Expressive E Osmose: Augmented Keyboard

Het begin van het keyboard: expressive e's osmosos



Getipt door een forumlid. Polyphonic aftertouch. Extreem nauwkeurig. Net als een echt analoog instrument?

Hmmmm zAl ik hem preorderen???

1615128969924.png
 
Ik heb gisteravond voor het eerst de eaganmatrix aan de osmose gekoppeld. Ging niet van een leien dakje, maar is uiteindelijk gelukt. En dan kijk ik naar die editor en denk ik WTF is dit? Ga maar eens een manual lezen. Bij gelegenheid.
 
Ben ook wel benieuwd wat anderen er van vinden. Ik vind het het beste wat ik de afgelopen 45 jaar onder mijn vingers heb gehad
 
Rare vraag misschien, maar is de synth engine (argon matrix) ook toegankelijk als vst of stand alone applicatie? Ik kon t niet vinden. De geluiden zij erg interessant en anders en ik ben benieuwd om het te proberen. Ik begrijp natuurlijk ook dat zonder expressieve controller veel, zo niet alles 'verloren' gaat, maar ik zou t toch eens willen proberen.
 
Rare vraag misschien, maar is de synth engine (argon matrix) ook toegankelijk als vst of stand alone applicatie? Ik kon t niet vinden. De geluiden zij erg interessant en anders en ik ben benieuwd om het te proberen. Ik begrijp natuurlijk ook dat zonder expressieve controller veel, zo niet alles 'verloren' gaat, maar ik zou t toch eens willen proberen.
Er is toch geen extra hardware voor nodig.Het is een synthesizer in software,ja een VST eigenlijk.(bron hakenaudio web)
 
Er is toch geen extra hardware voor nodig.Het is een synthesizer in software,ja een VST eigenlijk.(bron hakenaudio web)
Het is geen VST, het draait op de synthhardware en niet op je computer. Daarvoor is alleen een editor beschikbaar. Al zou het me niks verbazen als er nog een keer een native plugin versie van komt nu er steeds meer MPE compatible software en hardware op de markt komt, lijkt me toch goede handel voor ze.
 
Vanaf het begin was er 1 toets op mijn Osmose die gevoeliger was dan alle anderen, en dan in de X richting naar boven.
Heb daar met support van Expressive-E over gemaild. En ze hebben daarop toegezegd een manual calibration feature te maken die dit op zou lossen.
Zou er medio maart zijn, maar goed, software komt altijd later nietwaar.

Gisteravond een mail gekregen met een link naar het nieuwe OS met de feature.
Vandaag geïnstalleerd en het werkt als een speer, de toets gedraagt zich nu als alle andere.
YES!!!

Ben blij met die support.
 
Die geluiden zijn wel goed zeg! Wordt er een beetje jaloers van.
Hihi.En het is niet eens analoog.En als er geen draaiknoppen aan zijn is het geen synth voor sommigen.
Ja,als je verder wilt rijden met paard en kar.....🤥
 
Ik heb 'm nog steeds, top ding en fijne sound engine. Hartstikke expressief. Snap niet zo goed waarom sommigen er zo snel op uitgekeken zijn.
 
ja dat vraag ik me ook af.
Is het moelijk spelen? Staat de sound niet aan?
Wat ik hoor klinkt dat ding geweldig.

Als ik jouw was zou ik een de Z1 in multimode met de Osmose bespelen :)
 
Ik ben niet zo'n midi tijger maar het plan is wel om de Osmose ook al controller te gebruiken. Je moet wel controle over je vingers hebben om een beetje lol aan de Osmose te hebben. Als (bas)gitarist is het de nieuwe hemel omdat je nu eindelijk (poly) vibrato en pitchbend gewoon met je vingers kan maken ipv knopje/schuifjes/wielen/pedalen/D-beams/touchstrips/breath, etc. Ook de variatie die je kan krijgen door je aanslagsnelheid, -diepte en -duur te varieren (staccato!) + de poly aftertouch geeft ongekende controle en expressie.
 
ja dat vraag ik me ook af.
Is het moelijk spelen? Staat de sound niet aan?
Wat ik hoor klinkt dat ding geweldig.

Als ik jouw was zou ik een de Z1 in multimode met de Osmose bespelen :)
Ik vind het erg makkelijk om onbedoeld pitch bend te triggeren maar verder speelt het klavier prima. Wel te weinig toetsen naar mijn smaak. De sound engine vind ik persoonlijk vrij matig (plastic / steriel) en de editor is een nachtmerrie. Als controller weet ik niet hoe hij werkt, heb alleen met de interne sounds gespeeld. Zelf heb ik er geen (had mijn preorder gecanceld na de zoveelste vertraging), maar heb inmiddels op 2 exemplaren van anderen gespeeld en ik heb tot dusver geen spijt gehad van het annuleren.
 
Back
Top