Expressive E Osmose: Augmented Keyboard

Het begin van het keyboard: expressive e's osmosos



Getipt door een forumlid. Polyphonic aftertouch. Extreem nauwkeurig. Net als een echt analoog instrument?

Hmmmm zAl ik hem preorderen???

1615128969924.png
 
Ow je lekker hoor dat keyboard. Polyfone aftertouch is heerlijk, expressie door met de toetsen te wiebelen ook. Echt iets voor gitaristen Beetje presets geskipt. Blazers klinken als uit een Yamaha VL, niet echt top voor een sax speler en een akoestische piano heb ik ook nog niet gevonden. Moet nog wel de firmeare update doen, ben ik niet zo’n held in.
 
Cool, ja nou piano is ook net het instrument waar polyAT niet bruikbaar is. Dus al zou je een piano patch maken met polyAT zou het niet meer als een piano klinken.
Ok je kan een echte piano wel openmaken en spelen en tegelijk de snaren manipuleren maar goed.

Iig veel plezier, gaat hier nog lang duren voor die komt.
 
EN.... ExpressiveE heeft de pre-order geopend voor batch 2. Dus mensen die er graag 1 willen hebben, levertijd rond juni/juli, kunnen nu een aanbetaling doen van €299. Je kunt alsnog cancellen als je wilt... en uiteraard hoef je alleen het verschil bij te betalen (€1500) plus verzendkosten op het moment van levering. Dus voor €1799 + verzendkosten kan hij deze zomer in uw studio staan...

Zie de "reserve" knop op deze pagina.
 
Grrrr......dagelijks hoop ik op mail, ik dacht dat ik nu aan de buurt was.....maar de mail gaat over de 1799 pre order. 🤣
Mijn ETA is april zie ik nu. Pfff.
 
Laatst gewijzigd:
Als dat na 3 jaar nog in beta fase is?🛠️
Toch is het niet zo gek dat zelfs na zo'n lange periode van vertraging en ontwikkeling nog allerlei bugs en kinderziektes tevoorschijn komen. De echte vuurproef krijgt een product toch pas in de echte wereld, als er veel exemplaren in tientallen verschillende configuraties terecht komen en op verschillende manieren worden gebruikt. Het is van tevoren nooit mogelijk om alles af te dekken, zelfs al test je je intern helemaal de rambam. Misschien geeft net het ene USB hubje een probleem, of zit er een driver van een ander niet muziek gerelateerd toestel in de weg of is net dat ene pedaal dat je wilt gebruiken afwijkend etc. etc.
 
yes precies, dat zien wij ook bij iedere nieuwe software release. na UAT komen er in productie altijd nieuwe issues naar voren.
Vooral omdat je niet volledig kunt anticiperen hoe je product gebruikt word.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb hem ook binnen na jaren wachten. Ik vind hem geweldig. Heb best wat mpe spul geprobeerd de afgelopen jaren (met name seaboard en linnstrument), maar dit is voor mij echt veel toegankelijker. Ik ben geen keyboardspeler, maar hier krijg ik toch best al leuke en dynamische resultaten uit. Alleen mpe midi werkt nog niet optimaal. Hij lijkt wel alles te registreren, maar afspelen skipt hier en daar noten en cc’s. Misschien nog wat configureren? Ik werk met Bitwig, dus het zou in theorie prima moeten kunnen werken.
 
maar hier krijg ik toch best al leuke en dynamische resultaten uit.
Das toch waar ik op gehoopt had.
Ik bedoel dat het gewoon een snelle interface voor expressie is en dat je niet Corey Henry hoeft te zijn om er wat leuks mee te maken.

Staan nu echt een hoop video's online. echt leuk om te zien.
Vooral die Osmose full song vids zijn leuk.

 
Das toch waar ik op gehoopt had.
Ik bedoel dat het gewoon een snelle interface voor expressie is en dat je niet Corey Henry hoeft te zijn om er wat leuks mee te maken.

