd wat die gaat brengen.
 
Back
Top