Staan nu echt een hoop video's online. echt leuk om te zien.
Vooral die Osmose full song vids zijn leuk.
Is echt top vind ik. Heb in het verleden liggen pielen met de Seaboard, ander Roli spul en de Linnstrument. Daar ben ik telkens weer heel snel mee gestopt. Deze voelt gewoon direct intuïtief. Zelfs als je maar een paar simpele nootjes speelt met expressie gebeurd er al heel wat meer dan op een normaal keyboard. Dus ik durf echt wel te zeggen dat deze voor de mindere keyboard goden ook heel bruikbaar is. Ben een trackje aan het afronden met wat eerste lijntjes. Ben echt tevreden. Zal hem hier wel posten binnenkort.
 
cool ben benieuwd.
Ja dat is ook de filosofie van het apparaat waar ik in geloof.
Meeste andere controllers zijn of heel duur of ze bieden maar een beperkte diepte.
Als je naar een akkoestisch instrument kijkt zie je juist dat die diepte oneindig is. Iedere noot klinkt net weer anders etc.
Ik houd niet van programeren in sequencers en om deze level van diepte te krijgen ben je uren verder.
Dus gewoon veel tijd in de Osmose stoppen en je speelt dan direct wat in wat heel organisch word.

Vind hem ook erg lekker klinken. Uniek gewoon. Sound programeren ben ik bang dat dat mijn first FM patch in het kwadraad word kwa moeilijkheid.

Ik heb een echte piano overwogen, een rhodes of een wurly maar de Osmose lijkt prima voor dit.

Zit er nou een expressie en sustain pedaal input op?
 
Opgevallen?Buitenste witte toetsen l en r wat smaller zijn, zeker de rechtse.Ik heb het niet gemeten maar op een ander forum heeft iemand dat opgemerkt.
Verder nog niet veel op gespeeld, zit in een synth dip, dat ik zo om de zoveel jaar krijg en dat een paar dagen of een paar maanden kan duren.Alleen piano oefeningen doe ik nog.
 
cool ben benieuwd.
Ja dat is ook de filosofie van het apparaat waar ik in geloof.
Meeste andere controllers zijn of heel duur of ze bieden maar een beperkte diepte.
Als je naar een akkoestisch instrument kijkt zie je juist dat die diepte oneindig is. Iedere noot klinkt net weer anders etc.
Ik houd niet van programeren in sequencers en om deze level van diepte te krijgen ben je uren verder.
Dus gewoon veel tijd in de Osmose stoppen en je speelt dan direct wat in wat heel organisch word.

Vind hem ook erg lekker klinken. Uniek gewoon. Sound programeren ben ik bang dat dat mijn first FM patch in het kwadraad word kwa moeilijkheid.
Programmeren is niet echt nodig denk ik. Je komt met de macro toetsen al een heel eind en de presets zijn behoorlijk gevarieerd. Daarnaast zorgt de expressie er juist voor dat een patch niet altijd en bij iedereen hetzelfde klinkt. Kijk maar naar een piano. Daar zit maar 1 patch op en toch is er heel veel mogelijk.
 
Opgevallen?Buitenste witte toetsen l en r wat smaller zijn, zeker de rechtse.Ik heb het niet gemeten maar op een ander forum heeft iemand dat opgemerkt.
Verder nog niet veel op gespeeld, zit in een synth dip, dat ik zo om de zoveel jaar krijg en dat een paar dagen of een paar maanden kan duren.Alleen piano oefeningen doe ik nog.
Nee, was me niet eens opgevallen, maar ik zie het nu ook.
Hopen dat je dip niet al te lang duurt. Nou ja, piano spelen is ook leuk.
 
Dat doe je met de haken software, mocht je dat nog niet weten. Ziet er niet eenvoudig uit.
Zeker niet eenvoudig, heb een klein stukje bekeken, dat is echt een spreadsheet als interface.
Voor de nieuwsgierigen onder ons, hier een playlist met uitleg.



Ik heb m nog niet bekeken! Ga ik wel een keer doen als ik veel tijd heb ...
 
Back
Top